Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Jag gjorde denna tråd så ni kunde vräka ur er alla fördomar & förutfattade meningar ni har samt alla lögner jag visste att folk skulle hitta på, dvs att jag skulle snittas endast för att jag inte ides föda vaginalt, att jag skulle vilja ut att tävla snabbare exempelvis, vilket är ngt ni hittat på själva & inget skäl till varför jag skulle snittas öht.

Vad ni än ljugit ihop i era påståenden(som jag aldrig ens skrivit om så jag vet inte var ni fått allt ifrån) så anser mina läkare att detta är det bästa för mej.

Till er andra tänker ajg bara skriva att jag hoppas ni står på er & inte låter er luras till ngt ni egentligen inte vill, man är inte bättre för att man föder vaginalt, man har bara mindre självbevarelsedrift.:smirk:

Min sambo förstår inte ens varför jag kommenterar alla lögner & påhitt men då kanske vissa användare iaf kan (eller ids vilket alla som hittat på en massa saker om mej inte har idats, eller kunnat?)läsa svenska så de får den rätta bilden av allt.

Så du har alltså inte skrivit det här menar du? Bara lögner och påhitt?:

Jag har hele enkelt allit vetat att jag inte vill vara med om en vaginal förlossning, det är helt otänkbart för mej helt enkelt.
Inga läkare eller barnmorskor har försökt övertala mej till ngt annat heller, det lät unggefär som : "Du har bestämt dig för snitt?jaha."

De vet att jag är påläst om allt, jag vet exakt hur båda förlossningssätten går till & jag känner att snitt är mer för mej.
Amning blir för svårt då jag ska tävla efter barnet är fött & inte kommer ha med barnet då ens,
utan pappan kommer ha hand om den de helgerna.Blir för komplicerat att gå & pumpa mjölk & krångla på träningar/tävlingar samt att jag kommer vara i stallet alla kvällar & ta hand om hästarna & vill kunna göra det utan läckage, mjölkstockning.

Samt att de flesta jag känner haft problem med barnets avvänjning av bröstmjölk, det känns mer som om det skulle vara påfrestande för barnet att amma 1 mån & sedan tvinga den att sluta, dessutom kan ske det inte går att sluta & den blir helt beroende av att jag ska vara i närheten så den ska få sin mat, vilket inte är en möjlighet för mej.Den har en engagerad pappa som kommer ta hand om barnet lika mkt som jag, jag på dagarna, han på kvällarna medan jag pluggar/motionerar hästarna & då är det bra att han kan mata barnet själv.BM har inte anmärkt på detta heller då hon tycker jag är påläst.Har velat ha barn länge & har läst allt man kan komma över om , ja allt =)

Jamen det är ju en himla tur att barnet har en pappa som är engagerad! För mamman verkar ju inte vara det. :angel:
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Mne de födde ju utan direkt medicinska skäl, iaf A första gången & båda av örlossningsskräck(nämner inga direkta namn så jag inte blir påhoppad), det är ju inte skäl nog enligt er.
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

dvs att jag skulle snittas endast för att jag inte ides föda vaginalt, att jag skulle vilja ut att tävla snabbare exempelvis, vilket är ngt ni hittat på själva & inget skäl till varför jag skulle snittas öht.

Nej det är vad du har skrivit själv som anledning.

Vi kan bara utgå ifrån vad du skriver i dina inlägg.
Och så reagerar vi på det.
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Nej jag har inte skrivit att jag ska snittas pga att jag ska tävla snabbare tex,
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Intressant är även på BB då vi som fött vaginalt traskar dit med våra bebbar medan de snittade ligger helt bleka i vagn och stönar av smärta då de blir körda till BB (efter förlossning), fyfasen!!

Inte alltid. När jag låg på BB (heltrasig i underlivet och kunde inte sitta och inte ens resa mig ur sängen) gick em mamma omkring med sitt lilla liv, hon hade blivit snittad dagen innan, och de satt och drack kaffe i matsalen och spelade kort och hade trevligt! När jag inte grät eller skakade av att smärtstillande inte fungerade låg jag i sängen och undrade om jag någonsin skulle bli återställd. Det kändes hyggligt orättvist!

Fny
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Du har alltså inte skrivit det som jag klippt ut och citerat?
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Tänk om vissa skulle läsa ditt inlägg istället.
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

jag har inte skrivit att jag snittas för att ajg vill ut & tävla snabbare, nu har jag skrivit det 3 ggr, kan du svenska??
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Och du slingrar dig och slingrar dig och slingrar dig.... Nå, har du skrivit det jag klippt ut och citerat, eller inte? ;)
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Mne de födde ju utan direkt medicinska skäl, iaf A första gången & båda av örlossningsskräck(nämner inga direkta namn så jag inte blir påhoppad), det är ju inte skäl nog enligt er.

Nej, Bebben hade medicinska skäl.

Förlossningsskräck kan bli farligt för barnet.
Om mamman får panik under den vaginala förlossningen så kan där bli stora problem.
För när barnet kommit en bit ner i förlossningskanalen så går det inte längre att få ut det med snitt.
Och en födande mamma som inte kan göra jobbet kan göra det svårt att få ut barnet den naturliga vägen.

Detta är en medicinsk bedömning som man som läkare måste göra.
Däremot så kan jag tycka att om man har förlossningsskräck utan några bakomliggande orsaker så kanske man inte är psykiskt i skick att bli mamma.
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

då är jag rädd att du inte kan svenska
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

jag skrev att jag har medicinska skäl, men de skälen har inte ni ett skit med att göra, annars hade inte äkarna bedömt så.
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Jag förstår faktiskt att läkarna beviljar dig snitt.
För vårdpersonalens skull.
Du vore nog en absolut fasa att få in på avdelningen för vaginal förlossning.
Jag misstänker att du skulle leva rövare och omöjliggöra i princip alla övrig verksamhet där.

Vore jag din läkare så skulle jag beordra snitt under narkos.
Så att jag säkert skulle veta att du höll dig lugn så att personalen kunde få arbeta i fred.
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Vad har du med det att göra?det är väl mellan mej , barnet,& läkarna.Eller ska du berätta om alla ev könssjukdomar du haft oxå?eller vilka du legat med?vissa saker är privata.
Saken handlar om att alla som snittas blir påhoppade, oavsett skäl.

Jag har ingenting med det att göra, det har du helt rätt i. Men jag har heller ingenting med att göra att du ska snittas öht så varför skriker du ut det när du inte vill tala om anledningen till det? :smirk:

Jag är själv snittad 2x men jag har då aldrig blivit påhoppad. Tvärtom.
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Äntligen ngt vettigt du har att komma med.
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Såklart får ingen ha en annan åsikt än dig, de får väl heja på vem fan de vill?att det inte är din åsikt är ju trist-för dig alltså.
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Tänk om vissa skulle läsa ditt inlägg istället.

Det har de nog gjort. Det finns en lång gammal tråd om att det är farligt att föda vaginalt, som handlar om för och emot snitt. Intressant om man inte tagit ställning (låsning) utan väger för och emot.

Jag har inte träffat alla dessa vars snitt gått upp, vars snitt infekteras, som fått dålig kontakt med barnet pga operationen och andra men. Utan det var ett inlägg i en debatt med många facetter.

Fny
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

jag har inte skrivit att jag snittas för att ajg vill ut & tävla snabbare, nu har jag skrivit det 3 ggr, kan du svenska??

Du har ju uppenbarligen skrivit det som är citerat, i en annan tråd. Varför kan du inte stå för det? För att det verkar uppenbart vilka "medicinska skäl" du har för att kräva snitt?

Jag håller med Inte_Ung. Det verkar bäst för alla parter om du får snitt, gärna sövd, för du skulle bara leva rövare på förlossningen och inget barn skulle komma ut.

En fråga:
Varför vill du ha barn?
Att få och ha barn är något väldigt emotionellt, snarare än intellektuellt, och att tro att man kan läsa sig till vad förlossning och moderskap innebär är bara löjligt. Hur kan du veta att du kommer att vara mer intresserad av att tävla och träna än att vara med babyn innan du ens fått den? Vad händer om barnet har speciella behov? Vad händer om pappan blir sjuk? Vad händer om du måste ta hand om barnet istället för dina självuppfyllande sysselsättningar? Kommer du att lasta barnet för att du inte får göra vad du vill i din chryslerocentriska värld?

Fny
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

jaså det vill du, vad synd att du inte får det då.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
657
Senast: trazel
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 806
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 434
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 938
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp