G
Generalen
Ja, för- och nackdelar med dessa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Rasen det gäller är boxer.
TIK!
Alla gånger väljer jag tik, speciellt när det kommer till boxer, dobermann, rottisar, riesen osv.
Har du erfarenhet av både hane och tik inom alla raser, eller hur menar du?
Rasen det gäller är boxer, har redan en shih-tzu hane på 7 år här hemma (okastrerad).
Riskt för juvertumörer och livmoderinflammationer (tycker jag är otäckt som 17).
Haha, instämmer helt. Sen tycker jag att boxrar överlag har lite kasst med koncentration och nerver. Vilket också kan göra att man uppfattar dom väldigt flängiga och döva. Men hanarna jag träffat har bannemej alltid varit "värre" än tikarna.
Speciellt de boxrarna det varit lite krut i! Det är inte för inte man sällan ser en boxer i elitlydnad![]()
Då förstår jag hur du menar! så om du skulle välja?
![]()
På hane har du ju istället risken för prostatacanser. Kastrering funkar ju på båda kön![]()
Jag vet inte, i min bekantskapskrets är det nog tvärt om, känner många fler med hanhund som fått prostatacanser än med tikar som fått problem. Vet ju dock att tikproblemen är vanliga också...Kastrering på tik är ett rätt stort ingrepp.
Är prostatacancer lika vanligt förekommande som juvertumörer och livmoderinflammationer? Har aldrig hört talas om en hane som åkt på det men sjuka tikar finns överallt tycker jag...