HAR nog fått fel ras!! snälla HJÄLP MIG snabbt :S

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Jazzy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 88
  • Visningar Visningar 14 633
J

Jazzy

jag har nog fått fel ras?? detta ska vara en schipperke men jag kom inte i håg hur stora dom blev??
men min hund han är ju av den rasen och är 6 blir snart 7 månader och är 48cm och vägen 10kg är ej fet utan i normal form. är det någon som kan hjälpa mig med hur stor en schipperke ska vara och väger?? eller om jag har fått en annan hund?? likar mer en varg hund än en schipperke typ.. eller hur man säjer det..
är jätte tacksam för alla era svar bara ni kan hälpa mig känner mig lite nervös och vet ej vad jag ska göra :confused::crazy::cry:

Sv: HAR nog fått fel ras!! snälla HJÄLP MIG snabbt :S

har du ingen stamtavla?
om inte så, ptja, då kan du ha precis vad som helst för hund.....

Vad menar du med varghund?

En schipperke ska ju se ut såhär:
Schipperke.jpg

Och en varghund såhär:
forum121.jpg

Så det låter vääääldigt märkligt om du helt plötsligt anser att den ser ut som en varghund? :crazy:

En schipperke har en idealvikt på 4-7 kg....
En hund utan stamtavla är nog inte alltför ofta vad den sägs vara.

Tillägger att du ju lekt rövare tidigare ang din travares storhet, så undrar om det inte pågår något lömskt nu med.
Och med tanke på din ålder så ska väl dina föräldrar ansvara för hunden? Och även veta vad det är för ras, kanske.

Senast ändrad av en moderator:

*POPCORN*

Troll, månne? :p

Hm, så klart som tusan att han är en schipperke om det är rätt hund du skrivit ut i en tidigare tråd.

Om du nu är så osäker kanske du bör kontakta uppfödaren istället för på buke :angel:

48 cm säger du... menar du mankhöjd eller till huvudknoppen? Låter väl lite högt för en Schipperke... Ska jag komma och titta på den?

Hur ka man få fel ras??? Vet man inte vad man köper:confused:

:rofl: ska man skratta eller gråta? :cry:
hahahaha

Jag skänker den stackars uppfödaren en tröstande tanke och hoppas att h*n aldrig är inne på buke så att h*n slipper se den här tråden...

nej jag har ingen stamtavla men på annonsen såå stog det schipperke till salu såå var det en söt bild såå vi åkte och tittae på dom men vi fick aldrig se mamman eller pappan såå jag vet ej för den är såå stor sååå jag är såå tveksam till det och han är ju för hög och sen ja har jag försökt få tag på uppfödaren men inget svar såå jag får vänder mig till er :(:crazy:

Du har ju skrivit ut stamtavlenamn och att du träffat mamman till hunden i tidigare trådar om man kollar dina gamla inlägg, så vad svamlar du om? :rofl:

Regnr: S35792/2008
Namn: Balders Hage Bob
ras: schipperke

Du verkar ju helsnurrig:crazy: Är det samma hund som du skrivit om tidigare så har han ju stamtavla - varför gör du då detta inlägg:confused:

Du har ju skrivit ut stamtavlenamn och att du träffat mamman till hunden i tidigare trådar om man kollar dina gamla inlägg, så vad svamlar du om? :rofl:

Regnr: S35792/2008
Namn: Balders Hage Bob
ras: schipperke

nää inte han har köpt en till som skulle vara en schipperke:crazy:

Du verkar ju helsnurrig:crazy: Är det samma hund som du skrivit om tidigare så har han ju stamtavla - varför gör du då detta inlägg:confused:

nej inte samma hund utan köpt en till som skulle vara schipperke :crazy:

Fick du ingen stamtavla så ja då kan du ha köpt vad fan som helst, kanske lärde du dig något av denna händelse ?

Fick du inget stamtavla så ja då kan du ha köpt vad fan som helst, kanske lärde du dig något av denna händelse ?

nej inte till den andra hunden och den liknar ingen schipperke om jag gäför den med den andra för bobbo är söt jämfört med denna :cry:

Då är det kanske ingen schippe heller, så kan det gå när man köper från oseriösa tyvärr

Du har helt enkelt köpt en blandras som kanske har schipperke i sig...? Den hunden med stamtavla är ju född 2008, varför en till så snabbt? Och utan stamtavla?

Om inte "uppfödaren" går att få tag i får du nog acceptera att det är en coctail av fler raser i hunden :)

Själv så köpte jag den här renrasiga border collien idag, parabolen följde med på köpet.

Jag är schkeptisk......

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 912
Senast: geting
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 065
Senast: NOC14
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
3 024
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 103
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Vad heter färgen?
  • Ta över en vuxen katt. Ev Bengal?