Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ju de sista veckorna "inte fått" rida på rund volt, eftersom vi inte klarade det enligt dressyrtränaren. Så jag har fått rida fyrkantiga "volter" med runda hörn. När vi har pejl på böjning o bogar i de hörnen då får jag utöka till en sexkant eller tom åttkant! Det blir alltså rakställa, böja/svänga, rakställa osv. Kan tipsa om att testa den övningen oxå! En volt skall man enligt henne sen se inte som en enda böjd linje utan som flera flera svängar. @Snurre
 
Den övningen är grym att rida 4 kants "volter" Den har jag också fått rida mkt för att få ordning på takten och bärigheten och den har verkligen hjälpt oss genom åren.
 
Hallå hallå, här finns de flesta (??) :)
Någon som känner till häst med ägare, Silfur-Thokki från Hvidagården f 2007? Ska så vitt jag vet finnas i Sthlmstrakten.
Jag har ägt mamman till Silfur-Thokki och har koll på alla avkommor utom denna. Berätta gärna om ni vet :bow:
 
Har du provat googla? :D Räcker med att googla Silfur-Thokki så får du träffar direkt! Gjorde det någon gång förut eftersom det är en helbrorsa till Fasi och jag var nyfiken på om de var lika. Fina båda två! :love:
 
Hallå hallå, här finns de flesta (??) :)
Någon som känner till häst med ägare, Silfur-Thokki från Hvidagården f 2007? Ska så vitt jag vet finnas i Sthlmstrakten.
Jag har ägt mamman till Silfur-Thokki och har koll på alla avkommor utom denna. Berätta gärna om ni vet :bow:

Men åh vad roligt att du ägt mamman! Hur är hon?

Thokki är en trevlig häst (både att se på och att rida på). Kan förmedla kontakt till ägaren direkt om du vill prata med henne, PM:a isåfall! :)
 
Bildbomb :angel:
b134202.jpg


b134203.jpg

b134212.jpg

b134201.jpg

b134200.jpg

b134193.jpg

b134190.jpg

b134189.jpg

b134191.jpg

b134194.jpg
 
Har du provat googla? :D Räcker med att googla Silfur-Thokki så får du träffar direkt! Gjorde det någon gång förut eftersom det är en helbrorsa till Fasi och jag var nyfiken på om de var lika. Fina båda två! :love:
Jaaaa de har jag gjort men ville ha liiite närmare kontakt! Såg honom som föl o har bilder därifrån, det var då de lånade Thokka som fölsto av mej. Visst är han fiiiin!!!!
 
Men åh vad roligt att du ägt mamman! Hur är hon?

Thokki är en trevlig häst (både att se på och att rida på). Kan förmedla kontakt till ägaren direkt om du vill prata med henne, PM:a isåfall! :)

Ja tack vad roligt!! Tyvärr fick Thokka avlivas av sin sista ägare, de hade köpt henne för att ge henne ett sista hem och skulle ta en sista avkomma också men hon fick en tumör i äggstocken och det snällaste mot Thokka var att låta henne bli änglahäst. Hon har haft oerhört fina hem och blivit älskad.
Jag har fått tre avkommor av henne, sedan kom hon till Hvidagården och så till Stenstuge på Gotland där hon fick två fina avkommor innan hon kom till det sista hemmet, också på Gotland då Stenstuge avvecklade aveln.

Jag har en avkomma kvar, avatarn på bilden :)
 
Hästisen har nu bott i snart tre veckor i nya stallet. Flocken är fantastiskt fin och stabil men jag har aldrig sett henne så låg i rang som nu. Hon verkar nöjd och glad men viker undan för alla utom fölet som hon faktiskt delat mathög med lite på slutet.

Ett av stona brukar vara närmast ranglös och tom hon bestämmer över Saga. Sen är det verkligen inga stora gester i den här flocken även om de är väldigt tydliga, men de är aldrig fysiska när de visar dominans.
 
Gårdagens kurs handlade mycket om volter så var jättenyttigt :up: mycket av problemet sitter i mina axlar speciellt höger vilket jag har svårt att dra bak. Så när jag rider i högervarvet är fortfarande höger axel före vänster = pålles bogar lika så och böjer bara mer i halsen när jag försöker runda honom..
 
Gårdagens kurs handlade mycket om volter så var jättenyttigt :up: mycket av problemet sitter i mina axlar speciellt höger vilket jag har svårt att dra bak. Så när jag rider i högervarvet är fortfarande höger axel före vänster = pålles bogar lika så och böjer bara mer i halsen när jag försöker runda honom..
Exakt samma problem här...
 
Igår fick dottern (2,5 år och 13,5 kg) sitta på Ljómi och bli ledd ett varv utanför stallet :) Hon har suttit på honom förr men det var första gången vi gick runt lite. Hon halkade omkring lite och halvt låg över halsen på honom men inte en reaktion från honom! Cool bäbishäst :D
 
Glädjande besked!
Askur har känts orolig i bakbenen under ett tag. Pratade med veterinären som rekommenderade vila då han inte visat någon form utav hälta utan endast orolig i ridningen. I samband med allt tog jag ut en ny hovslagare då den gamla är spritt språngande försvunnen och okontaktbar. Den nya hovslagaren reagerade tydligt på att han var alldeles för trångt skodd bak (inte lika mycket fram dock). Men det var liksom inget mer med det. Så idag när jag red honom kändes han HELT annorlunda! Gick jämt och stadigt i alla gångarter och tölten hade alla växlar tillgängliga. Nu måste det inte vara pga skoningen men jag kände otrolig skillnad i jämnförelse med i Söndags! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
309
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 618
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
194
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 775
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp