Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min fjording har en riktig monsterpanlugg, den är både tjock och lång. Det är jättefint, men är det möjligt att den skymmer hästens sikt? Tänker i första hand på om det tex. blir svårt att se hinder och dylikt?
Rakt fram ser de ju "ingenting" ändå, men som tess91a säger så kan det ju störa om den delar sig och lägger sig över synfälten på vardera sida. Jag brukar fläta eller sätta en tofs i pannluggen på min häst som har lång, dock inte så tjock, pannlugg.
Det lär du märka. Jag håller på med isisar och vet bara en häst som har så mycket pannlugg att han inte ser nått. Min ena har gott och väl över ögonen och flera av de andra i stallet också och det är sldrig nått problem, de har undan luggen själva, men fläta om de känns bättre
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.