Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snappesnus har varit lite vårglad, men idag var han sitt lyhörda, känsliga mjuka jag igen :love:
b139767.jpg
 
Vet inte om det är rätt tråd att posts i men men, förr fanns det en plats för "efterlysning" men hittar den inte.. Kan man efterlysa en häst här? :) skulle vara så roligt att höra om han fortfarande ens lever....!
 
QUOTE="FengurLaugar, post: 16880246, member: 62900"]I tisdags föddes min andra dotter så nu är det nedräkning tills jag kan svinga mig upp i sadeln igen! :):banana:[/QUOTE]
Grattis!
 
Bha! var på sadelprovning med båda mina. hade tillgång till 10-15 sadlar o ingen passade på nån av dom:arghh:
Fick dock tips på märken att prova, så nu måste jag bara hitta dom! Så nån i närheten med en M&N lr Crown 16.5-17" vid-xvid?;)
 
Vet inte om det är rätt tråd att posts i men men, förr fanns det en plats för "efterlysning" men hittar den inte.. Kan man efterlysa en häst här? :) skulle vara så roligt att höra om han fortfarande ens lever....!

Gör det på Facebook, då når du ut till fler! I någon av alla miljoner islandshästgrupper som finns. :angel:
 
Bha! var på sadelprovning med båda mina. hade tillgång till 10-15 sadlar o ingen passade på nån av dom:arghh:
Fick dock tips på märken att prova, så nu måste jag bara hitta dom! Så nån i närheten med en M&N lr Crown 16.5-17" vid-xvid?;)


Välkommen i klubben.. jag har gett upp att hitta en sadel med bom till min.. så jag kör numera bomlöst. Jag kör ju mestadels numera och rider 2 dagar i veckan ca ibland mindre. Och då rider jag mestadels dressyr eller bara ut i skogen och då duger min sadel jag har nu gott och väl.
Framförallt gillar Jorunns rygg nuvarande sade och de är prio 1
Men visst drömmen är att kunna köpa en maxflex sadel igen men de får ligga p åframtidens inköpslista.Har lite annat som skall köpas innan.. typ sommarsulor till bilen. kamremsbyte av bilen blääääääääääääää
 
Hon e ju ganska fin när hon sträcker på sig.
Måste försöka mäta henne nån dag, frågan är om hon är B eller C ponny. Stor är hon inte i alla fall. :p




Jag ska åka och mäta Jorunn i April hos mätman..Måste ju få henne slutmätt nu när vi skall börja tävla Maratonkörning.
Jag tippar på134 för hon är inte stor hon heller... eller för mig är hon en normalstor islandshäst allt över 138 är stora islandshästar.=)
 
Framsteg för Rigel och han är både samarbetsvillig och smidig.
Nu börjar fram och bakdelsvändingarna sitta och han är lätt att samla, emellanåt får han upp ryggen riktigt trevligt. Styrkan kommer krypande sakta men säkert.

Rumpan har skjutit iväg mycket på kort tid och traven har blivit starkare så det ska bli spännande att se var han hamnar.
Han har ju lite hull att ta av :p


Åh jättefin!!
 
Välkommen i klubben.. jag har gett upp att hitta en sadel med bom till min.. så jag kör numera bomlöst. Jag kör ju mestadels numera och rider 2 dagar i veckan ca ibland mindre. Och då rider jag mestadels dressyr eller bara ut i skogen och då duger min sadel jag har nu gott och väl.
Framförallt gillar Jorunns rygg nuvarande sade och de är prio 1
Men visst drömmen är att kunna köpa en maxflex sadel igen men de får ligga p åframtidens inköpslista.Har lite annat som skall köpas innan.. typ sommarsulor till bilen. kamremsbyte av bilen blääääääääääääää

Ja om bomlöst vore lösningen så..
Har haft en Masterback som var bra men tyvärr för bred för mina höfter när jag började träna mer. Har haft en sensation, funkade inte på min ponnys svängda rygg med lite manke och så var den oxå i bredaste laget till mig. På isisen gled den för lätt i sidled, ingen hit på unghäst. Har haft en maxflex emilio på prov den blev för svängd även till ponnyn. Hade en maxflex allround funkade bra på ponnyn men inte min rumpa o korta ben. Haft en startrekk dressyr modell äldre, för lång och hamna inte bra på hästen med tillräckligt vidd på koppjärnet. Lånade en baerfoot(?) London strl 0, stor som ett hus på ponnyn iaf och gav mig stolsits.
:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
326
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 647
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
194
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 776
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp