Hingstval 2008

Sv: Hingstval 2008

Ditt sto har en gedigen svensk dressyrstam !
Det känns som om du kan lägga på i stort sett vem som helst av alla dessa rent stammässigt.

Däremot hur de passar själva stoet är ju svårare att veta.

Jag måste ju säga att hennes tidigae föl verkligen är blandad kompott. Jag skulle tex aldrig vilja ha en Cardento-Amiral.

Jag tror att jag skulle vänta tills i vår efter bruksprovet för att se vad som dyker upp då.

Ditt sto har en gedigen svensk dressyrstam !
Det känns som om du kan lägga på i stort sett vem som helst av alla dessa rent stammässigt.

Däremot hur de passar själva stoet är ju svårare att veta.

Jag måste ju säga att hennes tidigae föl verkligen är blandad kompott. Jag skulle tex aldrig vilja ha en Cardento-Amiral.

Jag tror att jag skulle vänta tills i vår efter bruksprovet för att se vad som dyker upp då.

Jag skulle inte heller vilja ha det, men jag vet att den har gått 1,30 felfritt på nationell tävling (men de kanske inte är så mkt...)
Jag vill försöka få fram bra dressyrhästar (dock betäckt med Camaro i år men de kanske inte är någon nackdel...) Vad jag oxå har förstått har hon en dressystam (men jag är ju bara nybörjare).

Jag ska ju inte bestäma hingst nu, ville bara se vad som tycks om de hingstar som finns nu, sen kan det ju dyka upp nån annan till nästa år.

Senast ändrad:

Vad tror ni om:

*Highcruiser 1135
*Highlander 1106
*Hohenstein
*Don Laurie 1142

Av dessa gillar jag Highlander väldigt mycket! Tror att han hade förbättrat typen väl md ditt sto. Han rör sig mycket lätt och gav ett mycket fint intryck när jag såg honom på Flyinge i våras.

Hohenstein är en riktig superhingst och är ett kanonval om du vill avla på gångartshästar. Dock verkar han passa mycket bra med fullblod i andra led, men det har ju blivit bra med Donnerhallblod också så han är nog inte beroende av lättheten i fullblodet.

Don Laurie var för mig en besvikelse nör jag såg honom i våras. Hade förväntat mig mer av hans härliga stam.

Highcruiser fastnade inte lika bra som Highlander har gjort för mig, men visst är det en fin hingst med intressant stam.

Hohenstein är en riktig superhingst och är ett kanonval om du vill avla på gångartshästar. Dock verkar han passa mycket bra med fullblod i andra led, men det har ju blivit bra med Donnerhallblod också så han är nog inte beroende av lättheten i fullblodet.

Av de hingstarna så fastnade jag rent utseendemässigt för honom. Jag har tittat på honom jättelänge och tänkt att om, om jag nån gång ha ett sto som passar för honom vill jag betäcka med honom.. Vi få se hur det slutar nästa år... ;)

He he, alltså jag skulle inte köpa en Cardento-Amiral på stammen och jag skulle inte lagt på Cardento på stoet, men att gå 130 är ju inte så dumt - som vanligt är det individerna som räknas !!!!

Camaro har ju givit dubbeltalanger, men jag hade nog ändå inte valt Camaro på ett så renodlat dressyrsto...fast det är klart Cardento avkomman kan ju hoppa - så man vet ju aldrig.

Hm, som sagt har jag inte fött upp den e.Cardento och egentligen ville jag ha Rosevelt i år igen, men han var ej i sverige o det var ont om tid så jag ringde o frågade förra ägaren vilken hingst han skulle ha tagit o då sa han Camaro o så blev det tyvärr (??) i år.

En hingst jag fastnade för på hingstvisningen i våras var Wilton. Jag håller ju iofs på med hoppning men skulle jag ta en dressyrhingst så skulle jag nog kolla honom...

Liknande trådar

Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 931
Senast: Ottilia
·
Avel Hej! Jag har ganska nyligen köpt mitt första riktiga Avelssto och jag börjar redan nu forska i nästa års hingstval! Det är en ren...
Svar
11
· Visningar
2 330
Senast: Liizette
·
Avel Jag har nu bestämt mig för att betäcka mitt sto i år, men behöver lite hjälp med hingstval. Stoet är e. Lancier ue. Ilmeo, alltså...
Svar
12
· Visningar
1 904
Senast: Emsan
·
Avel I år ska jag betäcka mitt fina sto e: Silbersee - Herkules - Crown Point igen. Betäckte förra året med Nintender och hon blev dräktig på...
Svar
5
· Visningar
1 320
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka