Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

chrysler

& ni kan inte göra ett skit åt det;)varsågoda!(tack naggur för tipset)
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

& ni kan inte göra ett skit åt det;)varsågoda!(tack naggur för tipset)

:bump: :bump: :bump: HEJA HEJA HEJA!!!

Syrran gjorde snitt och mådde toppen, själv har jag fött "normalt" 2 ggr och fått nederdelen omgjort till köttfärs. Om jag får tre barn ska jag definitivt ha snitt! Fattar inte varför i hela fridens namn jag envisades med att föda naturligt för???? Varför?

Stå på er! :banana:
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Tack, det är bra att ngn faktiskt vågar skriva om vad som kan hända när man föder vaginalt oxå.:bow:
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Du gör som du vill. Hoppas allt går bra.

Jag som gjort både och väljer vaginalt alla gånger före snitt. Utöver att jag hade skitont länge efter snittet så var jag inte i ridbart skick förrän långt efter 3 månader. Efter vaginala var jag på benen direkt och kunde sitta upp direkt jag kom ut från BB.
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Men vad löjligt att applodera ngn som väljer snitt MM av ren bekvämlighet och egoism.

Jag är inte emot kejsarsnitt, kom själv till världen på detta vis och jag har klarat mig bra. Men kejsarsnitt skall ske av en anledning, dvs för barnets eller moderns hälsas skull: inte för att den sistnämnda skall kunna ut och tävla! :mad:

Jag vet att kroppen kan ta skada av att föda vaginalt: min 4,6 kg tunga dotter kom ut lite för snabbt den vägen vilket resulterade i sprucken klitoris och en höftskada. Ingen av dem är bra ännu och dottern är strax 11 mån. Men kejsarsnitt är en stor operation som kan innebära onödiga risker. De bästa måste vara att föda så som vi är gjorda till att föda om inga medecinska hinder föreligger!
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Jag födde med snitt, och fungerade helt normalt efter 1 månad. Efter ungefär 2 veckor kunde jag göra allt utom att bära tungt.

Jag fick inte en enda komplikation och inte min son heller.
Vilket du fick.

Ibland är inte vaginalt bättre, långtifrån alltid faktiskt. Jag förespråkar inget av alternativen, utan folk får välja själva. Jag är dock trött på folk som verkar helt besatta av det ena eller det andra, både vad gäller amning och förlossning. Det vore mycket skönare om beslutstagandet kunda lämnas åt den enskilde individen och dennes läkare.
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Jo visst, självklart kan bägge delarna gå felfritt, eller bägge fel. Men jag tycker ändå att utgångspunkten måste vara att föda vaginalt. Ska snitt bli standard. "kryssa här för snitt"?
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Kul att du mår så bra. Fast man kan misstänka att du kanske inser att det finns nackdelar eftersom du försvarar ditt val så hårt.

Det flera med mig reagerar över, kanske du inser, är att du hela tiden pratar om dig och inte barnet. Vilket kan göra oss gamla mossiga morsor lite bekymrade.
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Nej, jag anser inte att det ska bli standard. Men det ska sluta väcka sådana våldsamma känslor hos folk, som i sin tur ger dom som ska snittas, eller har blivit snittade, skuldkänslor för sitt val. Dom som nu haft ett val, vill säga. Jag vet flertalet som blivit akut - eller urakut - snittade och som sen får höra långa haranger om hur en naturlig förlossning minsann är det bästa och bla bla bla. Dessa mammor mår då ännu sämre över att dom inte kunde/fick föda vaginalt, och känner sig som dåliga mammor. Så långt tycker inte jag att den här hetsen ska få gå, men det har den gjort för länge sen.

Jag kan också reagera över hur chrysler uttrycker sig, men till syvende och sist är det ändå just hennes val.
Jag valde också att bli snittad, och jag valde bort amningen. Delvis av medicinska orsaker men också av personliga anledningar. Min son är en frisk liten kille som växer enormt bra, äter som en häst och som är tidig i inlärningen. Och jag älskar honom över allt annat, vilket säkerligen chrysler kommer att göra med sitt barn också, trots att hon väljer snitt och inte vill amma.
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Jag hoppas att TS läser de här trådarna några månader efter förlossningen.
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Nu har jag läst några av dina inlägg, och jag har definitivt inga problem med att du ska ha snitt och inte ska amma, det står var och en fritt.

MEN, alltså, ditt resonemang! Du låter som en überegoistisk fjortonåring och jag undrar om du verkligen är mogen för barn överhuvudtaget?

Märker du inte själv hur du låter?

"Som sagt jag får alltid igenom det jag vill ha."

"Amning blir för svårt då jag ska tävla efter barnet är fött & inte kommer ha med barnet då ens."

Jag undrar vad du ska ha barnet till? En gullig accessoar? Hade det inte varit bättre att vänta till du i alla fall har insett att allt inte kretsar runt dig.
Det viktigaste borde väl rimligtvis vara barnets bästa, men inte nånstans nämner du det, utan allt är bara jag, jag och jag..
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Ohaa, jag är mest livrädd för att bli snittad! Det var nära när ettan föddes att det blev akutsnitt, och jag bara tänkte "JAG VILL INTE DET"!!! Tur som var så gled han ner liiite till och föddes vaginalt med sugklocka istället :bump: !

Jag känner att jag vill föda vaginalt för att både jag och bebis "kommer i gång av det". Vidare är et snitt ett STORT INGREPP, många lager som ska skäras igenom. Min väninna höll på att stryka med, då snittet dagen efter gick upp.

Intressant är även på BB då vi som fött vaginalt traskar dit med våra bebbar medan de snittade ligger helt bleka i vagn och stönar av smärta då de blir körda till BB (efter förlossning), fyfasen!!

Att inta amma sin bebis, fast man kan, har jag överhuvudtaget mycket svårt att förstå. Då tycker jag inte att man är redo för barn! Du missar så mycket mys/nära tid med din bebis om du inte ammar :cry: ! Dessutom mister bebis antikroppar som håller den frisk och kry, den mister närhet som också är livsnödvändigt. Gud om jag inte kunnat amma när RS slår till :eek: !!!

Jag kände också lite "ångest" inför amning innan jag hade min bebis. och det tog oss en månad innan det fungerade, men vi var envisa som tusan bägge två och till slut så blev det så BRA och bara mysigt!! Dessutom vrålsmidigt att alltid ha nära till maten, hygieniskt billigt och toppen!

Det finns de som hade svårt att få amningen att fungera och som pumpat hela vägen för att bebis ska få i sig det bästa, det är strongt gjort ALL heder åt er!

Varför ska du ha bebis?
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Men har din syster fött vaginalt oxå? För jag tyckte oxå att jag mådde toppen efter mitt snitt med Elin, men efter den vaginala förlossningen med Fredrik märkte jag en markant skillnad, jag mådde super toppen! Och då klassades Freddans förlossning som svår, och jag gick sönder en hel del och förlorade stora mängder blod...

För att vara ärlig så tror jag att vaginal förlossning är att föredra om man vill upp i sadeln så snabbt som möjligt, titta tex på Malin Bayard, som födde vaginalt och ammade och dessutom tävlade rätt så tidigt...

Sen har jag full förståelse för dem som vill ha snitt av olika skäl, rädsla, sjukdomar osv men att göra det för att tro att man kommer att må så väldigt mycket rent fysikt är nog att lura sig själv...
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Jag födde med snitt, och fungerade helt normalt efter 1 månad. Efter ungefär 2 veckor kunde jag göra allt utom att bära tungt.

Jag födde vaginalt.

Efter 3 timmar fungarade jag helt normalt om än med en redig "mens".
Efter 2 veckor så ville jag ha sex igen.
Vilket jag med nöje också hade om än med kondon p.g.a. infektionsrisken.

Man har ju avslag även efter snitt.
Så den delen kommer man ju inte undan.

Men snitta på ni.
Det är era inälvor som växer ihop och er endometrios.
Inte min.
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Min son är en frisk liten kille som växer enormt bra, äter som en häst och som är tidig i inlärningen.

Det är inte barnet som tar skada utav ett snitt.
Om det går fel då.
Det är mamman.

Så man bär själv sitt eget kors.
Största faran är risken för sammanväxningar och endometrios.
Vilket är MYCKET otrevliga komplikationer.
Ett underliv som köttfärs går oftast att plastikoperera till perfektion.
Medan sammanväxningar och endometrios blir kroniskt.

Mitt underliv är plastikopererat till perfektion.
Vilket gör att jag nu inte har några komplikationer alls efter mina 3 vaginala förlossningar.

Vad gäller amning så är det i huvudsak antikropparna i början som är viktiga för barnet.
Om man har kommit några månader på väg och lyckats undvika infektionerna så spelar det sedan i princip ingen roll för barnet om det blev ammat eller inte.
Om man inte ammar alls så bör man skydda barnet oändligt noga från infektioner de första månaderna.
Hålla sig hemma och inte ta emot besök är då en bra idé.
En vanlig förkylning kan vara dödlig för ett 2-veckors späbarn särskilt om det inte fått bröstmjölk med antikroppar.
RS-infektion t.ex. vet ju de flesta hur farlig den är för ett spädbarn.

För mamman däremot så är utebliven amning också uteblivet skydd mot bröstcancer.
Varje graviditet och varje månad av amning ger skydd mot att senare utveckla bröstcancer.

Som kvinna så gör man ett val.
Man man skall ju också veta vilka risker som man väljer för alldeles egen del.
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Efter 3 timmar fungarade jag helt normalt om än med en redig "mens".
Efter 2 veckor så ville jag ha sex igen.
Vilket jag med nöje också hade om än med kondon p.g.a. infektionsrisken.

Jag både red karl och häst efter 2 veckor :angel:
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

Men kejsarsnitt skall ske av en anledning, dvs för barnets eller moderns hälsas skull: inte för att den sistnämnda skall kunna ut och tävla! :mad:

Jag började arbeta när sonen var 1 mån gammal, jag både ammade och pumpade för att sonen skulle få i sig så mycket bröstmjölk som möjligt, jag satt i en sadel ca 9 timmar per dag och jag födde vagainalt, jag red när sonen var två veckor och jag började som sagt var jobba när han var 1 månad.

Så argumentet att man ska bli snittad och inte amma pga att man ska ut och tävla är inte ett argument som håller.
 
Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt

& ni kan inte göra ett skit åt det;)varsågoda!(tack naggur för tipset)


Och sjukvården bara accepterar att du ska ha snitt för att du ska ut och tävla en månad senare?
Tycker inte det anses som en skälig anledning.
Tror (eller hoppas) att du kommer att ändra din inställning, inte bara om snittet utan hela ditt resonemang, under graviditetens gång. Om inte annat för din lilla bebis skull.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
657
Senast: trazel
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 806
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 434
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 938
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp