Hänsynslösa?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hänsynslösa?

Personligen (svar till alla) så tycker jag att det är fullkomligt o-störande med skrikande barn. Jag har fem barn själv, stora nu, men de har ju varit små. Jag tycker mest att det är skönt att veta att det inte är _mitt_barn som skriker på bussen :rofl:

Haha, precis så känner jag med när jag hör barn skrika nånstans!!
 
Sv: Hänsynslösa?

Stött på ett liknande fenomen(stött på det du beskriver oxå)...nämligen att man snällt står & håller upp dörren för en familj när de ska in nånstans men de ids inte säga till ungarna att gå in utan tycker man ska stå & hålla upp dörren i all evighet åt dem, släpper man dörren får ju barnen den i skallen & det vore inte heller lyckat, men de kanske lär sig att gå in eller ut & inte stå mitt i en dörröppning..Tror du man får ett tack ens för att man fångar upp dörren så deras barn inte blir träffade?nehej då!:smirk:
 
Sv: Hänsynslösa?

tycker man ska stå & hålla upp dörren i all evighet åt dem

Hur vet du att de tycker det? Det är ju frivilligt att stå och hålla upp dörrar. De kanske till och med tycker att du verkar vara en stackars, sysslolös människa som står och håller dörren åt andra i evigheter.;)
 
Sv: Hänsynslösa?

Jag har lärt mej att det är vanlig vett & etikett.Man slänger inte igen en dörr framför ngn, vem det än är.
 
Sv: Hänsynslösa?

Jag har lärt mej att det är vanlig vett & etikett.Man slänger inte igen en dörr framför ngn, vem det än är.

Nej, men å andra sidan har jag varit med om vid två tillfällen att vuxna har hållt upp dörren till mina små små barn på då ett och tre år, när jag betalar i kassan. Barnen ville gå ut, och de vuxna höll upp dörren. :crazy: Hur tänker man då???

Men detta är OT
 
Sv: Hänsynslösa?

Tips!!
Man kan prata direkt till barn.
Står barn i vägen så säger man tuttut och möjligen mjukt föser dom åt sidan med sin hand medans man säger att barnet får akta på sig så den inte får dörren på sig.
Funkar jättebra :cool:
 
Sv: Hänsynslösa?

Jag har lärt mej att det är vanlig vett & etikett.Man slänger inte igen en dörr framför ngn, vem det än är.

Nej, det är ju jobbigt när det man lärt sig inte stämmer med det man vill göra.

Jag tycker stollans tips vore en bra lösning för dig: Du slipper vara långtids-dörrhållare, och du slipper slänga igen en dörr framför någon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 425
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 882
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Frågeställning enligt rubriken. Mina barn är så stora nu att det är mer regel än undantag med kompisar på besök i huset. Det börjar...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
11 100
Senast: startpompe
·
Småbarn Tankar, tips och input mottages tacksamt. Mitt barn (R), drygt 2 år gammal, började på fsk i september. Han har trivts bra hela tiden...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
16 651
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Hiss och diss del 5
  • Jämställt förhållande

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp