Hingstval 2007 (alla raser)

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Veronika
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 157
  • Visningar Visningar 15 779
Sv: Hingstval 2007 (alla raser)

Don Romantic kanske kan vara något annars? Men Daytona ser läcker ut... Eller - mums - Hotline? Han rör sig helt otroligt, den hästen. En sådan balans, trots sina unga år! :eek:

Ja, Don Romantic står också med på min lista. Hotline har jag inte kollat in ännu, måste göra det. Annars är His Highness också en stark kandidat.

Mitt Chapman-sto tog sig inte ifjol...men vi försöker med First Wish igen...Om han klarar provet vill säga...Han måste klara det...hästen är ju helt underbar!!!:love:

Ska betäcka med Tornesch :love:
Har ett 9-årigt sto e:Maistic-Uskudar Des Malais.

Första gången hon betäcks så man får hoppas på det bästa och börja i tid !

Mitt halvblodssto e: Phaéton-Anart-Magnat ska nog betäckas med Looping som det ser ut nu. Det blir hennes första föl :)
New Forest-stoet, e: Robin-Merrie Master, som jag har lånat är dräktig med Palle, och hon får nog åka till Valentin Bello Sun i sommar :)

Jag har fått beslutsångest igen. Vet inte om jag vill prova Fetcher N som är nygodkänd till mitt fullblodsto eller Camaro M.

Får tänka lite till.

sto 1 e. Electro - Um Said xx sto går till Jaguar Mail.
sto 2 e. Lotus Pool xx - Seattle Slew xx går till Callahan eller Nobel.
sto 3 e. Trombon - Tammerfors xx ska OM hon betäcks till Roven xx eller Tsarevitj.

Jag hade bestämt mig för att bara betäcka två ston, vi får väl se hur det går med det...:crazy:

Jag har ett sto e Feliciano-hubertus-trofe som nu är dräktig med hoppehingst, hon har ett föl sedan tidigare också efter en hoppehingst.
Skulle nu vilja ta en gångare eftersom hon kliver på ganska bra själv, vore roligt att se vad det blev, man jag har ingen som helst aning om vad som skulle passa.......

*KL*
Jag funderar fortfarnade på vad jag ska lägga på mitt flbsto e, Baffin-Tammerfors-Shoolerville. Först och främst vill jag se vad som kommer ut. Blir det bra så kanske det blir Corlensky igen. Annars ligger Nobel bra till, Cortus finns med på listan liksom Andrahands alternativet från i fjor, Hip Hop.

Jag ska betäcka ett utav mina ston. Hon är e.Stanford-Dardel-Ceylon. Hon är bara 158 cm nu (växer nog lite till). Jag vill ha en hopphingst med mkt gång i. Problemet är att jag inte har någon aning om vad ja ska titta efter för ngn...?Hjälp!:)

*knapplån*

Ska betäcka 3 av 5 ston i år om allt går som planerat, ett sto ska tävlas (4år) och ett ska säljas, då vi valt att behålla hennes stoföl (e Rotspon) från förra året som blivande avelssto.

Sto 1 e Plaisir d'Amour-Akzent II-Vollkorn xx, stadspremie sto från Oldenburg, går till Channon 1082, har inte föl vid sidan i år så hon står redan på stationen, väntar dock med betäckning tills framåt april, vill inte ha föl allt för tidigt nästa år

Sto 2 Magritte-Good Future-Kaliber, är i år dräktig med Twiligt 1062, fölar i mitten av maj, behöver en ädel, långbent hingst med bra galopp, har tittat på Lauries Crusador xx-blod åt henne i flera år men det har inte blivit så än, kanske i år, annars har vi tittat på Herzensdieb, får se var det slutar...

Sto 3 Don Gregory-Rubinstein I-Inschallah x, är i år dräktig med Kennedy 1119, fölar i mitten av juni, har fungerat bra med Florestan-blod förut så det ligger väl nära till hands att använda det igen, behöver en hingst som ger lite storlek, annars är hon väldigt komplett själv, bra typ, tre jämna bra gångarter och bra huvud..

Är det någon som har något tips till sto 2 och 3 så är ni välkommna:)

Jaha..inte blev besluten enklrae av alla fina hingstar som godkändes iår:angel: :)

Cortez stoet,(Lemon-Urbino) som vi egentligen inte tänkt betäcka, kommer iallfall hem igen(pga utlandsjobb) och ska semineras med Jaguar mail.

Dom andra två Carismo(Ralme´Z-Duell) och Electro(Peader piper**-Red alert**) står fortfande skrivet i stjärnorna...
Är väldigt sugen på att lägga en gångarthingst på Electrostoet...men

Mitt Voltaire -Ceylon sto ska få gå till Jaguar Mail :love:

Mitt Calypso II - Matrose som fölar i april kan jag inte bestämma mig om jag ska ta Lord Z eller om hon ska få Escudo I igen, som jag vet hon ger kanon avkommor med... besluts ångest :confused:

Stoet e. Embassy (Escudo - Silvio) - Calypso II som är dräktig med Stakkato ska betäckas om med honom om han bara håller sig vid liv... :smirk:

Silvio I- Gluckspilz stoet som är dräktig med Salito (Stakkato - Calido) ska få gå till Stakkato hon också i år

Ska betäcka mitt ena fjordsto, e: Hegg 128 ue: Nore 20.
99,9% säkert att det blir Minos 224 e: Botvid 196 ue: Furubäcks Seger 159.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 356
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 559
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 997
Senast: Takire
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 640

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bilköp och hundbur
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat