Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag blev det en underbart go tur ut i solen med min trogna vän :heart

Jag ser att du har enkelkåpa och stigläderna under kåpan. Jag har precis köpt en tönn med enkelkåpa. Jag ser ju att man KAN ha dem under kåpan, men jag har aldrig sett någon som har det på tönn sadeln. Och blir det inte lite "fast" känsla?
 
Senast ändrad:
Jag ser att du har enkelkåpa och stigläderna under kåpan. Jag har precis köpt en tönn med enkelkåpa. Jag ser ju att man KAN ha dem under kåpan, men jag har aldrig sett någon som har det på tönn sadeln. Och blir det inte lite "fast" känsla?

Jag har mina läder under kåpan på min tönn gel. Tycker det funkar bra. :)
 
Bara att åka! Jag hade ju tänkt åka på vintermästerskapen nästa helg, men avvaktar tills mars istället då lillemannen är inne i en riktig utvecklingsfas och behöver lite mer balans innan han orkar vara på plats en längre stund. Det där med att länga halsen och ta långsammare bakbenskliv i tölt är jobbigt, mycket roligare att springa fort med frambenen i hakan :rofl:

Haha, tror jag känner igen mig i det där! Bylting avskyr arbeta lååångsamt. Vissa av mina pass går i princip ut på att skritta utan att rusa i 180 när jag ska länga halsen på henne. ;) Funderar dock på en miljöträningsutflykt till Fors på söndag och rida lite vägtölt. :)
 
Nu är vi äntligen igång igen! Med nya dojjor och nyfriserad (halvrakad) häst.
Imorse var vi och red lilla skogsrundan, en backig liten runda på cirka 1 km med perfekt underlag, hästarna älskar den för vi brukar galoppera nästan hela.
Vi tog 3 varv och j*klar vad taggad han var. Rigel frustade och verkligen njöt, vi både trivs super i vår nya sadel och träns :love:
Blev en och annan bockningsserie och glädjeskutt och jag kunde inte hålla mig från skratt, vilket gjorde han ännu mer taggad:rofl:
Lite som ett barn "åh var jag rolig nu, då showar jag ännu mer" Längesen jag skrattade mig igenom ett helt ridpass! :D

Nu är det bara att bygga vidare på styrkan och ha så skoj vi bara kan, det här blir nog bra :)
 
Haha, tror jag känner igen mig i det där! Bylting avskyr arbeta lååångsamt. Vissa av mina pass går i princip ut på att skritta utan att rusa i 180 när jag ska länga halsen på henne. ;) Funderar dock på en miljöträningsutflykt till Fors på söndag och rida lite vägtölt. :)
Jag funderade också på det, men vi avvaktar ett tag till innan vi miljötränar .. Känns som om vi måste ha lite mer fokus hemma först :angel:
Förhoppningsvis hamnar han på bild & film imorgon!
 
1619154_10203234600376152_4728995531440538201_n.jpg

Vi har rätt så mycket snö i Luleå nu...!!! :-O (Det är en fullstor islandshäst och hon står upp!)
 
10422071_10152557183877343_6576716968486173277_n.jpg

Vi har haft finväder de senaste dagarna på ön :) (Väldigt kallt i och för sig med mycket blåst, men vad gör de när solen äntligen skiner!) Här öva jag och en av träningspållarna på att fota och rida samtidigt, hon tyckte jag var uuurkonstig, superfarligt ju.... ;)

De flesta pållarna går de framåt med :) Just nu har jag 12hästar i träning och jag tycker de är lagom många, tre hästar som reds in i höstas och övriga är lite mer tränade, en som är under töltsättning (och har äntligen börjat fattat grejen, och kommer bli så himla bra = urkul) och övriga är mer tränade hästar med olika bakomliggande utbildning och så mina två egna lurveltussar.
Kjarkur (min vita prins som ni sett några gånger här ;)) går så himla bra, red ut idag med enhandsfattning på tygeln HELA ridturen, han kanske inte är flottast i världen, men bannemig om han inte är topp 10 på roligaste. Han är alltid glad och pepp på allt! Min andra lurv väntar på att herr veterinären ska komma och ta bort "urinstenar" (eller vad de heter på svenska) som jag tror han har, lilleman har iaf gått från att vara en fredlig vallak till ett mördarmonster som inte kan bete sig mot andra hästar, något är de som stör han...

Ja o i övrigt händer inte mycket på ön, jo just de fullt upp med Þorrablot just nu och jag råka hamna i kommiten för ett sånt jippo = alla vaken tid utanför stallet består av möten, sketchträningar och moviemakerhatande ;)

De var en update från södra Island! Glad helg på er alla :)
 
Blev en tidig lördagsritt för mig och Rigel, kl 6 gav vi oss ut i skogen med pannlampa. Liite läskigt emellanåt tyckte Rigel med knallade på och frustade nöjt. När vi kom ut ur skogen blev det både galopp och trav i hans egen räcer takt. Äskar hans framåttänk! Sista grusbiten tränade vi tölten, önskar så att jag hade någon som filmade mig där... Konstigt att ingen ville stå redo kl 6 en lördagsmorgon ;)

Just nu tränar jag allt ute, skogen eller ovalbanan. Tycker att underlaget i paddocken är tungt men snart måste vi börja träna där om vi ska ta in tränare, vi vill ju utvecklas :)
 
Alltså dessa Vintermästerskap/Westcoastwintergames. Kalasbra att de finns! Men 750-800 spänn i anmälningsavgift. Och sen box för ytterligare en tusenlapp. Hur fasiken kan det vara så dyrt? Inte en chans att jag betalar de pengarna för fyra minuter på banan när jag inte är i elitklass och kan hoppas på seger.

Krävs det verkligen dessa pengar för att få det att gå runt?? Är det jag som inte hängt med vad som hänt på senare år?
 
Alltså dessa Vintermästerskap/Westcoastwintergames. Kalasbra att de finns! Men 750-800 spänn i anmälningsavgift. Och sen box för ytterligare en tusenlapp. Hur fasiken kan det vara så dyrt? Inte en chans att jag betalar de pengarna för fyra minuter på banan när jag inte är i elitklass och kan hoppas på seger.

Krävs det verkligen dessa pengar för att få det att gå runt?? Är det jag som inte hängt med vad som hänt på senare år?

Undrar om det kan vara anläggningshyran på Strömsholm som kostar såpass? Sedan är det ju ingen av klubbarna som arrangerar vilket gör att det kan tänka sig finnas ett visst behov av vinst från arrangörens sida. Sen så blir ju tävlingarna fullsatta så folk är tydligen villiga att betala. (även om jag själv drar mig för det ;) )
 
Om det ser ut sådär för islänningarna, betyder det att min lille Kippy har drunknat vid det här laget?! :nailbiting::D

Är det DU som äger Kippy :love::love::love: ?!! Det hade jag ingen aning om!!! Han var i alla fall smart nog hålla sig där islandshästarna redan trampat upp!!! Och idag hade Janne skottat upp med traktorn i alla hagar så att de hade ett större område där de inte behövde "simma" i snö!
 
Har haft ridsällis hela veckan. Har ju bytt stall och vi är två som ofta rider vid samma tidpunkt och trivs bra ihop. Påpekade för henne idag att hon fick säga ifrån om hon ville rida själv varpå hon svarar:
"Jag vill rida med dig! Det är så KUL att rida med dig eftersom du är så strukturerad och att man får något gjort."
Jag blev mycket förvånad eftersom jag uppskattar att hon mer öser på och är mer lekfull med sin häst. Det blir väl en bra balans av det antar jag :)
Kul som fan att ha ridsällskap i alla fall :)
 
Blev en tidig lördagsritt för mig och Rigel, kl 6 gav vi oss ut i skogen med pannlampa. Liite läskigt emellanåt tyckte Rigel med knallade på och frustade nöjt. När vi kom ut ur skogen blev det både galopp och trav i hans egen räcer takt. Äskar hans framåttänk! Sista grusbiten tränade vi tölten, önskar så att jag hade någon som filmade mig där... Konstigt att ingen ville stå redo kl 6 en lördagsmorgon ;)

Just nu tränar jag allt ute, skogen eller ovalbanan. Tycker att underlaget i paddocken är tungt men snart måste vi börja träna där om vi ska ta in tränare, vi vill ju utvecklas :)

Jag håller med om att man vill ha någon som filmar där ute i skogen. DÅ när känslan är rätt hade man velat se hur det ser ut!:D

Jag hade oxå ett sådant tillfälle idag. Lille Brun kändes bara så bra. Bar sig i medel tempo utan att ligga på, rolla eller falla över i trav. Bara tuffa på med god eftergift. :love:
Känns som han fått mer steg och rörelse över lag men ibland undrar jag om han blir passtaktig eller om rörelserna bara är så mycket större då det blir svårare att sitta i högre tempon än var det var i somras, då skulle kameran varit där..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
312
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 620
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
194
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 775
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp