Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillägger: Vågar man möjligtvis anmäla sig till en klubbtävling? :nailbiting:
Såg att det skall vara en påsktävling den 3/4 (om jag inte minns helt fel nu) på GHP. Mest för skojs skull, naturligtvis. Han har ju aldrig varit ute tidigare. Men jag kan ju inte låta bli att få en fladdrande fjäril i magen utav tanken.
Hade varit så roligt! :bump:
 
Tillägger: Vågar man möjligtvis anmäla sig till en klubbtävling? :nailbiting:
Såg att det skall vara en påsktävling den 3/4 (om jag inte minns helt fel nu) på GHP. Mest för skojs skull, naturligtvis. Han har ju aldrig varit ute tidigare. Men jag kan ju inte låta bli att få en fladdrande fjäril i magen utav tanken.
Hade varit så roligt! :bump:
Bara att åka! Jag hade ju tänkt åka på vintermästerskapen nästa helg, men avvaktar tills mars istället då lillemannen är inne i en riktig utvecklingsfas och behöver lite mer balans innan han orkar vara på plats en längre stund. Det där med att länga halsen och ta långsammare bakbenskliv i tölt är jobbigt, mycket roligare att springa fort med frambenen i hakan :rofl:
 
Tillägger: Vågar man möjligtvis anmäla sig till en klubbtävling? :nailbiting:
Såg att det skall vara en påsktävling den 3/4 (om jag inte minns helt fel nu) på GHP. Mest för skojs skull, naturligtvis. Han har ju aldrig varit ute tidigare. Men jag kan ju inte låta bli att få en fladdrande fjäril i magen utav tanken.
Hade varit så roligt! :bump:

Klart du ska! Jag ska tävla på lördag! :D:crazy: Ska bli skitkul! Har anmält till t7 och v5, men kanske jag stryker till t7.. Tyckte det var olyckligt att den grenen hamnade först. ^^
 
Tillägger: Vågar man möjligtvis anmäla sig till en klubbtävling? :nailbiting:
Såg att det skall vara en påsktävling den 3/4 (om jag inte minns helt fel nu) på GHP. Mest för skojs skull, naturligtvis. Han har ju aldrig varit ute tidigare. Men jag kan ju inte låta bli att få en fladdrande fjäril i magen utav tanken.
Hade varit så roligt! :bump:

Klart du skall komma på våran tävling! Där är alla välkomna :D
 
En liten uppdatering härifrån,
Har varit på Vignir kurs i helgen med mitt sto. Otroligt givande och inspirerande, jätte trevligt att träna för honom. Anläggningen är inte fy skam heller..
Efter att ha gått kursen och en tidigare privat lektion för någon månad sen har vi kommit otroligt långt i ridningen. Många saker har lossnat och vi har kommit långt på vägen :D
Såhär såg det ut i helgen, lång väg kvar men vi har kommit en bit iallafall :D
142245146548550700_resized.jpg



Sen har jag skaffat ny häst.. Det råkade bara bli en tredje oxå..
En unghingst som jag påbörjat inridning på nu, jättetrevlig är han :)
142245149202563000_resized.jpg
 
En liten uppdatering härifrån,
Har varit på Vignir kurs i helgen med mitt sto. Otroligt givande och inspirerande, jätte trevligt att träna för honom. Anläggningen är inte fy skam heller..
Efter att ha gått kursen och en tidigare privat lektion för någon månad sen har vi kommit otroligt långt i ridningen. Många saker har lossnat och vi har kommit långt på vägen :D
Såhär såg det ut i helgen, lång väg kvar men vi har kommit en bit iallafall :D
142245146548550700_resized.jpg



Sen har jag skaffat ny häst.. Det råkade bara bli en tredje oxå..
En unghingst som jag påbörjat inridning på nu, jättetrevlig är han :)
142245149202563000_resized.jpg
Känner igen det där med "råkade bara" bli en till :angel:
 
Var lite blåsigt i dag så hade en super pigg pålle. Vi har hittat lite nya gångarter. Älga-skritt, tölopass (var lite svårt att hålla koll på benen när man har så brått:p) och lite racer galopp.
 
En liten uppdatering härifrån,
Har varit på Vignir kurs i helgen med mitt sto. Otroligt givande och inspirerande, jätte trevligt att träna för honom. Anläggningen är inte fy skam heller..
Efter att ha gått kursen och en tidigare privat lektion för någon månad sen har vi kommit otroligt långt i ridningen. Många saker har lossnat och vi har kommit långt på vägen :D
Såhär såg det ut i helgen, lång väg kvar men vi har kommit en bit iallafall :D
142245146548550700_resized.jpg



Sen har jag skaffat ny häst.. Det råkade bara bli en tredje oxå..
En unghingst som jag påbörjat inridning på nu, jättetrevlig är han :)
142245149202563000_resized.jpg
Den där lilla har jag spanat på, fin!
 
Min prins bjöd på ett riktigt monsterpass. :love:
Det är helt otroligt vilken trav hästen har! Trampar under sig och överlinjen är som en båge! Det fanns inte på kartan att hästen ens skulle gå och trava med och i dagsläget är det hans starkaste gångart.
 
Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig ;) I oktober köpte jag vad jag trodde min drömhäst :bump: Men efter några få veckor så är det som att kemin inte finns där :( Jag försökte och försökte, men jag hittade inte den riktiga kemin... Han är en superfin häst som har allt jag önskade mig, men vi är bara inte ett match. Jag bara älskade att se någon annan att sitta upp på honom, han var bara så läcker... Men jag fick inte den känslan själv när jag satt mig upp på honom :( Så han är nu på ett försäljningsstall och jag har fått låna en häst av en vän, så Fylkir inte ska stå själv hemma :) Lånehästen har jag ridit för några år sedan och inte alls tänkt över som en häst som skulle passa mig... Men efter att ha ridit honom i lite drygt två veckor, så är jag riktigt glad för honom :up: Han är lite känslig och vi ( jag) jobbar för att få skapa ett gott förtroende hos honom. Vem vet, kanske det blir honom jag köper i slutändan:D
 
Kommer på mig själv med att kika på träns till Ljómi :angel: Det är inte dags än att börja med sånt på honom men längtan finns så det är väl därför :D Han är så liiiten så han kanske aldrig blir någon ridhäst ;) haha! Blir nog först till vintern jag börjar fundera på själva inridningen. Men redan till våren/sommaren kommer han få börja komma ut mer. Som handhäst, med på löpturer och promenader så han får stärka sig själv ännu lite mer och se omgivningen utan ryttare på ryggen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
308
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 611
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
194
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 775
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp