Harklande chihuahua!

nice and happy

Trådstartare
I morrse började lill killen harka sig, nästan så han ville hosta men det blev aldrig så. Han harkla sig i ca en min. Han har gjort så 4ggr till (som jag märkt) idag. Vad kan det vara? Förkylning? Han är i övrigt pigg & frisk.

Sv: Harklande chihuahua!

Efter som detva på morgonen så kanske han inte hade fått mat en? det kan bli så om dom inte ätit på för många timmar, vet att min mista hund ger jag alltid fil på kvällen ett tag inna läggdags för att han inte ska bli så, det är precis som doms ka spy fast det kommer aldrig nå.

Och då kan det va att det blir för långt mellan maten på kvällen och maten på morgonen.

Min tik gick och harklade sig väldigt när något hade fastnat i halsen, men då var det ju inte bara fyra gånger utan hon höll på nästan oavbrutet i en timme...

Allt från mask, hjärtfel till inflammerade halsmandlar. Jag hade åkt med vovve till kliniken och fått det kollat.

Hur gammal är han? Vavvor har ju ofta harklingar/snorkningar för sig utan att det är ngt onormalt alls. Min lille går runt och låter som en anka hela tiden när det är kallt ute, och den stora kan få riktiga anfall där han knappt får luft när han är riktigt exalterad.

Vavvor har ju ofta harklingar/snorkningar för sig utan att det är ngt onormalt alls.
Det är helt sant. Vavvor och andra små hundar har ofta en för trång luftstrupe, vilket gör att de får svårt att andas ibland och när de då drar in mer luft så drar luftstrupen ihop sig ännu mer och de börjar harkla sig eller låta som att de ska kvävas.

Det är tyvärr normalt för rasen.

Min ena lilla grabb harklade och rosslade sej för ett tag sedan.
Han hade inflamerad tonsil. (kommer inte ihåg vad veterinärerna kallade det)

Härjar ju mycket kennel hosta runt i landet. Så kolla upp det med vetten tycker jag.

Jag hade avvaktat lite!
Men om harklingarna fortsätter dyka upp oftare och varar under en längre tid, då hade jag kontaktat vet..

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 205
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 207
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 597
Senast: tanten
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 881
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka