Hingst till detta ponnysto??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Casper
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 33
  • Visningar Visningar 2 915
Sv: Hingst till detta ponnysto??

Alltså ljög du när du sa att du utbildat avelsvärderingsnämnden?/Madde

Vet du vad, att jag har inte en aning om vem du är och det intresserad inte mig det minsta.

Du är bara någon som gillar att klanka ner på avelshingstar, avelsvärderingsnämder, hingstägare osv.

Så med ledning av det så har jag förstås inte en aning om vad du och jag kan ha pratat om.

peråke

Senast ändrad av en moderator:

nja.. ursäkta mig... men dessa typ tre,fyra svaren rörde inte så mkt om vilken hingst som skulle kunna passa mitt sto så vitt jag kan se.. alltså tycker jag det vore roligare om ni diskuterade om hästen är avelsduglig osv någon annanstans för min fråga försvinner här i vimmlet:(

Hej! Jag gillar både Top Nordpol och Lotus.. Vad tror du om Power Boy? =)

nu vet jag inte vad hingstenb egentligen heter, det är en c-ponny,Welsh. Ska försöka.. henyfwy twysog? nåt sånt, nån som vet vad jag menar? jättefin, verkligen, och SRORa rörelser, och hans avkommor blir högt bedömda..Min kompis betäckte med honom, jättetjusigt föl blev det!

nu vet jag inte vad hingstenb egentligen heter, det är en c-ponny,Welsh. Ska försöka.. henyfwy twysog? nåt sånt, nån som vet vad jag menar? jättefin, verkligen, och SRORa rörelser, och hans avkommor blir högt bedömda..Min kompis betäckte med honom, jättetjusigt föl blev det!

hmm.. denna hingst vet jag inget om, men berätta gärna mer när du får fram ngt :)

Utbildningsansvarig för Svensk ridponny är avelsvärderingsnämndens ordförande.

peråke
Är inte du tfo ordförande i avelsvärderingsnämnden och även tillsatt flera andra ledamöter? Samt arbetar du inte på att ändra hingstreglementet? Mkt besynnerligt att det finns 2 personer i sverige med exakt samma namn som föder upp ridponnyer(med exakt samma namn...) samt har samma stuteriprefix. Och båda är styrelseledamöter i SH....enäggstvillingar???/Madde

Hej! Jag gillar både Top Nordpol och Lotus.. Vad tror du om Power Boy? =)

Ett arabsto uppfött av oss har fått en dotter med Lotus, det blev en mkt snygg och trevlig ponny med mkt bra rörelser. Säkert ett utmärkt val , men risken finns ju alltid att en sån kombination växer över, men vårt sto var 145cm (föräldrar 153+147cm) och hennes dotter blev maxad D-ponny./Madde

Knapplån!
Varför inte Veronas Gerswin
Det är nog inte så dumt val, fördelen är ju att risk för överhöjdare är liten, jag har bara sett 2 föl efter honom, båda var väldigt ädla, så med arabsto bör det bli något väldigt ädelt, med Lotus blir det lite mer *halvblodsstuk* på avkomman. Så frågan är om ts vill ha en väldigt ädel avkomma eller något mer åt det rejälare hållet med risk för överhöjdare,inget lätt val./Madde

Försökte själv betäcka mitt arabsto med honom i år. Fast hon krånglade o det tog inte. Absolut inte hans fel dock.
Hon är 153cm o av den grövre modellen arab.
Tror det hade blivit bra, men var medveten om risken att det kunde blivit en överhöjdare. Fast en vacker sådan!!!

Dom avkommor jag har sett med verona's Gersvein har varit stora, jag tror inte att Gersvein ger smått utan han förärver sig nog som vilken 148 Ridponny som helst!
Han är ju halvbrormed verona's Bo-Gi och han förärversig också som han vore D ponny om man tittar på de avkommor jag har sett!

Men det beror ju lika mycket på vilken storlek det varit på stona.
Det sägs ju att avkomman oftare ärver moders storlek än faderns.

Så jag som har ett sto på 153cm kan ju få problem med överhöjdare oavsett storlek på hingsten.

Har själv ett ridponnysto efter Jameson RP 122. Betäckte henne med Armaani ox så jag har ett superfint föl nu. Jameson ger fina dressyravkommor. Kolla honnom.

Liknande trådar

Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 555
Senast: Unafraid
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 339
Senast: Jate Volim
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 106
Senast: sorbifolia
·
Avel Jag har tänkt betäcka mitt sto och funderar på hingst.... Stoet är 148 cm, har bra överlinje, mycket bra kors, länd, lår, bra ben och...
2
Svar
34
· Visningar
4 416
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bilköp och hundbur
  • Akvarietråden V