Har hittat dröm hingsten

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ishmanda
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 510

ishmanda

Trådstartare
AHHh var på hopptävling i går och hittade den perfekta hingsten till mitt sto!!!
Niveau 1136 :love::love::love: Fan vad snygg han e!!!!

Perfekt temperament och hoppar som en gud.
Han gick på framhoppningen bland alla andra hästar och betedde sig som om han inte gjort något annat i sitt liv :love::love:

Denna häst ska jag betäcka mitt fullblodssto med när jag får pengar :banana:

Sv: Har hittat dröm hingsten

Men hallå, bilden..... Var är den? :D

Förlåt, här kommer en.
Niveau_bruksprov_nolin.jpg

Och bukfläck...

Tyckte han verkade mycket trevlig i temperamentet och hoppade bra när jag såg honom på hingstvisningen på Strömsholm i våras. Däremot vet jag inte om jag tyckte han var "skitsnygg" direkt, och så saknade han i alla fall då princip helt könskaraktär, fanns liksom inget "hey jag är hingst" över honom .

Och bukfläck...

Tyckte han verkade mycket trevlig i temperamentet och hoppade bra när jag såg honom på hingstvisningen på Strömsholm i våras. Däremot vet jag inte om jag tyckte han var "skitsnygg" direkt, och så saknade han i alla fall då princip helt könskaraktär, fanns liksom inget "hey jag är hingst" över honom .

Det fanns där i går. Men ändå betedde han sig bra. Men hingst märkte man att han var!

På vilket sätt är han perfekt till ditt sto bortsett från att han är bra på att hoppa och kan hålla klaffen bland andra hästar:confused:

På vilket sätt är han perfekt till ditt sto bortsett från att han är bra på att hoppa och kan hålla klaffen bland andra hästar:confused:

Han blir perfekt då han kan väga upp hennes brister.
Behöver en hingst med bra lugnt temerament då min dam lite "egensinig", men ändå att där ska vara motor och lite vilja i hingsten. Vilket han visade prov på i går.
Han är lite större och grövre vilket kompenserar henne då hon är väldigt smäcker.
Förövrigt har mitt sto bra gång och bra hopp vilket han oxå har.

Svårt att skriva ner varför, men han är just den typen av hingst jag letat efter till henne.

*K-L*

Jag har sett Niveau flertalet gånger, första gången när han fick dubbeldiplom vid treårstestet.

Han har alltid haft en väldigt cool attityd, och en "söklampa" på huvudet efter nästa hinder - dvs en otrolig hoppglädje och vilja.

Har även en del kontakt med ägaren/ryttaren(MN) och han bara strålar av glädje så fort N. kommer på tal. Ord som "det är en glädje att rida honom - varje gång", " han ställer upp klocken tre på natten om du skulle väcka honom för ridning" osv.

Jag blir mer och mer förtjust i honom, men visst kunde han ha mera karraktär, och ha en ngt snyggare kropp, men hans temperament är så ovanligt trevligt att man lätt glömmer allt det där andra.

Jag har valt att betäcka ett av våra ston med honom, får se vad som kommer ut, det ska bli mkt spännande iallfall.
Jag brukar ju ofta fega vid nygodkända hingstar, men i detta fallet har jag inte tvekat en sekund, vi skulle bara försöka få ett föl efter honom.
Lite beror det på att jag "missade" Emerton, han blev av ngn anledning alltid vårt andraval:crazy:

Såg att Niveau hade ett yngre syskon som tog sig till fölchamp.finalen iår...minns dock inte fadershingsten.

*K-L*

Jag har sett Niveau flertalet gånger, första gången när han fick dubbeldiplom vid treårstestet.

Han har alltid haft en väldigt cool attityd, och en "söklampa" på huvudet efter nästa hinder - dvs en otrolig hoppglädje och vilja.

Har även en del kontakt med ägaren/ryttaren(MN) och han bara strålar av glädje så fort N. kommer på tal. Ord som "det är en glädje att rida honom - varje gång", " han ställer upp klocken tre på natten om du skulle väcka honom för ridning" osv.

Jag blir mer och mer förtjust i honom, men visst kunde han ha mera karraktär, och ha en ngt snyggare kropp, men hans temperament är så ovanligt trevligt att man lätt glömmer allt det där andra.

Jag har valt att betäcka ett av våra ston med honom, får se vad som kommer ut, det ska bli mkt spännande iallfall.
Jag brukar ju ofta fega vid nygodkända hingstar, men i detta fallet har jag inte tvekat en sekund, vi skulle bara försöka få ett föl efter honom.
Lite beror det på att jag "missade" Emerton, han blev av ngn anledning alltid vårt andraval:crazy:

Såg att Niveau hade ett yngre syskon som tog sig till fölchamp.finalen iår...minns dock inte fadershingsten.

:banana: Då får vi vänta och se vad det blir för krabat! Spännande

ja, hans temerament var det jag föl för först :bow:

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 641
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 416
Avel Jag har ett dilemma och skulle uppskatta åsikter utifrån! Jag har ett, i både mina och andras ögon, fantastiskt sto e quite easy. Hon...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
16 515
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 555
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka