har äntligen fått våran lilla valp!=)

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Imla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 643
I

Imla

Ja för en vecka sen fick vi våran underbara bc valp..
jag undrar hur jag kan göra för att börja med ensamhetsträning och hur gör jag med rumsrenhet?? Han är tolv veckor och är duktig när jag och sambon är hemma.. vi har tidningar utlagda.. och han är ute så fort han har busat/ätit/druckit och släpps ut en gång i timmen eller mer.. men hur får jag honom att till eller iaf visa att han e kissnödig osv.? på natten har han varit duktig och inte gjort inne. förutom i förrgår och inatt.. även att jag senast igår va ute med han vid 24 tiden..
tacksam för svar!

Sv: har äntligen fått våran lilla valp!=)

Jag fick min valp när han var runt 11 veckor och jag sprang som en tätting ut och in med honom, efter sova, bus och mat och ca en gång i halvtimmen/timmen när han var vaken.

Hade han ganska mycket i knät också för då märkte jag direkt om han blev orolig och ville ut.

Tidningar hade jag inga alls. Inte lämnade jag honom heller första veckorna, iaf inte mer än jag skulle till soptunnan typ.

Efter hand började han visa mer och mer tydligt när han ville gå ut, ofta lite orolig, rastlös och gnällig.

Tror vi hade runt 3 bajsolyckor och 5 kissolyckor sen var han rumsren, gick förvånansvärt snabbt så det var nog värt att springa som en dåre ut och in i början.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 329
Hundhälsa för 2 veckor sedan skadade sig min afghan valp, bara 13v gammal när hon lekte i hagen o ramlade. Hon blev akut halt kunde inte stödja...
Svar
18
· Visningar
4 171
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej! Jag har en leonberger på över två år som har blivit väldigt gnällig vilket gör mig jätteorolig för jag vet inte varför han gör...
Svar
3
· Visningar
1 771
Senast: Och_Aye
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 984
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Akvarietråden V