havre fritt foder???? HJÄLP!!!!

misen

Trådstartare
kan någon ge förslag på olika sorters foder som INTE innehåller havre då min bebis troligtvis är alergisk mot de.. snälla hjälp mej. jag vet att de finns havle fri mix från salsa men den åt hon ej. tyckte den va äcklig. men de måste finnas fler

Sv: havre fritt foder???? HJÄLP!!!!

kan någon ge förslag på olika sorters foder som INTE innehåller havre då min bebis troligtvis är alergisk mot de.. snälla hjälp mej. jag vet att de finns havle fri mix från salsa men den åt hon ej. tyckte den va äcklig. men de måste finnas fler

Har ett havrefritt muslifoder hemma. Lympus heter de kolla upp de :D

Jag ger min Dodson & Horells Pasture Mix

Låg energi
'Gnista utan ostyrighet'.
Ger kondition och behåller lugn.
Innehåller örter.
Pasture Mix
Pasture Mix är ett havrefritt müsliefoder som består av miconiserat spannmål och gräspellets och som är blandat med vår unika glukos-sirap. Det microniserade spannmålet ger lättillgängligt stärkelse och minimerar samtidigt belastningen på matsmältningsorganen.

Pasture Mix är anpassad för att användas till häst vid promenadridning samt för ponny vid lätt till medium träning/tävling.

Pasture Mix innehåller torkade morötter samt vitlök och mynta. Örterna är tillsatta för deras positiva egenskaper på luftvägarna och matsmältningen.

Adekvata vitaminer, mineraler och salt är tillsatt fodret.

Smältbar energi MJ/kg; 10,0

Protein/kg Fett/kg Växttråd/kg Aska/kg Vit. A iu/kg Vit.B iu/kg Vit.E iu/kg
95 g 40 g 120 g 80 g 9,400 1,400 80

Annars kan du skapa din egen kraftfodervariant genom att basera det på tex uppblött lusernpellets. Det brukar de gilla, då det innehåller aningen melass. Är också bra för lite magkänsliga hästar. Man får räkna ut egen foderstat, och lägga till nödvändiga mineraler mm.

Oj, det lät ju som att det skulle passa min pålle perfekt. :angel:

Vart kan man hitta det? :d

krafft rehab är havrefritt..

får hästen hudreaktioner så skippa betfor/melassen också..

Kornkross är ett jättebra kraftfoder utan havre ^^ :bump:

hippo har både en müsli och ett pellets som är havrefri sen har även åsebro ett pellets utan..

mustang har också både pellets och musli.jätte bra foder

krafft rehab är havrefritt..

får hästen hudreaktioner så skippa betfor/melassen också..

fick utslag av rehaben också men dock ej lika mkt som innan. betforen gjorde ingen skillna att taväck. så de e garanterat havre hon ej tål eftersom de går åt de bättre hållet nu när hon får havre fri mysli, tyvärr ej så god, därför vill jag ha ett annat.

Om din häst har en äkta födoämnesallergi är nog det säkraste att inte använda foder med många beståndsdelar.

Ge rena fodermedel lusern, korn, betfor, linfrökaka eller olja etc beroende på vad det är som fattas i foderstaten.

HH

Kvarnbyfoder har ett proteinfodermedel som heter Vitafor Proteinmineral, innehåller inte havre och ingen annan spannmål heller.

De har också ett energifodermedel som heter Derby som är havrefritt!

Men ganska dyra förstås då proteinmineral ca 15 kr/kg (300 g smb rp/kg), Derby ca 7 kr/kg.

Läs mer på deras hemsida www.kvarnbyfoder.se!

Kraft har ett Mûsli som är havrefritt.
Jag ger min själv Mastrall Freitzh..osäker stavning? Havrefri

Om du menar Marstall Freizeit så innehåller den 15 % havre enl hemsidan. HH

Är det verkligen havre i Rehaben? När jag var i kontak med Krafft i samband med en lång konvalecens förra våren sa dom att Rehaben var helt havrefri. Däremot att den då nya grooven innehöll havre, vilket den inte gjort tidigare.

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 165
Senast: Roheryn
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 781
Senast: Gabby_Ossi
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 366
Senast: Castellini
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 488
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka