Hingstval 2007 (alla raser)

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Veronika
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 157
  • Visningar Visningar 15 779
Sv: Hingstval 2007 (alla raser)

*KL*

I och med att vi flyttar har jag lust att hitta ett trevligt sto att avla på, mitt nuvarande är dräktig med Aerline H, men henne vill jag rida in och börja träna/tävla. Så nu är jag på jakt, sen får vi se vad det blir för hingst, hoppas på ett sto som kan passa till Lucky Point HE:love:
Eller ett sto med prestationsstam med "färg":)

*KL*

Svårt att bestämma sig i år, det finns mycket fint att välja mellan! :d

Sir Shostakovich xx - Caletto II - Farnese (18A2) kommer nog att gå till Corrado I. Det var 100 bestämt men jag är lite orolig att det blir för "hett", annars går hon antagligen till Cassini I eller Canturo (ev Quidam).

Oldtimer xx - Hartung (32) är ovisst *suuck*. Eurocommerce Berlin ligger bra till, avkommorna ser mycket fina ut och han kompletterar stoet bra.

Ralme Z - Hertigen (F.1.) stoet vet jag inte, hon väntar föl med Camaro M. Hon är gammal så vi får se om hon tar sig igen.....

Mvh / Fia

Jag ahr ett sto e.roderick 856, fullblodsmamma e.Modern Pleasure xx...
Bra gång och hopp, ska bli fälttävlanshäst senare i livet...

Är betäckt med Corlensky G, då jag gillar färgern, temepramentet o Framförallt hans hoppteknik. Att han har kanon bra gång gör bara allt ännu bättre. Så för mej var han ett självklart val!

Jag hade ställt in mig på att det inte blir någon betäckning i vår, men nu blir det nog av i alla fall. :) Just nu ligger Cortez och Empire bra till på AlpenFürst-stoet.

Det lutar åt Bayron 885 igen till äldre stoet (22 år) e. Herkules 504 - Brabant 448 då förra avkomman blev så fin!

Yngre stoet e. Bayron 885 - Herkules 504 blir det Impuls 1139 på!

Vad roligt med någon som provar Impuls!

Ser fram att få se bild av fölet nästa år:)

Ja om allt går som planerat så gärna det!

Just nu är jag bara full av spänning för att allt blir som vi vill. Känns helt galet att betäcka båda, men varför inte tänkte vi? Då får ju fölen sällskap osv. Hoppas nu på att det blir möjligt så inget inträffar på vägen. Är ju en månad kvar *s*

vad kul att ni funderar på att betäcka båda! om allt går enligt planerna ska ni behålla båda också?
tänk bara på att dräktiga ston mån 5-11 inte får starta kvalitets, men det kanske inte blir så pass tidigt?
-för du tänker väl fortfarande visa din pärla i höst?!

Om hon betäcks i maj så är hon inte mer än månad 4 i september så då funkar det.

Planerna är väl att betäcka över huvud taget, vi kommer inte behålla båda fölen, minst ett måste säljas. Har inte råd att ha en hel flock :crazy:

Hur skulle ni göra?

Jag har ett 18 årigt sto som just har fått ett stoföl e. Bocelli. Förra fölungen som var efter samma hingst fick 51p & årets vet man ju inte men hon ser mycket fin ut. Skulle ni ta samma hingst igen? Eftersom stoet är så gammal så har man ju inte så många försök på sig. Jag funderade på Hermes men han är ju bara 161 och mitt sto är lika hög. Jag är rädd att avkomman blir under 160 och därmed svårsåld. Funderar även på Rubinrot. Mitt sto är e Trombon-Ingolf. Lätt i typen med 8:or rakt igenom. Hur skulle ni ha gjort?

Spännande med en till tilltänkt Impulsbebis i Örebro nästa år! :D :banana:
äldre stoet går till honom, 3-åringen är fortfarande ovisst :crazy: , just nu lutar det åt Twilight men velar av och till, funderingar finns också på Black Coffee .... :angel:

*KL*

I och med att vi flyttar har jag lust att hitta ett trevligt sto att avla på, mitt nuvarande är dräktig med Aerline H, men henne vill jag rida in och börja träna/tävla. Så nu är jag på jakt, sen får vi se vad det blir för hingst, hoppas på ett sto som kan passa till Lucky Point HE:love:
Eller ett sto med prestationsstam med "färg":)

Nu har jag ev. hittat ett sto, en skimmel dock;) , så jag vill ha en hingst som inte är skimmel, annars står jag garanterat med bara skimmlar:D Hon är e. Athlet z ue. Lepanto (e. Ladykiller xx) uue. Farnese. Hon ser ut som en förvuxen ponny, men mkt korrekt och hoppar som en katt. LP skulle ha passat ganska bra, förutom att han har något kort rygg, och att han inte fins tillgänglig när hon har fölat :( Jag tror det blir VDL Sheraton:love: om jag får ta henne

jag har en jättetrevlig avkomma efter S. dancer

*kl*

Jag får allt uppdatera mitt inlägg lite- blir Alligator Fontaine till 5åringen med Chess alt Heartbeat som reserv och när det gäller 4åringen är det lite osäkert ännu men Niklas ligger i topp just nu..
Damerna börjat väldigt tajmat brunsta båda två i helgen så på nästa brunst åker vi :banana:

Sv: Hur skulle ni göra?

Jag hade nog tagit det som blev bra innan. Så gör jag på mitt 22-åriga sto, tar samma hingst en gång till eftersom den 4åriga avkomma jag har är väldigt trevlig.

dax att uppdatera lite...

Cortez-Lemon-Urbino kommer att betäckas med Alligator Fontaine istället. Pga hans nedärvning av coolt temperament.

Electro-Peadar Piper**-Jammed Red** ska föla om någras veckor med Lucky point, och kommer att betäckas om med antingen Last liberty eller Nobel...

Carismo-Ralme z-Duell stoet ska betäckas med Niveau...

I dagsläget vill säga:angel:

Man velar;)

Själv vill jag inget hellre än att ta Feliciano till mitt sto i år igen, men han står bara på fryst om man inte åker till stationen och det är ju så dyrt och krångligt:crazy:

Så jag börjar fundera på om Niklas är ett alternativ, eller om jag ska ta Mr Carrera som jag nästan bestämt till nästa år. Sen skulle det vara kul att hinna prova Hermes innan märren är för gammal!

Kärt besvär:)

*kl*

men Niklas ligger i topp just nu..
:banana:

Varför är Niklas så lite använd? Jag har sett honon på banorna och jag tycker han verkar jättetrevlig och hoppa kan han ju också.Han har ju knappt betäckt något alls. Tror det var 5 ston eller liknande -05, förra året kommer jag inte ihåg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 356
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 559
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 997
Senast: Takire
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 640

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bilköp och hundbur
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat