Herre jisses vilken huligan!

Sv: Herre jisses vilken huligan!

Och nu ligger hon och sover... inte PÅ mig utan 2 meter ifrån :eek: wow.... det går frammåt... hehehe

Glöm inte att berömma henne när hon "chillar", vi tar ofta för givet att hunden vet att det är rätt när den tar det lugnt. Men hon vet ju faktiskt inte att det uppskattas mer än innomhusrally.

Sen skulle jag jobba med positiv förstärkning av den meter som är närmast dig. Mycket kontaktövningar, typ ta godis från din mun, låta henne slicka dig i ansiktet, lek med henne. Håll en godis i din knutna näve som hon får då hon tar ögonkontakt med dig. osv. Så att det som är närmast matte bara kan vara 100% positivt. Det har du igen sen i koppel och inkallningsövningar.

Nikon D90 :) har gått från Konica Minolta hehe....

Blandrastik: bra tips... ska fokusera på det du skrev :)

Välkommen i pinscherklubben:bump:

Jag hade också samma överväldigade känsla när jag fick hem valpen...trodde jag hade gjort mitt livs misstag! de blir lite bättre med tiden men man får jobba för det.

Annars är det en väldigt rolig ras, man har aldrig tråkigt och man får träna upp hjärnan så att man alltid ligger steget före dem. De är väldigt påhittiga.

Ett hett tips är att träna passitivitet med dem. Lära dem att chilla på kommando. Man kan bli tvungen att hålla kvar dem i sin bädd tills de har slappnat av för de väljer inte gärna själva att nu är det dags att vila.

Jag har fått mycket stöd och tips på pinscherforum.se = bara massa galna pinscherfolk och deras erfarenheter av huliganerna:p

Angående träning så går vi hos en privat tränare som funkar jättebra för oss.

haha det finns fler som varit galna... eller modiga nog att bli med pinscher, I'm impressed hehe.....

Speeda är mkt lugnare nu.... (men fortfarande galen).... men hon kopplar av då och då självmant.... :banana:
ska genast kolla in forumet du tipsade om!

Galen är nog rätta ordet;)

Du har ju bara haft din valpis i två veckor och dessutom missat de första månaderna, det tar ett tag innan man lär känna varandra, men sen är man helt såld på rasen.

Jag måste dock erkänna att pinscher är nog den jobbigaste ras jag stött på som valp:D De är ju så extremt energiska och lite säregna (fast på ett bra sätt). Sen har jag kanske inte så många valpar att jämföra med men kompisars och bekantas valpar har inte ens varit i närheten av min ligist:)

hehe jag har mkt erfarenhet av diverse raser och pinscher är som alla tilllsammans :rofl: vilken odåga haha... men det är ju det charmiga också.... jag gillar inte direkt tråkiga hundar, och här har man då aldrig tråkigt kan jag lova..... ni ska se då jag ska klä på dottern på dagis..... sätter mig på golvet, vips försvann en av skorna...... hämtar skon.... sätter mig på golvet.... men vart är mössan? Hämtar mössan, sätter mig på golvet... vart är vantarna? osv hahahaha..... och hon vet ju vad nej betyder och loss..... men hon har börjat med fintningar nu... springa rally med saken i mun eller på "loss" så tjurar hon och vägrar öppna käften, hon kampar inte i alla fall, tar det inte som en lekinvit..... har köpt hundsaker, foder, hundburar och grejer för ca 6000 kr sen hon kom :rofl: dyr i drift ;)

Ja det är ju det där med att missa de 2 första (viktigaste) månaderna i hennes "flytta hemifrån-ålder" som nojar mig lite..... Får antagligen jobba extra mkt med henne pga det... Men hon gick ju inte att motstå, hon är ju helfestlig :love:

Haha! jag såg annonsen för bara någon sekund sedan och letade direkt upp den här tråden för att kolla om det var du som hade den ute :p Så otroligt irriterande att min ekonomi är så dålig nu att den nästan inte existerar... Fast.. om du kan tänka dig att sälja 17-50/2,8 "ensamt" så får du gärna skicka PM till mig och skriva vad du tänkt för pris :D

Ha ha ha:rofl: låter verkligen som en pinscher, de gör allt till en lek.

Hur ska jag få katterna och huliganen att sluta vara på varandra? Jag är hård.... är jag hårtade dör hundfan liksom. Det hea har blivit så att nu måste jag uppfostra katterna också som flyger på hunden så fort hon är glad (inte bara glad i dom).... puuuust....

Jag mörkar rösten ryter nej och springer för att avbryta. Men jag har testat olika hårtheter och inget funkar, katterna är ändå för roliga att jaga.... Dom viftar på svansen = arga, hunden tror dom vill leka. Hunden viftar på svansen = glad och katterna tror hon är arg... :rofl:

*kl*

ojojoj... som min dotter sjunger: "man ska ha tålamod - oj - oj -oj!"

Det tog ca 2 timmar att gå en runda som tar ca 20 minuter i vanliga fall. Dra dra dra slänga sig slänga sig slänga sig. Ingen kontakt what so ever. Hon är upptrissad konstant. voj voj. Nån som vil ha henne.... GRATIS? :devil:

Idag hände en olycka. Hunden är ju som ni vet. GALEN. Hon varvar sällan ner inne. Jagar katterna trots tillsägelse i alla metoder allt från pedagogiskt lugnt till hårt och brutalt. Katterna har rivit henne otaliga ggr men nej det hjälper inte heller. Men idag hoppade hon upp på min dotter som ligger i soffan sjuk och vilar. Rätt i ansiktet, river henne alldeles blodig bla åker en klo i ögat.
Då åkte hon i golvet kan jag lova. Men nej, på't igen. Dottern helt förstörd och numera rädd för hunden. Och skadad.

Det var "tur" sambon inte satt bredvid för då hade han dödat hunden, jag skojar inte.

Så, nu sitter vi här och undrar än en gång, vafan ska man ha för metod på en psykopathund? :devil: Hon lägger sig nu för tiden några ggr per dag självmant och vi berömmer alla saker som innebär lugn inne. Vi försöker köra possitiv träning. Men hon har knäck i huvvet minst sagt.

Så hilfe, vad göra. Katterna hatar henne, lillhunden hatar henne (vanesak hoppas jag). Sambon har börjat hata henne. Dottern är numera rädd för henne (inte så konstigt). Jag har haft många hundar, men ALDRIG varit med om en så jävla galen en. Hon är som 20 hundar.

Man kan skicka hästar på inridning men kan man skicka hundskrällen på uppfostringsanstalt?

Gör hon om nått mot dottern igen så är det bye bye. Dottern hade kunnat bli blind liksom, nu blev hon "bara" helt sönderriven i ansiktet och ögat.

Vad skulle NI ha gjort? Konkreta tips, hur hård får man vara?

Hmm, gratis? njae släng till några hundringar så kan vi kanske börja diskutera;)

Jag skulle nog rekommendera att börja gå hos en tränare, det har hjälpt oss väldigt mycket.

Sen är hon ju bara en valp ännu, det tar ett tag för dem att mogna.

Jag hoppas några av våra kloka bukefalister har några bra råd, jag är inget vidare på att förmedla träningstips.

Något jag har fått lära mig är att försöka vara konsekvent utan att tjata, inte helt lätt.

Kämpa på!

Hur går det för er? har hon lugnat sig något än? Ser det ut som om en tornado har dragit fram:p Nyfiken!

Liknande trådar

Övr. Hund Har en hund som blir 2 år i sommar, han är extremt fixerad vid att nosa/följa lukter och det är ett stort problem så fort vi går ut...
Svar
6
· Visningar
1 624
Senast: Barrow
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 699
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
13 050
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Långt men jag hoppas ni orkar läsa ändå! Vår nyss fyllda 1 åriga golden har på sista tiden haft lett att jaga upp sig i förväntan...
Svar
5
· Visningar
2 626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vilka raser passar in?
  • Falsterbo horse show byter namn
  • Bildtråd
Tillbaka