han vill ha en häst!!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

emma74

Trådstartare
vi satt och pratade vid matbordet och så kläckte sonen, 6 år, ur sig... mamma... jag skulle vilja ha en ... häst ... !!!! :eek: :banana: :bump: :idea: :love:

:bow: :bow: det finns en gud :bow: :bow:

jag har tvivlat på att få höra dom orden från något av mina barn (kan ju bero på att dottern bara är 1,5 år och inte pratar än så länge :D )

han hade tänkt på det ett tag sa han ...
han ville rida... ibland och då sa jag att man behövde motionera den nästan varje dag... och det var OK... fast inte när det var snö ute...
men han gillade iden att hans moster skulle lära honom att köra hästen med släde i sådant fall...

så nu har jag bestämt att han ska få prova på att rida litegrann (har för mig att det finns ett ställe i närheten med shettisridning) och om han gillar det och vill fortsätta så ska vi låna en på foder för att se om intresset håller i sig...


och så ville han ha 2 st leksakspistoler oxå :D

och givetvis kommer jag ha ansvaret för den och borsta och pussa och gulla och köra så den får lite mer motion...
 
Sv: han vill ha en häst!!!!!

hmmm får man inte ha med hur många gubbar man vill i inläggen???? :confused:
 
Sv: han vill ha en häst!!!!!

Haha tycker jag var en bra son du har... Själv håller jag på att se till så att min 4 månaders gamla systerdotter skall bli hästfrälst... Första gången jag var nere till Kalmar fick hon en mjukishäst, när hon döptes fick hon hästsparbössa och ridvantar med noppor på. Dessutom hade vi med ner gunghästen så fort hon kan sitta så blir det att åka gunghäst... Hennes far är inte lika glad över att det skall bli hästtjej av henne... Tur att hennes mamse och faster också är hästtjejer... hehe
 
Sv: han vill ha en häst!!!!!

(kan ju bero på att dottern bara är 1,5 år och inte pratar än så länge )

Stina, sju månader gammal, säger "OIIIIIIIiiiihhh:bump: :banana: " när hon ser hästarna, eftersom jag är hennes mor så VET jag att det betyder "Jag älskar hästar och ska hjälpa mamma och mocka varenda dag!":angel: :D

Hoppas din sons intresse håller i sig!

Jenny
 
Sv: han vill ha en häst!!!!!

Jag förstår precis hur du känner dig :bump:
Styvsonen frågade igår om vi inte kunde åka och rida
någonstans på torsdag.."för då är jag ledig"
:eek: :crazy: :idea: :love: :love: :bow:
Det finns hopp för vår 11 åring ändå!!!!
 
Sv: han vill ha en häst!!!!!

Härligt!!!

Min son, snart 5 år, är väldigt hästfrälst och har varit sen födseln. I stallet står brorsdotterns ponny som vi "aldrig" får låna (att ungar nuförtiden aldrig kan tröttna på sina ponnyer!! :) ) så det blir att ta de tillfällen som ges :) Nu när jag flyttar hästarna över till beteshagen om dagarna är sonen mycket samarbetsvillig för sist tar jag ponnyn och då får sonen sitta på ponnyn ut till hagen :) Men den här veckan har han låtsats att ponnyn varit en fyrhjuling... *hrmpf*
 
Sv: han vill ha en häst!!!!!

ja men ponnyn har vell fyra ben??? Gas, broms olika växlar... Haha
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 804
Senast: Svartkatt
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 477
Senast: Fiorano
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 946
Senast: Mia_R
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 520
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp