Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Läste i den andra tråden att du hade skäl, dock inte vad men det spelar ingen roll, till att få snitt och då är det ok och du verkar ändra dig lite när det gäller amningen också. Prova är aldrig fel, det tänker jag också göra för jag vill amma, men skulle det av någon anledning inte fungera så finns det ju som sagt andra lösningar.
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Nu är inte jag förälder men sitter här och läser för att den biologiska klockan tickar även på mig...

Jag tycker det verkar vara många som verkar tycka att det är någon sorts mänsklig rättighet att få föda med snitt, av anledningar som inte ens är medicinska? Kunna sticka ut och tävla fortare, för att inte bli "förstörda" därnere osv...

Det är bra att det finns som ett bra alternativ om det som sagt, av medicinska skäl behövs, men annars tycker jag man ska vara försiktig med att mixtra med naturen, den har ju ordnat det mesta så fiffigt!
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

:bump: :bump: :bump: HEJA HEJA HEJA!!!

Syrran gjorde snitt och mådde toppen, själv har jag fött "normalt" 2 ggr och fått nederdelen omgjort till köttfärs. Om jag får tre barn ska jag definitivt ha snitt! Fattar inte varför i hela fridens namn jag envisades med att föda naturligt för???? Varför?

Stå på er! :banana:

Fy vad onödigt inlägg varför heja på någon som ska göra en totalt onödig bukoperation?

Din köttfärs down theree går att göra något åt.
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Ja, alltså. Jag var uppe och gick 5 timmar efter operationen var helt avslutad. Dagen efter gick jag flertalet promenader med vagnen utomhus, samt var och handlade inne i stan. Gick jag längre än 1 timme i sträck började det kännas i såret dock. Jag gick över från binda till stringtrosskydd på dag 2. Jag hade sex efter 2 veckor, helt smärtfritt och väldigt efterlängtat.

Jag bar mitt barn själv hela tiden, kunde motionera min hund som vanligt och gjorde allt som vanligt. Dock så kunde jag känna av såret vid böjningar, lyft eller annat. DET försvann helt efter 2 veckor.

Men jag läkte väldigt fint och fort sa min BM också.

(Jag fick för övrigt en väldigt konstig komplimang när jag blev ihoppsydd. Gynläkaren böjer sig över skynket, ser väldigt glad ut och säger "Jag måste bara få säga det här. Du har OTROLIGT vackra äggstockar! Jag har haft dom ute och tittat på dom minsann." :rofl: Kom på det när jag tänkte på snittet här..)
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Jo snitt kan nog också gå bra.
Men å andra sidan så har du inget att jämför med.
Jag har också hört långa och många skräckhistorier om hur ont och besvärligt vissa har haft det efter sitt snitt.
Oftast de som har en vaginal tidigare förlossning att jämföra med.

Dock är sammanväxningar och risken för endometrios det största hotet efter ett snitt.
Svåra och smärtsamma komplikationer som inte går att åtgärda.
Underliv är mycket lätta att snygga till med nål och tråd.
Inte alltid direkt i samband med förlossningan dock utan senare när svullnaden har lagt sig.
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Nej, jag har ju inget att jämföra med, såklart inte. Och jag tror att vilket snitt som helst gör mer ont (Efteråt då) än vad en komplikationsfri vaginal förlossning gör. Vilket ju är att sträva efter, anser jag. Jag har aldrig haft så ont i hela mitt liv som på kvällen när Sebastian hade fötts, och så ont tvivlar jag på att det gör för dom med helt normala förlossningar. Det kändes ungefär som om någon försökte slita upp mitt sår med en slö kniv, dom första 8 timmarna efter operationen ungefär.

Trots det så var snittet en väldigt positiv upplevelse för mig, för jag slapp gå igenom en väntetid med mycket stress för att gå över tiden etc. En stress som åt upp mig verkligen. Att behöva må så psykiskt dåligt en dag extra kändes outhärdligt. Senn fanns det fler anledningar, som jag valt att inte skriva ut här eftersom dom känns privata. Men jag hade inte klarat en vaginal förlossning, det kan jag (tyvärr) säga. Jag lär inte klara av det i framtiden heller, men jag hoppas på det. Så att jag får prova på båda sätten, liksom. Och slippa smärtan som infinner sig efter ett snitt.
MEN, jag förstår dom som väljer ett snitt. Kanske för att jag fick möjligheten att göra det, eller kanske för att jag är sådan av naturen, att alla ska få välja själva.
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Och du är också medveten om riskerna då, de som kan komma i framtiden i form av sammanväxningar och endometrios?

Man om man inte kan föda vaginalt så kan man ju inte.
Frånsett själva förlossningen så är ju den där tiden då man inte vet när barnet skall komma ganska så jobbig.
Något som man ju slipper med ett planerat snitt.
Det krävs ju där att man är ganska så stabil.
Om jag minns rätt så behövde du ju egentligen få gå tillbaka till din medicinering så fort som möjligt, så att gå där och vänta var väl ingen riktigt bra idé för just dig.

Men som jag skrivit en annan gång - snitt är lysande bra när det behövs.
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Ja, precis. Det var just det, att för mitt psyke behövde jag slippa den där väntan, eller hur man ska förklara det. För hormonerna som graviditeten gav mig, gjorde mig enormt ostabil och jag mådde väldigt dåligt. Utan grav.hormoner i kroppen är min sjukdom mycket mer stabil.

Och ja, jag är fullt medveten om riskerna som finns. Jag både läste på under hela graviditeten, samt blev informerad av överläkaren som tog beslutet om snitt i mitt fall.

Jag är tacksam över att snitt finns som en möjlighet idag, annars hade jag inte haft min underbara lilla Sebastian här idag :love:
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

& ni kan inte göra ett skit åt det;)varsågoda!(tack naggur för tipset)

Herregud vilket barnsligt, fjortisaktigt och omoget intryck du ger. Man baxnar! Varför vill du ha barn öht? Din bebis verkar ju bara vara ivägen för dina planer.

Har du ens förstått att det är en ny liten människa du sätter till världen och inte nån nickedocka? En liten människa med behov och som kräver respekt.

Att du valt snitt och vägrar amma ter sig nästan obetydligt, när man ser till helheten av det du ger uttryck för. :crazy:
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Jag gjorde denna tråd så ni kunde vräka ur er alla fördomar & förutfattade meningar ni har samt alla lögner jag visste att folk skulle hitta på, dvs att jag skulle snittas endast för att jag inte ides föda vaginalt, att jag skulle vilja ut att tävla snabbare exempelvis, vilket är ngt ni hittat på själva & inget skäl till varför jag skulle snittas öht.

Som sagt finns vissa läkare här inne som förordar ridning vid graviditet som är farligt det med, men eftersom de själva ridit tycker de det går bra för alla andra & eftersom de själv inte snittats tycker de inte ngn annan ska göra det, 6 års syndromet jag kallar "vill inte jag så vill ingen annan", en läkare borde veta bättre än så samt läsa lite mer psykologi.

Vad ni än ljugit ihop i era påståenden(som jag aldrig ens skrivit om så jag vet inte var ni fått allt ifrån) så anser mina läkare att detta är det bästa för mej.
Samt att jag kan citera kommentaren till snitt "du är inte den första & sannerligen inte den siste heller".

Alltså, klaga på mej men ta även & klaga på alla andra som gjort planerade snitt oxå, för jag är som sagt inte dene enda, av alla som gör snitt , gör hälten av dem det planerat.Det är statistik.
Som sagt så lyssnar jag hellre på mina bm samt läkare än på forum medlemmar som anser sig vara självutnämnda experter.
Till er andra tänker ajg bara skriva att jag hoppas ni står på er & inte låter er luras till ngt ni egentligen inte vill, man är inte bättre för att man föder vaginalt, man har bara mindre självbevarelsedrift.:smirk:
Min sambo förstår inte ens varför jag kommenterar alla lögner & påhitt men då kanske vissa användare iaf kan (eller ids vilket alla som hittat på en massa saker om mej inte har idats, eller kunnat?)läsa svenska så de får den rätta bilden av allt.
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Jag kan inte låta bli....

Varför är det så förbaskat svårt att inse att man ska föda naturligt så långt det bara går, det är det bästa för både mor o barn.

En sak är om det är risk för någons liv, då är snitt okej men inte av någon annan anledning.

Vi har fött barn i tusentals år på det naturliga sättet.

Jösses säger jag bara.. snacka om I-landsproblem.
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Varför vill du inte tala om anledningen till att du har beviljats snitt?
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Vad har du med det att göra?det är väl mellan mej , barnet,& läkarna.Eller ska du berätta om alla ev könssjukdomar du haft oxå?eller vilka du legat med?vissa saker är privata.
Saken handlar om att alla som snittas blir påhoppade, oavsett skäl.
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Till er andra tänker ajg bara skriva att jag hoppas ni står på er & inte låter er luras till ngt ni egentligen inte vill, man är inte bättre för att man föder vaginalt, man har bara mindre självbevarelsedrift.:smirk:

Jag skulle vilja påstå att dom som föder med kejsarsnitt när dom INTE behöver det av medicinska skäl inte har nån självbevarelsedrift, jag födde barn vaginalt men inte fasen gjorde jag det för att jag ville dö som du verkar tro.

Att Bebben födde med snitt och även Ameo ( jag det att hon gjort det ) förstår jag där fanns det i mina ögon giltiga skäl till det för man är inte en dålig mamma för att man är tvungen att föda med kejsarsnitt men att göra det för att man är bekväm???
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Saken handlar om att alla som snittas blir påhoppade, oavsett skäl.

Det är inte sant.
Ingen har t.ex. hoppat på Bebben.
Därför att vi förstår hennes skäl.

Om du ger oss chansen att förstå dina skäl så kanske även du blir av med påhoppen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
657
Senast: trazel
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 811
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 438
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 938
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp