Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min F har blivit som en helt ny häst nu, det är så roligt att rida honom!

Tidigare när vi red ensam kunde han vara lite småseg, gick inte fram riktigt och ville helst vända hem till stallet. Men nu har vi ridit ut med sällskap flera dagar i rad, och det är som en helt annan häst! Jag får sitta och hålla honom hela tiden, fort går det och han är riktigt lycklig. Lycklig häst = lycklig matte! :)
Det märks så tydligt att han verkligen trivs i sitt "nya" stall (stått där sen i somras) och han har kommit in i flocken och fått nya vänner (bl a en jättefin åring!), det känns riktigt bra helt enkelt!



 
Jätterolig häst! Mycket egen vilja och en hel del glimt i ögonvrån, en riktig buse! STOR och väldigt vacker. Tyvärr väldigt valpig, därav den "dåliga" visningen. Har en halvsyster som är lite liknande lynne på, lite egen ;) Men väldigt fin! Lycka till med din! Ska han visas?

Vad kul att höra, Mozart är lite egen men väldigt snäll, skall bli kul o se vad det kan bli av honom. Förhoppningen är att han skall visas, sen om han håller måttet så långt fr vi se =)
 
Idag red vi ut med sällskap för första gången på ett par veckor, och det gick så bra. Hon var lite allmänt ofokuserad, som hon iofs alltid är när man inte kräver så mycket aktivitet. Men hon lyssnade bra och var lugn.

Imorgon blir det dressyrarbete i paddocken, hoppas på ok väder så jag kan filma lite. Har inte känt av någon ojämnhet i steget på länge, så blir intressant att se hur hon rör sig under ryttare.
 
Idag har man traskat runt massor Med både hästar och hundar.

Först Odinn på sin 30 min promenad, sen tog jag en lång sväng med Grima på ca 1 Timma och sist hundarna ca 1 Timma. Har har vi gått å gått idag :)

 
Imorgon är det dags för vaccination vilket betyder att jag faktiskt struntar i att rida och drar fram klippmaskinen och leker frisör istället. På Torsdag är det äntligen Göteborgs Horse Show så då har jag en väldigt stor anledning till att åka till stallet och rida då jag lär ha diverse prylar att inviga. :angel:

Som häst och hundägare är det inte så konstigt att jag aldrig unnar mig själv någonting. Askur blir så så himla mycket gladare för ett nytt schabrak än vad jag blir för nya kläder, liksom. :rofl:
 
Satt två myggor på mig.... Dags å sätta på eksemtäcket lr? :o
Grima har ju eksem och är livrädd för att sätta på det "för sent" så att säga.
Här är ju bara 4-5 grader varmt men när solen kommer fram blir de ju nästan 10 grader.
 
Lektion idag. Gick ok, jobbade med att hålla koll på bakdelen. Pratade lite form och hur vi ska jobba vidare med Sagas trav (hon har nu en ren trav och går i bra, stadig form - men väldigt litet register). Inga aha-upplevelser, men det var med en ny tränare och det känns som det kan bli bra när vi fått bättre koll på varandra.
 
Satt två myggor på mig.... Dags å sätta på eksemtäcket lr? :o
Grima har ju eksem och är livrädd för att sätta på det "för sent" så att säga.
Här är ju bara 4-5 grader varmt men när solen kommer fram blir de ju nästan 10 grader.
Myggorna brukar alltid komma tidigare än knotten, så går nog att avvakta lite till. Men jag skulle nog inte våga vänta alltför länge om det är en häst med kraftigt eksem.
 
Passhästen skadad... Jag som är SÅ sugen på att rida ut i solen idag... :( Finns ju visserligen anda jag kan rida, men det blir inte riktigt samma sak ändå. För att inte tala om känslan innan man vet vad som är fel...
 
I dag bidde det nya dojor på pållarna. Snösulorna får åka med en omgång till trots vårkänslan ute idag.
Var inne på närmsta hästshopen i går men de hade inga intressanta sadlar inne. Svårt att leta sadel när man inte har några att prova :(
 
Lyckades filma lite ridning idag så bidde lite gryniga bilder.
20150301121450%20(24).jpg

20150301121450%20(10).jpg

20150301121450%20(5).jpg
 
Framsteg för Rigel och han är både samarbetsvillig och smidig.
Nu börjar fram och bakdelsvändingarna sitta och han är lätt att samla, emellanåt får han upp ryggen riktigt trevligt. Styrkan kommer krypande sakta men säkert.

Rumpan har skjutit iväg mycket på kort tid och traven har blivit starkare så det ska bli spännande att se var han hamnar.
Han har ju lite hull att ta av :p


 
Framsteg för Rigel och han är både samarbetsvillig och smidig.
Nu börjar fram och bakdelsvändingarna sitta och han är lätt att samla, emellanåt får han upp ryggen riktigt trevligt. Styrkan kommer krypande sakta men säkert.

Rumpan har skjutit iväg mycket på kort tid och traven har blivit starkare så det ska bli spännande att se var han hamnar.
Han har ju lite hull att ta av :p


Ryggen ser ut att ha kommit ikapp rumpan lite! Han är så fin :love:
 
Haft en superhärlig dag i solen med liten silverhäst :love:. Först ett pass i paddocken med fin skritt och några bra galoppfattningar/sträckor. Har haft lite svårt att få till tölten i paddocken men fungerat bra de senaste passen, därför tänkte jag lämna tölten idag och fokusera på traven... då när jag inte tänkte tölt, så blev det en fin, luftig och taktren tölt (med mina mått mätt) så jag bara kunde sitta och njuta med världens flin, tänk så bra det blir när man slappnar av och inte försöker :D.
Sedan blev det pyssel, man och svans blev fina och hovar blev lackade. Herr häst var svettig efter passet i värmen och rullade sig gott i hagen i solen sedan :love:. Putsade sedan igenom mina grejer osv, och sedan kom vet för att vaccinera vilket gick fint det också.

Jag är så otroligt glad för min fina, trygga och coola häst! Han är den goaste man kan tänka sig, rolig att rida, kanon att hantera och jag känner mig trygg med honom! En liten envis räv bakom örat har han också, men det är bara personligt och skoj och passar mig bra! Jag har haft honom i snart två månader nu och vi har teamat ihop oss bra redan tycker jag. Ren kärlek :love:
 
Ja lite, några månader till så! Nu önskar jag bara han börjar fälla snart, lyx dig som redan har en häst i snart sommarpäls!
Får nog vänta till April som förra året :p
Haha, Snappe har snart fällt klart i ansiktet och på benen .. Och nästan all sommarpäls på kroppen är på plats. SÅ LYXIGT!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
324
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 644
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
194
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 776
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp