HAR nog fått fel ras!! snälla HJÄLP MIG snabbt :S

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Jazzy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 88
  • Visningar Visningar 14 633
Sv: HAR nog fått fel ras!! snälla HJÄLP MIG snabbt :S

det var min sambo som vill ha den andra hunden den hade ingen stamtavla och jag är inte beroende av stamtavlor bara jag har hunden så skiter jag i resten för jag är ingen utställningsmänniska jag ska bara ha till sällskap och långa promenader

Men du verkade lite intresserad av att veta hur stor den blev.
jag gav 11.000kr för den jag inte visste rasen på men nu vet jag det

Lessen, men känn dig grundlurad.

:

tio tecken

Varför ska du ha en sån himla massa olika raser för?

Kolla andra inlägg av personen. Antingen är hän ett troll eller dum i huvudet.

Har precis läst igenom dennna tråden....det kan inte vara på riktigt!
Utan att ha läst andra inlägg hoppas jag ju att det är ett troll...

min andra hund är 6 månader den jag köpte först har haft den sen den var 8 veckor...
det var min sambo som vill ha den andra hunden den hade ingen stamtavla och jag är inte beroende av stamtavlor bara jag har hunden så skiter jag i resten för jag är ingen utställningsmänniska jag ska bara ha till sällskap och långa promenader jag gav 11.000kr för den jag inte visste rasen på men nu vet jag det och min andra hund gav jag 10.000kr för men vi ska ha fler hundar för nu håller vi på att flytta ut till en gård där hundarna kan springa och leka hur mycket dom vill och det är såå dom kan springa i skogen med för jag kommer äga en del skog med så vi ska bara sätt upp stängsel nu så de ej rymmer så nu få de lugn och ro och de får springa busa och göra vad dom vill på gården nu det kommer yttligare fler hundar nu har köpt en frank bulldog som är på ingång med och en engelsk blldog som kommer snart också :laugh:

Jag brukar ha som policy att inte klaga på hur folk skriver,för jag har en son med läs och skrivsvårigheter!
Men detta stycke gav mig inget sammanhang,finns inte en punkt eller kommatecken någonstans och inget radbryt/eller mellanrum!

Jag fattar ingenting av texten!

min andra hund är 6 månader den jag köpte först har haft den sen den var 8 veckor...
det var min sambo som vill ha den andra hunden den hade ingen stamtavla och jag är inte beroende av stamtavlor bara jag har hunden så skiter jag i resten för jag är ingen utställningsmänniska jag ska bara ha till sällskap och långa promenader jag gav 11.000kr för den jag inte visste rasen på men nu vet jag det och min andra hund gav jag 10.000kr för men vi ska ha fler hundar för nu håller vi på att flytta ut till en gård där hundarna kan springa och leka hur mycket dom vill och det är såå dom kan springa i skogen med för jag kommer äga en del skog med så vi ska bara sätt upp stängsel nu så de ej rymmer så nu få de lugn och ro och de får springa busa och göra vad dom vill på gården nu det kommer yttligare fler hundar nu har köpt en frank bulldog som är på ingång med och en engelsk blldog som kommer snart också :laugh:

Du är ju ett stort skämt!

KL

Verkar som nån har sett ett par avsnitt för många av C M med sin perfekta flock och tror att det funkar för vem som helst. :crazy:

Punkt eller kommatecken sökes.

tack för alla svar ni har gett mig jag har fått reda på var det är för raser i den det är schipperke och japansk spets och Samojedhund var det i den så det är därför den var lustig jag tackar så mycket för era svar allihopa

Svar och svar, det mesta du har fått är väl kommentarer som drivit med dig.
Lycka till med hunden ialf.

Svar och svar, det mesta du har fått är väl kommentarer som drivit med dig.
Lycka till med hunden ialf.

ja ja men jag skiter i såna som driver för de har ju inget att säga eller såå kan de ingenting det är därför de bara driver med folk som behöver hjälp men de stör mig inte för att jag tycker dom är så löjliga ändå såå jag orkar inte bry mig hehe och att dom inte har något vettigt att säga de kan ju som sakt inte jag hjälpa men de skämmer ju bara ut sig själva......
och sen såå är de bara avensjuka det är därför små barn bara gör sååå.......

ja ja men jag skiter i såna som driver för de har ju inget att säga eller såå kan de ingenting det är därför de bara driver med folk som behöver hjälp men de stör mig inte för att jag tycker dom är så löjliga ändå såå jag orkar inte bry mig hehe och att dom inte har något vettigt att säga de kan ju som sakt inte jag hjälpa men de skämmer ju bara ut sig själva......

det stavas SÅ!!!!! jag blir galen! :devil:
punkt, kommatecken, radbyte är det något du hört talas om?

8 veckor är ungefär 2 månader, alltså har du haft den i ca 4 månader, och på den tiden skaffat ytterligare en (han)hund

det var min sambo som vill ha den andra hunden den hade ingen stamtavla och jag är inte beroende av stamtavlor bara jag har hunden så skiter jag i resten för jag är ingen utställningsmänniska jag ska bara ha till sällskap och långa promenader

Men ändå.... TVÅ hanhundar med så tätt i ålder. Kommer säkerligen bli kul när deras hormoner gör sig påminda...

jag gav 11.000kr för den jag inte visste rasen på men nu vet jag det och min andra hund gav jag 10.000kr för

Nästa frågetecken.....Varför betala mer för en hund UTAN stamtavla än en MED stamtavla? Grattis till säljaren av hund nr 2.

men vi ska ha fler hundar för nu håller vi på att flytta ut till en gård där hundarna kan springa och leka hur mycket dom vill och det är såå dom kan springa i skogen med för jag kommer äga en del skog med så vi ska bara sätt upp stängsel nu så de ej rymmer så nu få de lugn och ro och de får springa busa och göra vad dom vill på gården nu det kommer yttligare fler hundar nu har köpt en frank bulldog som är på ingång med och en engelsk blldog som kommer snart också :laugh:

Hundar kräver mer än bara stora ytor att springa på och hundkompisar.... Har ni verkligen tid att ta hand om alla hundar och ge var och en av dem den stimulans och uppmärksamhet de kräver? Och återigen..(eftersom jag antar att frallan och eng.bullen också är valpar) Det kan bli härliga maktkamper mellan hundarna när de väl blir könsmogna eftersom de är såpass nära varandra i ålder.

Avundsjuka eller okunskap är det absolut sista det handlar om (iaf från min sida). Har tanken slagit dig att det kan vara precis tvärtom?

Brukar ha för vana att inte svara i trådar som jag misstänker är troll, men ibland går jag emot den principen, den här tråden är en av de undantagen.

Sen så efterlyser jag, precis som så många andra, mer uppdelning av texten för att få ett bättre sammanhang i den. Som det är nu har jag suttit och läst styckena i säkert 5-6 gånger för att öht försöka förstå vad du vill ha fram.

Jag skulle kunna vara rar och beklaga din dyslexi, men jag tror inte det handlar om det. Jag tror det handlar om att du är för funtad för att kunna bete dig ordentligt, skriva ordentligt och är väldigt, väldigt omogen.

Jag är väldigt avundsjuk på dig som gav 11000 för en blandras! :idea:
Jag är väldigt avundsjuk på din okunnighet.

Gav du 10.000:- resp 11.000:- för de blandraserna??????? Den "uppfödaren" visste hur man skinnar folk på pengar! Utan att behöva ha många utgifter själv (parning, registrering etc.). Eller skojar du...?

Är det "rätt" raser i blandisarna så betalar nog folk...

Vad sägs om en Chihuahua/Papillonhane inköpt för 8000:-, samt en renrasig Papillonhona (vet inte vad hon kostade, dock) enbart i syfte att producera inkomstbringande valpar á 8-10000:-/st?

Vet dock inte hur affärerna gått, men så var tanken... :idea:

Jag skulle kunna vara rar och beklaga din dyslexi, men jag tror inte det handlar om det. Jag tror det handlar om att du är för funtad för att kunna bete dig ordentligt, skriva ordentligt och är väldigt, väldigt omogen.

Jag är väldigt avundsjuk på dig som gav 11000 för en blandras! :idea:
Jag är väldigt avundsjuk på din okunnighet.

Lägger mig i lite här nu - vad får du ut av det här Ängslig? Elakt och onödigt så in i bomben! Växer du själv av att hålla på såhär? Tycker du att du är duktig?

Lägger mig i lite här nu - vad får du ut av det här Ängslig? Elakt och onödigt så in i bomben! Växer du själv av att hålla på såhär? Tycker du att du är duktig?

Nej, faktiskt inte.
Tidigare i tråden har TS blivit kallad dum i huvudet m.m., så det är inte bara jag :grin:

Och jag ger bara svar på tal till TS. Som påstår oss som avundsjuka för att vi undrar över hennes diverse raser m.m.

Håller med tott om att det är onödigt att ge såna där kommentarer till TS.
Dumt att anta att det är ett "troll" och vräka ut sig taskiga kommentarer hit och dit, när det faktiskt är stor chans att så inte alls är fallet.

Om det är någon som skämmer ut sig så är det ju du själv!
Har du fastnat på å-knappen eller?
Håller med övriga om att du skriver hel konstigt.
Hoppas för dina hundars skull att du är ett troll och att hundarna du pratar om har ett hem hos någon annan.

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 912
Senast: geting
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 065
Senast: NOC14
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
3 024
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 103
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka