Hingstval 2007 (alla raser)

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Veronika
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 157
  • Visningar Visningar 15 779
Sv: Hingstval 2007 (alla raser)

Därför att Mr Carrera är svenskfödd och tillhör en stofamilj som funnits i Sverige sedan 30-talet och lämnat många framstående löphästar. Familjen har även lämnat hingstar som gett goda fälttävlanshästar.

Jag vill använda hingstar från gamla svenska stolinjer!

*kl*

Nu har jag äntligen bestämt mig :banana: .

Kaliber- Diamant- Herzog går till Camaro M.

Rubignon- Ampere- Chagall (lånesto) går till Don Primero.

Mas Media**- Precocius**- St. Paddy** går till Songline**.

Jag är en sån där jobbig typ med principer:D

Kan förresten tillägga att Mago xx, svår internationell dressyr, också kom från samma stolinje. Den kallas Manina-stammen. Magos mormor var helsyster med Mr Carreras mormorsmor.

Senast ändrad:

Visst är det ett "angenämt" velande:angel:

Jag hade äntligen bestämt mig för att "gamla Pärlan" skulle få sitt Filleföl...

Men med föl vid sidan så blir det inget av med det...tyvärr.

Niklas är enormt intressant! Han bevisar ju sin styrka och hållbarhet år efter år- nu senast i Kungsbacka där han "lekte" på 150:love:

Nu har jag bestämt mig.

Maraton-Kadrilj stoet ska ha Beach Boy.:love:

Equest Carnute-Lasandos stoet ska ha Empire :love:

Den sistnämnda har stört brunstat denna veckan, så om ett par veckor åker vi iväg.

Maraton stoet ska föla vid midsommar, så hon får vänta till i slutet av juli.....
:D

Niklas är enormt intressant! Han bevisar ju sin styrka och hållbarhet år efter år- nu senast i Kungsbacka där han "lekte" på 150:love:

Jag undrar igen, varför används inte en sån hingst som Niklas mer? Det finns ju andra också som är duktiga på banorna men som inte används i avel. Är det svårt att kombinera tävling och avel som är det stora problemet?

Jag tror att det handlar om att Niklas har en stam som många anser vara omodern. De har dålig koll på alla fina hopphästar hans möderne lämnat. Han har "bristande hingstkaraktär" eller något liknande i sitt exteriöra omdöme. Och så är det kanske svårt att kombinera tävlings- och avelsverksamhet.

Stoet e. Inferno - Zeddam semineras nu i veckan med Stokdals Livanos

Sen står jag i valet och kvalet om vi ska betäcka eller tävla vårt 4 åriga sto e.Landlord - xx, måste bestämma mig inom det snaraste..
Några bra förslag till henne??

Vårt sista sto e.Ramiro Z - Tolbert dräktig med Lasandos fölar inte förens 7/7 så hon får stå över iår :crazy:

Ett sto till är på väg in också så vi får se vad vi kan tänka till henne också :d

Jag tror att mycket hänger på att han är inte så mycket marknadsförd eller rättare sagt så är alla "nya" tyska hingstar mer marknadsförda. Sen är säkerligen många rädda för att använda hans "gamla" blod i tron om att avkomman kan bli svårsåld efter som Niklas inte är så ny och modern.

Han har betäckt runt 60 ston och har väldigt många av dom dräktiga, avkommorna är av jämn högkvalité och hoppar mycket bra och är kloka. Dessutom lämnar han storlek och hög ridbarhet av dom avkommor jag sett. Sen är han dessutom billig 1000kr vid 45d dr.het och 6000kr vid lev (+moms) Han har både meriterat fäderne och möderne + att han själv har en lång meritlista så han känns som "ett säkert" kort till mitt oprövade sto.
Nackdelen med honom skulle väl vara att han inte är så snygg - lite älg lik så där :D

Så jag förstår inte heller varför folk inte använder honom mera- lite synd för han börjar ju bli till åren nu med.

Jag har spanat in honom sen han blev godkänd, och har väl koll på hans stofamilj och avkommor!

Han ser inte så flashig ut, men hoppa kan han ju definitivt!

Sen har jag alltid drömt om att få ha en häst med Gaspari i sig;)

Jag såg honom tävla en del på 90-talet men sen har man ju inte sett/hört nåt om honom så han har jag inte haft en tanke på honom på många år men sen nu så ville jag ju ha en meriterad hingst som är lite mer ett säkert kort till min 4åring så Niklas hittade jag ju då och han är ett självklart val, valde mellan honom och Alcatraz men den sistnämnde har ju inte så bra simmare :angel: så det fick bli Niklas. Och det ska bli väldigt spännande - känns väldigt kul att ta en svensk hingst till ett av mina ston iaf :)

Så nu har jag fått ording på min inloggning,

Stoet jag ska betäcka i år är e. Rambo-Anart och går till Carland.
Jag velade länge mellan Lucky Point å Carland, Hade egentilgen bestämt mig för LP men när jag såg Carland på hingstvisningen i Åstorp, ja då blev det till att fundera om.

Seminerar på första brunsten i maj är tanken, om hon nu kan tänka sig att vissa sin brunst.....

Jag såg Quaterback i Tyskland på Bundes, han är otroligt fin och vilken utstrålning. En av mina absoluta favoriter.
Själva ska vi betäcka ett sto med Wladimir OA och två ston med Cairo 869.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 356
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 559
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 997
Senast: Takire
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 640

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat