Hemsk annons

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Jeeves
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 349
J

Jeeves

Man blir ju mörkrädd...såg precis en annons om Chihuaua ( stavning? ) valpar som man enligt annonsen ger bort gratis och de kan skickas över hela Sverige:( Är detta seriöst eller ett dåligt skämt:confused:

Vad har annonssidorna för ansvar som tar in såna skitannonser?

Sv: Hemsk annons

Det är "nigeria brev" du betalar frakten i förskott men får aldrig någon hund.
Anmäl genast annonsen.

Ja jag är ju ingen "spekulant" precis men blev såpass upprörd att jag i a f tog mailkontakt med sidans ansvariga för att uppmärksamma dem på att annonsen lagts in. Jag hoppas att de anmäler i sin tur, vet inte vilket ansvar de har som sagt.

Det finns normalt sett inga hundar, ibland så har en riktig annons blivit kapad

Är annonsen anmäld så bör de ju snabbt ta bort den.

Den finns kvar, på Hästannonser.se som är en Traderasajt - jag mailade dem ganska sent igår kväll så det kan hända att de inte hunnit ta bort ännu.

I annat fall tycker de väl att det är ok med såna annonser och i så fall är det ju för j-lgt.

Ja, det står så i marginalerna på första sidan i a f. Jag letade efter var jag kunde anmäla annonsen men det fanns ingen sån direktfunktion och när jag letade efter mailadressen så stod det Tradera i marginalerna där, därav min slutsats att Hästannonser.se är en del av Tradera.

Har jag fel i detta menar du? Nu var det ju inte det som var huvudfrågan men om det inte stämmer så får vi korrigera det härmed.

Gå in och kolla på startsidan så förstår du vad jag menar.

Jag har svarat på sådana.

De tar avgift i EURO för "frakt.

De som jag svarade på lät som ren och skär bullskit.

Typ Nigeriabrev fast med hundar.

Och det var dvärghundar och bulldoggs för det mesta.

Ja det är rätt sida - och till vänster på startsidan stod det tradera.com och en sökfunktion. Men, detta är ju inte huvudfrågan så vi kanske kan lägga den detaljen åt sidan?

Min reaktion var att här far hundar illa och att det var en oseriös annons - jag är inte ute efter att "svärta ner" ngn särskild annonssajt! Är det inte en Traderarelaterad sajt så tar jag genast tillbaka det påståendet som sagt! Så hoppas jag att vi kan lämna det sidospåret, tack.

Skönt på sätt o vis att höra att det troligen rör sig om sk Nigeriabrev för då lär det väl inte existera några valpar alls, tack o lov.

Inte för att det som sagt har något med den gräsliga annonsen att göra, men det står att det är ett Tradera-företag och längst ner står det "copyright © 2003-2006 Tradera AB. Med ensamrätt. " (kopierade det bara rätt över från hastannonser.se s sida)

Men som sagt, det spelar ingen roll. Jag hoppas bara ingen går på de här annonserna som verkar bli fler och fler, vare sig det rör hundvalpar eller gratis sadlar eller vad det nu kan vara!

Ja, precis, det är nog det jag har sett också - det där med Tradera alltså.

Internet är ju bra på alla sätt och vis men alla dess oseriösa människor som verkar kravla upp från jag vet inte var någonstans är obehagligt och man blir förbannad:mad: Polisanmäla kan man ju göra men frågan är hur effektivt de egentligen kan reglera sånt här?

Jag tolkade det också som att Tradera står bakom Hästannonser .

Är annonsen fortfarande kvar eller är det borttagen?

Annonssidorna har ansvar för vilka annonser som tas in, men lägger in betalda annonser och tar bort först om det kommer in klagomål på annonser från "annons-tittare" som anar ugglor i mossen så att säga.

Tyvärr så är det tråkigt att annanossidorna inte granskar annonserna direkt och läser igenom. Men det är en kostnadsfråga i sig också för dom. Men har sett många sådana annonser i det sista. Ett tag har jag sett samma am staff valp säljas av sex olika säljare...eller så är valparna väldigt lika, lika gamla och har exakt samma namn:confused:

Jo det förstås och jag tänkte att de kanske skulle granska inkommande mail under dagen och sedan ev agera men såg nu att annonsen ligger kvar så antingen anser de att det är ok med en sån annons eller så är de ganska långsamma med att granska:(

Gå in på Hästannonser.se - Skåne och kolla vad ni tycker om den!

Liknande trådar

Hästmänniskan Kan börja med att säga att jag är ingen hundmänniska. Hälsar dock gärna på väluppfostrade hundar på mina villkor dvs jag själv vill och...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
11 674
Senast: cello
·
Hundhälsa Kan riskera att bli en rörig tråd, men det är för att det är rörigt just nu. Lite historik: Min vinthund fick urinträngningar och hade...
Svar
5
· Visningar
2 094
Senast: Lime
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 533
Senast: Urigurien
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
13 050
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka