Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns alltså TVÅ i Vallholt som kör med rosa på fuxvallack?!! Eftersom Vallholt var min moderklubb kan alltså även jag ligga i riskzonen... Note to self: Köp aldrig en fuxvalack ,för då kan det spåra ur riktigt ordentligt..! :D

Jag tror däremot inte du behöver fundera på att landslagsledningen inte hört av sig ännu! Tror knappast ledningen för landslaget i hoppning känner att de behöver kasta sig på telefonen till Rolf-Göran Bengtsson det första de gör - jag menar, är man självskriven så är man!!! ;)

Haha, nä fuxvalacker är mycket praktiska! Dom passar i ALLA färger! :love: :angel:

Självklart är det därför jag inte hört av dom! :up: Bullen fick idag ut och jogga i byn i sitt Sverige-täcke :banana: MYCKET kaxig pojke som drog matte runt hela 7 km rundan... puuhh...

Apropå lera- när ni skriver om den blir jag sååå lycklig över att bo här uppe och inte i skåne längre! :love: Här har vi haft hårt och snö lääänge :p
 
20150114_090625_zps71f06534.jpeg
[/URL][/IMG]
20150114_090625_zps71f06534.jpeg

Bara så att ni får bli lite anundsjuka där nere i leran, de plogade vägarna har kanonunderlag, min plogade ridbana är fin och jag har snö att pulsa i som styrketräning.
 
Här händer inte mycket med hästeriet just nu. Vi har vila både jag och Laukur i väntan på att vilden i magen tänkt sig ut ;) Han skulle ändå haft ett par månaders helvila så från nyår har jag inte gjort mer än pussat, gett mat och skottat bajs :D
 
Alltså jag måste ta tag i det här med körkort nu. Jag är så full av liksom motivation! Min häst är så fin och rolig att rida. Jag vill kunna lasta och åka iväg och träna på ovalen eller ridhuset utan att vara beroende av andra! Och tävla! Jag vill så gärna kunna planera in en massa roliga tävlingar i sommar. Nä nu jäklar. Nu ska den här gamla räkan nog skaffa sig ett körkort tror jag.
 
Alltså jag måste ta tag i det här med körkort nu. Jag är så full av liksom motivation! Min häst är så fin och rolig att rida. Jag vill kunna lasta och åka iväg och träna på ovalen eller ridhuset utan att vara beroende av andra! Och tävla! Jag vill så gärna kunna planera in en massa roliga tävlingar i sommar. Nä nu jäklar. Nu ska den här gamla räkan nog skaffa sig ett körkort tror jag.

Det är ovärderligt att kunna lasta och åka själv utan att behöva ha hjälp med ditten eller datten! :)
Tävla är så himla kul, men jag och Laukur får nog vänta tills hösten med det så vi hinner komma tillbaka i kondis och muskler innan :o:p
 
Alltså jag måste ta tag i det här med körkort nu. Jag är så full av liksom motivation! Min häst är så fin och rolig att rida. Jag vill kunna lasta och åka iväg och träna på ovalen eller ridhuset utan att vara beroende av andra! Och tävla! Jag vill så gärna kunna planera in en massa roliga tävlingar i sommar. Nä nu jäklar. Nu ska den här gamla räkan nog skaffa sig ett körkort tror jag.

Ska vi bilda klubb? :D Det där jäkla kortet MÅSTE jag ta i år! Jag begriper inte riktigt hur jag ska klara mig utan bil när jag får ner min Ofsi längre fram i vår. :confused: Gudskelov för helinackordering! Gäller att hitta en liknande stallplats här nere också, annars blir det knepigt. Hästägandet just nu är väldigt enkelt, bara betala och få rapporter om hur han mår. :angel: Men å andra sidan tråkigt att inte kunna gosa och dessutom gå miste om hela den "hästiga" atmosfären i stallet.

Ska börja åka runt och kika på stallplatser snart. Hur har ni andra era hästar uppstallade? Verkar som att många av er har dem hemma i eget stall?
 
Ska vi bilda klubb? :D Det där jäkla kortet MÅSTE jag ta i år! Jag begriper inte riktigt hur jag ska klara mig utan bil när jag får ner min Ofsi längre fram i vår. :confused: Gudskelov för helinackordering! Gäller att hitta en liknande stallplats här nere också, annars blir det knepigt. Hästägandet just nu är väldigt enkelt, bara betala och få rapporter om hur han mår. :angel: Men å andra sidan tråkigt att inte kunna gosa och dessutom gå miste om hela den "hästiga" atmosfären i stallet.

Ska börja åka runt och kika på stallplatser snart. Hur har ni andra era hästar uppstallade? Verkar som att många av er har dem hemma i eget stall?

Jag har mina hemma på egna gården. Bästa sättet att hålla häst enligt mig. Trivs bäst så på alla plan! :)
 
Jag har hästpå lösdrift! Är dit nästan varje dag, men ibland vara för att kolla till. Ska jag bort ber jag en stallkompis att hålla extra koll. :) Totalt oslagbart! :D
 
Jag är inackorderad på box (eller hästarna är). Åker dit varje dag. Gillar inte lösdrift så det här passar mig.
 
@Duplo

Jag är inhyrd i en liten lösdrift. Har stått på stall innan, både inackorderad och hyrt eget kollektivt.
Så som jag jobbar är detta absolut bästa lösningen för mig just nu. Stallägaren sköter alla fodringar och jag åker bara ut för att ta hand om hästen. När jag jobbar dygn behöver jag inte fixa hästvakt. En stor lättnad!
 
Lösdrift är ett krav när jag kikar eftersom min häst har bronkit. :up: Dock inte lätt att överhuvudtaget hitta lösdriftsplatser i ett område som inte är så islandshäst-tätt, finns nästan bara boxplatser. De lösdrifter (med stora hästar) jag kikat på tar 2000-2500 kr/mån och jag känner väl att smärtgränsen går vid 1500 kr. Vet inte om det är snålt? Har honom betydligt billigare helinackorderad just nu. Föredrar absolut också att ha hästarna hemma men lite svårt i lägenhet. :p
 
Lösdrift är ett krav när jag kikar eftersom min häst har bronkit. :up: Dock inte lätt att överhuvudtaget hitta lösdriftsplatser i ett område som inte är så islandshäst-tätt, finns nästan bara boxplatser. De lösdrifter (med stora hästar) jag kikat på tar 2000-2500 kr/mån och jag känner väl att smärtgränsen går vid 1500 kr. Vet inte om det är snålt? Har honom betydligt billigare helinackorderad just nu. Föredrar absolut också att ha hästarna hemma men lite svårt i lägenhet. :p

Vart i Sverige bor du nu? ;)
 
Tyckte de va likt Gullans häst, visst hette han Glampi den unga. Fick för mig att han hade lite samma ovanliga färg. :)
Ahaa, kan dock meddela att han inte finns så länge till, eller redan är borttagen. Vet inte om Gullan sålde honom eller om han bara är/var utlånad. Men jag har sett honom med en annan person .. Tråkigt på en sån otroligt söt häst! Vet dock inte varför.
 
Ska vi bilda klubb? :D Det där jäkla kortet MÅSTE jag ta i år! Jag begriper inte riktigt hur jag ska klara mig utan bil när jag får ner min Ofsi längre fram i vår. :confused: Gudskelov för helinackordering! Gäller att hitta en liknande stallplats här nere också, annars blir det knepigt. Hästägandet just nu är väldigt enkelt, bara betala och få rapporter om hur han mår. :angel: Men å andra sidan tråkigt att inte kunna gosa och dessutom gå miste om hela den "hästiga" atmosfären i stallet.

Ska börja åka runt och kika på stallplatser snart. Hur har ni andra era hästar uppstallade? Verkar som att många av er har dem hemma i eget stall?
Snappe står ju inackorderad. Hade inte funkat att ha honom annars då jag ska hinna umgås med sambon ibland också.. Allt ingår och det finns .. Allt! Ridhus, paddock, longervolt, skrittband, ovalbana och massa vägar ute.
Det sparar enormt mycket tid att bara åka ut och umgås med min häst, istället för allting runtomkring.
 
Vart i Sverige bor du nu? ;)

Norra Småland! :p Bott här i 1½ år och varit hästlös lika länge. :eek: Blir kvar här tills jag pluggat klart, sen vill jag mot västkusten igen. :love:

@Michis Riktigt så lyxiga faciliteter har ju min totto ingen nytta av i sitt pensionärsliv... men visst är det bekvämt att ha det så bra. :d Jag nöjer mig med lösdrift, tillgång till skötselplats och bra skog att rida i typ. ;)
 
Ska börja åka runt och kika på stallplatser snart. Hur har ni andra era hästar uppstallade? Verkar som att många av er har dem hemma i eget stall?

Har mina i egen lösdrift. Trivs jättebra med det i normala fall men när det är sånt här pissväder och sjuk ridkompis finns noll motivation, då hade jag kunna tänka mig inhyrning med ridhus!
Men vill ha lösdrift oavsett. Ponnyn fick förstoppning varje vinter under de 3år vi stod inhyrda på box, aldrig haft innan eller efter. Sen får jag inte lika dåligt samvete om jag inte hinner rida några dagar om hästarna är ute hela tiden:)

De lösdrifter (med stora hästar) jag kikat på tar 2000-2500 kr/mån och jag känner väl att smärtgränsen går vid 1500 kr. Vet inte om det är snålt? Har honom betydligt billigare helinackorderad just nu.

Tycker priset beror på vart stallet ligger. kring större städer för helaack. är det nog svårt att hitta för under 1500. Men på vischan så vist. Jag tar endast 300 av min inhyrning då ingår grovfoder(tar eget) och tillsyn men har bara en halvfärdig ridbana så ingen lyx. Då är det rätt ensligt och jag vill ha sällskap:p
 
Ahaa, kan dock meddela att han inte finns så länge till, eller redan är borttagen. Vet inte om Gullan sålde honom eller om han bara är/var utlånad. Men jag har sett honom med en annan person .. Tråkigt på en sån otroligt söt häst! Vet dock inte varför.


Nej vad tråkigt att höra. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
306
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 607
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
194
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 774
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp