Hingstval 2007 (alla raser)

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Veronika
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 157
  • Visningar Visningar 15 779
Sv: Hingstval 2007 (alla raser)

KL
Ska betäcka vårat 3årssto (Laurin-Cortez) med Cardento!
Vilken lycka att han fanns på transport iår :bump:

Vi har bokat Cardento till Irco Marco stoet och ev blir det Calido till Democritos stoet om hennes fölning går som den ska.

Kommer att betäcka 2ston m Radiator 1 m Fidertanz 1 m Royal Dance!
/b

Det blev en ändring här.. Caressini L till Feliciano- Robin Z damen. Får passa på så länge han nu finns här:)
Sen har vi ett xx-sto som vi fick veta skall komma hon är e: Homosassa ue: Radetzky.. Vet inte riktigt där då hon fölar sent. Kanske får stå över vilket det lutar åt.. Tips på hopp eller fälttävlans hingst?

Är fortfarande inte helt säkra, men antingen blir det

inlånat irländskt fullblodssto e. Bigstone - Be My Chief (Stam) (Bild) till Hip Hop

eller

våran guling e. Bernstein - Zinsky** - Jaguar - Kaliber (Stam) (Bild) till Jaguar Mail
(Tycker ni det är mycket dumt med hopphingst till hennes övervägande dressyrinriktade stam?)

eller eventuellt båda två!

ska det avlas på rosa igen?? nisse ska nog betäckas i år igen om allt går bra nu i år.. funderar lite på samma hingst som du till rosa, men får se...

Jag har just nu mitt Napoleon-Pajazzo sto hos den nya vackra hingsten Impuls 1139:love: . Velade mellan honom och ett par andra men ett bra bruksprov och en fin svensk stam avgjorde saken. Stoet är född -94 och är min egen uppfödning, det blir hennes första föl (förhoppningsvis). Jag provade att betäcka henne för 2 år sedan med Dionysos men det tog inte, har hört i efterhand att han har mycket dåligt dräktighetsresultat så jag hoppas att det inte är stoet det är fel på.

Kul att det var några fler här som hade valt Impuls, kanske kan vi jämföra när fölisarna har kommit ut om det finns några likheter.

Valde att köra ner hästen till Impuls även fast jag bor ungefär 9 mil norr om stockholm, vill vara så säker som möjligt på att hon blir dräktig. Kan verkligen varmt rekomendera stall Kilhult (Hörby) som station, mycket trevliga och seriösa på alla sätt.

Uppdatering
Jag kommer att betäcka mitt sto e. Stanford-Brabant med Nobel. Ska förhoppningsvis iväg till station nästa vecka..

Här kommer en till som valt Nobel. Mitt sto seminerades igår och ska kollas den 21:a maj. Stoet är ett fullblod efter Baffin-Tammerfors-Shoolerville

9503407.jpg

6951311.jpg

till stona som fortfarande är dräktiga har jag inte en aning om vad jag ska välja men köpte mig ett nytt sto förra helgen e: Ganesco - Kaliber och hon seminerade jag igår med Rosevelt.( och i morgon)

Till mitt Maraton - Aladin Z sto funderar jag på VDL Sheraton

Stanford - Maraton ?

Bellini- Maraton ?

Vårt ardenner sto e: Rosaj - Apollo, är på betäckning med
Joayau du bois de Neppes

//Tina

*KL*
Sto e. Athlet Z ue. Lepanto (Ladykiller xx) uue. Farnese uuue. Cottage son xx
ska semineras med VDL Sheraton :love: :love: :d

Sto e. As de Thurin ska nog inte semineras igen, ska rida in henne, samt att hon fölar sent, men ifall jag ändrar mig blir det definitivt Lucky Point HE

*KL*

Jag har nu bestämt mig för Lambourghini till mit sto e Ceylon - Columbus DH. Fille på fryst blir tyvärr för dyrt i år, men om chefen är snäll och ger mig löneförhöjning ha jag kanske råd nästa år;)

Jag vill ha en svenskstammad hingst som både rör sig väl och kan hoppa! Med Lambourghini korsar jag dessutom ett sto från Sveriges äldsta hingstlinje med en hingst från Sveriges näst äldsta:p

Roligt att du har bestämt dig, Görel!
I eftermiddag bär det av till station med mitt sto. Hon började brunsta i söndags så hon måste iväg idag. Trodde inte att jag skulle kunna komma iväg för det körde ihop sig, ska börja jobba kl 18 o personalen innan mig kunde ej stanna längre än halv sju-sju o de har veterinären på stationen efter 7 men som tur var kunde jag komma o lämna henne under eftermiddagen :)

Det känns skönt att äntligen ha bestämt sig! Det blev så svårt när jag insåg att Fille på fryst skulle bli för mycket för plånboken:crazy:

Jag håller tummarna för att ditt sto bli dräktigt på en gång!

Det blev en ändring här.. Caressini L till Feliciano- Robin Z damen. Får passa på så länge han nu finns här:)
Sen har vi ett xx-sto som vi fick veta skall komma hon är e: Homosassa ue: Radetzky.. Vet inte riktigt där då hon fölar sent. Kanske får stå över vilket det lutar åt.. Tips på hopp eller fälttävlans hingst?
Vad hade du tänkt först till F stoet?
Niklas kunde väl vara ett bra alternativ t fullblods stoet.

/b

Till F stoet var Jaguaren bestämd till nästa säsong.. I år sugen på Aerline H alt ngn förvärvningssäker kille då vi inte vet vad hon lämnar! Fastnade dock för CL då han har en enormt trevlig härstammning, mkt hopp samt storlek- hon är liten..
Nu har hon dock blivit risig så om hon blir fräsch och det är säkert att åka till stationen så blir det Jaguaren redan i år då det kan tänkas bli sen betäckning... Vill då ha levandefölavgift och inte språng!
Får hoppas på att CL finns kvar nästa säsong!

Fullblodet har vi inte kunnat ta hem då flickan här hemma är sjuk, så där är det tveksamt om det blir ngn betäckning alls....tyvärr!

Hade hemskt gärna använt HipHop eller Fetcher N( en riktig fining!) till fullblodet då Felicianoblodet är mkt mkt attraktivt för mig!

Till F stoet var Jaguaren bestämd till nästa säsong.. I år sugen på Aerline H alt ngn förvärvningssäker kille då vi inte vet vad hon lämnar! Fastnade dock för CL då han har en enormt trevlig härstammning, mkt hopp samt storlek- hon är liten..
Nu har hon dock blivit risig så om hon blir fräsch och det är säkert att åka till stationen så blir det Jaguaren redan i år då det kan tänkas bli sen betäckning... Vill då ha levandefölavgift och inte språng!
Får hoppas på att CL finns kvar nästa säsong!

Fullblodet har vi inte kunnat ta hem då flickan här hemma är sjuk, så där är det tveksamt om det blir ngn betäckning alls....tyvärr!

Tror nog du kan diskutera levfölavg m CL oxå.

Beklagar,man får försöka gilla läget.....

/b

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 356
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 559
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 997
Senast: Takire
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 640

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka