Hingstval 2007 (alla raser)

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Veronika
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 157
  • Visningar Visningar 15 779
Sv: Hingstval 2007 (alla raser)

Stakkatos problem är inte åldern utan att han i vintras opererades för 3e el 4e gången för kolik, de har länge varit osäkra på om han alls kan komma tillbaka i avel, men nu är senaste budet från Celle 1/3 , men vis av erfarenheter så är det många som inser att hans tid tickar... se bara på Laptop, precis samma sak.:cry:
så jag håller alla tummar och fötter att jag i mars får ett stoföl efter honom, vore kul att ha i aveln...:d och att jag annars hinner göra en till :angel:

Ok,det stog alla raser,så jag slänger väl in mina två också..

Irish Cob-ston bägge två.

Sto 1.Fölar mars-april,dräktig vid import i höstas med engelsk hingst,ska betäckas om med Shavo van de Bonte Parels (3-åring som skall visas på IC-Riks i vår till att börja med och i Wången i augusti är det tänkt)

Sto 2.Fölar mitten av maj,dräktig med Shavo v.d BP.Om fölet uppfyller mina förväntningar betäcks hon om med samma hingst annars får hon gå till Sir Liam om han godkänns vid premieringen nu i april.Annars vet jag inte riktigt,finns inte så många IC/Tinkerhingstar att välja mellan.

Shavo van de Bonte Parels
http://i2.photobucket.com/albums/y13/mirmik/070211/IMG_2198.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y13/mirmik/070211/IMG_2224.jpg

Stakkatos problem är inte åldern utan att han i vintras opererades för 3e el 4e gången för kolik, de har länge varit osäkra på om han alls kan komma tillbaka i avel, men nu är senaste budet från Celle 1/3 , men vis av erfarenheter så är det många som inser att hans tid tickar... se bara på Laptop, precis samma sak.:cry:
så jag håller alla tummar och fötter att jag i mars får ett stoföl efter honom, vore kul att ha i aveln...:d och att jag annars hinner göra en till :angel:

Aha, det visste jag inte!:bow: Vad tråkigt!

Om jag fattat rätt så är han buköppnad en gång till nu nyligen. Det vore oerhört sorgligt om han går förlorad så tidigt...

Hjälp :eek: nu blir jag nervös, 1/3 beskedet fick jag 14/2 så jag hoppas det inte har hänt något efter det!! vet du?

Jag hörde också att han inte alls var fräsch nu senaste svängen. Enligt min "källa" mörkar man hans tillstånd så gott man kan då man är orolig för hur det skulle påverka marknaden. Vi snackar ju om Kronjuvelen i tysk avel.
Även om min "källa" är lite lagd åt det konspiratoriska så är det inte utan att man undrar hur de stackars hingstarna lever sina liv. Är ju inte enda hingsten med allvarliga magproblem. Hästar skall gå ute och kunna röra sig över ordentliga ytor. Kunna gå och plocka gräs på backen så som de vill. Det är i a f mitt recept! Men om jag hade en 20 milj häst, hur skulle den leva.... inte lika lätt. Men död är den ju värd noll, så...

Men håller med, Stakkato skall ha många år kvar än.

Jag ska betäcka mitt sto i år e: Mackay- kentuckyboy. Lutade länge åt Jaguar mail då jag vill ha mkt fullblod, eftersom hon är den gamla typen halvblod, men sen när jag såg honom så passar han inte alls mitt sto. Han är för lång i ryggen för henne. Men jag föll pladask för Roven xx. Så han blir det. LÄNGTAR så:)

varför inte first wish, det är en riktigt vacker häst.

Mitt lilla sto e. Acapulco Gold - Nepal är förtillfället dräktigt med Careful, men kommer troligtvis att betäckas med Ludwigs Champion i vår :love: Någon annan som funderar på honom?

Efter 4 dressyrhingstar funderar jag på att ta en hopphingst till mitt sto e: Maraton (om jag betäcker... hon är 21år gammal)
Hennes helbror fick 10/10 i hoppning så det vore dumt att inte försöka med en hopphingst innan man lägger av....
Då funderar jag på Ludwigs Champion, Hipp Hopp eller Fetcher (stavning?) men kan inte riktigt bestämma mig.. förra året var jag inne på Coriall, men han finns ju inte kvar :cry:

Du ska inte ha någon Cardento-son då, eller annan nära släktning till Cardento? Cardento-Maraton är ju ofta en bra kombination.

Carthengo, Hiphop och Fetcher N är med i diskutionerna om det blir nåt föl på fullblodsdamen i år...

jag är inte jätte förtjust i Cardento...:o hellst skulle jag villja ha en liten kvick hingst som Quite Easy, men han finns ju inte i sverige iår, sen finns det ju en del avkommor efter honom redan....

*KL*

Bestämde mig igår för Boccelli till mitt Refaat-Favorit-Cosmos xx-sto. Rent tekniskt valde jag egentligen Don Romantic, men eftersom stoet i fråga (ett maidensto) var konstaterad dräktig på 20 dygn 2005, men det sedan aldrig dök upp någon fölunge 2006, tänkte jag hålla i slantarna lite. Ville alltså ha en hingst med levande-föl-avgift hellre än 90-dagars tills vi vet att hon verkligen kan bära fram ett föl. Boccelli har ju samma far som Don Romantic (och står dessutom ganska nära) så jag tror nog det kan bli bra. HUR bra vet man ju förstås aldrig, men tanken är att det här fölet ska bli min nya dressyrstjärna! :) Vi får väl se hur det blir med den saken...

Men om det blir ett litet föl till nästa år (peppar, peppar, ta i trä och allt det där :crazy: ) så blir det Don Romantic till nästa år! Och året efter det är det mycket möjligt att det blir Sansisco. Är mycket svag både för honom och många av hans avkommor.

(Är det förresten några här som har Boccelli-avkommor så får ni gärna PM:a mig med bilder, mm. Tack på förhand!)

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 356
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 559
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 997
Senast: Takire
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 640

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bilköp och hundbur
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat