Hingstval 2007 (alla raser)

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Veronika
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 157
  • Visningar Visningar 15 779
Sv: Hingstval 2007 (alla raser)

till stona som fortfarande är dräktiga har jag inte en aning om vad jag ska välja men köpte mig ett nytt sto förra helgen e: Ganesco - Kaliber och hon seminerade jag igår med Rosevelt.( och i morgon)

Till mitt Maraton - Aladin Z sto funderar jag på VDL Sheraton

Stanford - Maraton ?

Bellini- Maraton ?

Vårt ardenner sto e: Rosaj - Apollo, är på betäckning med
Joayau du bois de Neppes

//Tina

Är dessa ston dubbeltalanger?Berätta lite om dem,är du snäll.

/b

Du tror att det kan vara diskuterbart? Har inte tyckt att det känns riktigt "rätt" att gå in och diskutera med hingsthållaren då de har sina villkor.. Det känns som att man blir "jobbig" stoägare då!:angel:

Obs! Nu syftar jag på relationen hingsthållare/stoägare i allmänhet och inte CL:s!!!

Nu ska jag snart åka o hämta mitt sto e. Apapulco Gold - Nepal - Furidant, från seminstationen. Hon o lilla fölis (som äntligen fick sina papper till registreringen. namnet blev Joyful G) ha sovit över på stationen sedan i söndags kväll o kommer alltså hem om några timmar. Har saknat dom :cry: :love: . Jonna seminerades igår kväll, så enligt mina beräkningar så nedkommer fölis den 15e April om hon inte kastar eller måste semineras igen. Hingsten blev Balou du Rouet, och namnförslag är Jaloubet du Rouet om det blir hingst, eller Baloubelle d.R. om det blir ett sto. Men de kommer säkert 1000 förslag tills fölet kommer :D :angel: :rofl:

Nu ska jag snart åka o hämta mitt sto e. Apapulco Gold - Nepal - Furidant, från seminstationen. Hon o lilla fölis (som äntligen fick sina papper till registreringen. namnet blev Joyful G) ha sovit över på stationen sedan i söndags kväll o kommer alltså hem om några timmar. Har saknat dom :cry: :love: . Jonna seminerades igår kväll, så enligt mina beräkningar så nedkommer fölis den 15e April om hon inte kastar eller måste semineras igen. Hingsten blev Balou du Rouet, och namnförslag är Jaloubet du Rouet om det blir hingst, eller Baloubelle d.R. om det blir ett sto. Men de kommer säkert 1000 förslag tills fölet kommer :D :angel: :rofl:

Får man anvanda du Rouet?

Du tror att det kan vara diskuterbart? Har inte tyckt att det känns riktigt "rätt" att gå in och diskutera med hingsthållaren då de har sina villkor.. Det känns som att man blir "jobbig" stoägare då!:angel:

Obs! Nu syftar jag på relationen hingsthållare/stoägare i allmänhet och inte CL:s!!!

Så tycker jag inte man skall tänka,det är ett givande och tagande.

/b

*KL*

Jag har nu bestämt mig för Lambourghini till mit sto e Ceylon - Columbus DH. Fille på fryst blir tyvärr för dyrt i år, men om chefen är snäll och ger mig löneförhöjning ha jag kanske råd nästa år;)

Jag vill ha en svenskstammad hingst som både rör sig väl och kan hoppa! Med Lambourghini korsar jag dessutom ett sto från Sveriges äldsta hingstlinje med en hingst från Sveriges näst äldsta:p

Härligt! Jag var inne på honom oxå till nya stoet

Mina ston kan du läsa om på min hemsida!
där finns allt om både dom och avkommor....
MVH
//Tina

...Jag tror faktiskt ganska ofta att man kans diskutera med hings hållare om olika alternativ.
Det har jag gjort några gånger.
Kanske inte lättast med dom STORA , men dom lite mindre är mkt måna om sina kunder...

Det känns skönt att äntligen ha bestämt sig! Det blev så svårt när jag insåg att Fille på fryst skulle bli för mycket för plånboken:crazy:

Jag håller tummarna för att ditt sto bli dräktigt på en gång!

Jo, det har ju en tendens att rusa iväg med fryst :crazy:
Men har du funderat på Lambo innan? Var det inte Niklas el. Hermes som var å tapeten innan eller blandar jag ihop ärtor med morötter?

Hur som helst så hoppas jag att din oxå tar sig direkt så du slipper åka iväg med henne mer än nödvändigt ;) Hur är hans spermakvalité?

Får man anvanda du Rouet?

hm, jag hoppas det? är avkommor till baloubet som är födda både i tyskland o hålland, o de heter du Rouet. om jag inte fått det helt om bakfoten så kommer väl baloubet från frankrike, o inte föder väl baloubets ägare/uppfödare upp alla hans avkommor? men ska kolla för säkerhets skull med ASVH så det inte blir helt korkat sen när bebis bluttar ut.

Fast det gör ju att folk kan tro att den kommer från Rouet. De Rouet betyder "från Rouet". Ingen skulle väl döpa sin avkomma e. Flyinge Flamingo till Flyinge Flamma tex. Synd om det missas att den kommer från dig.

Jag skulle nog ha använt Något mer spännande än Rubinroth. First Wish kanske? Eller De Niro?

Hej
Jag har också valt Bocelli till mitt Rotspon sto. Jag väntar med spänning om det blir något.
Om du inte väljer Bocelli kan du väl testa med Don Romantic. Synd att ändra på ett vinnande konsept.
Har du några bilder på dina Bocelli föl?

Har valt Fetcher N(Feliciano- Cortez) till Mitt partisan-jovial sto. Vill ha både hopp och dressyrstam :love: Är inte inriktad på varken eller, och som det är tänkt lär jag behålla det själv :banana:

Jag har betäckt mitt sto (tinker) med Shavo van de Bonte Parels.
En riktigt läcker hingst. Fölar maj-08

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 356
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 559
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 997
Senast: Takire
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 640

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka