Hänsynslösa?

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

Artiano

Hej!

Nu menar jag självklart inte alla föräldrar, men en stor del.

När jag åkt tåg, buss eller sitter någonstans på en allmänn plats och det kommer en förälder med en barnvagn med ett barn på 1-3 år som gråter så gör inte föräldern något åt det, totalignorerar det. Eller att barnet sitter och gnäller för att den vill ha något och föräldern struntar i det också.
Saknar föräldrar respekt och hänsyn till allmänheten runt omkring när de skaffat barn?

Jag är faktiskt grymt trött på att höra skrikande barn när jag åker buss och att då se att föräldrarna inte gör något åt det.
Ja, barn skriker och det är jag mycket medveten om, men föräldern borde ju göra något åt det!

/Artiano.
 
Sv: Hänsynslösa?

Tja, vad ska man göra? Slå ihjäl dem så att du får vara i fred med dina viktiga tankar?

Åk inte buss = problemet löst.
 
Sv: Hänsynslösa?

Kan du komma på någon gång då ett barn skrikit/gnällt på bussen och föräldern har gjort något - lagligt - åt det som hjälpte?

Jag tycker det är mer enerverande när en uppenbarligen trött och uttråkad unge gnäller, och man dessutom måste lyssna på förälderns tjat. Alla vet ju ändå att det sällan är möjligt att tjata gråtande barn till tystnad.
 
Sv: Hänsynslösa?

Det finns många barn som gnäller onödigt mycket och för att inte uppmuntra till det beteendet så ignorerar man det.
(är inte förälder själv men arbetar på en förskola)
 
Sv: Hänsynslösa?

Hej!

Nu menar jag självklart inte alla föräldrar, men en stor del.

När jag åkt tåg, buss eller sitter någonstans på en allmänn plats och det kommer en förälder med en barnvagn med ett barn på 1-3 år som gråter så gör inte föräldern något åt det, totalignorerar det. Eller att barnet sitter och gnäller för att den vill ha något och föräldern struntar i det också.
Saknar föräldrar respekt och hänsyn till allmänheten runt omkring när de skaffat barn?

Jag är faktiskt grymt trött på att höra skrikande barn när jag åker buss och att då se att föräldrarna inte gör något åt det.
Ja, barn skriker och det är jag mycket medveten om, men föräldern borde ju göra något åt det!

/Artiano.

Jag är grymt trött på andra människor, sånna som du med andra ord, som uppenbarligen inte har koll på hur det är att ha barn. För tror du itne att en förälder känner sitt barn allra bäst?? Det finns tillfällen när INGET hjälper, så när barnet skriker, ska man då ta sitt barn och kliva av bussen nånstans mitt på vischan för att du ska få lugn och ro? Tror du barnet gnäller mindre då?

För den delen, att säga till ett barn som gnäller är itne alltid så lätt för en förälder, ibland kan konstigt folk reagera och säga att man är elak som säger till barnet osv. Som en äldre kvinna sa till mig när min ena son pratade pratade pratade hela tiden och jag sa " nu får du vara tyst en liten stund så jag kan tänka" ( kollade busstidtabellen när nästa buss skulel gå hem och fundera ut hur jag hann med den). Hon sa : " Han FÅR prata" Eeeeh, visst men han ska ju också lära sig att vara tyst en stund, kan man inte begära det då och då av en kille som var 4,5 år gammal??
 
Sv: Hänsynslösa?

jag fattar inte varför inte alla gör som jag gör.. jag brukar ta min bäbis i handen när hon skriker och lugnt diskutera hennes ev. problem och klagomål med henne. Tillsammans kommer vi oftast överens om att hon ska pausa skrikandet tills vi kommit av bussen.

Det är inte så svårt som man tror.
 
Sv: Hänsynslösa?

Det är ju bra. Fast...
Alla barn fungerar inte som din, alla är olika och det går inte att göra likadant med alla barn.
 
Sv: Hänsynslösa?

Jo, men en del kan man ju göra.
Ta upp barnet och krama det hjälper ju mycket ofta.
Se till det inte är hungrigt, törstigt, sitter i skitig blöja.

Jag tycker också att det är hänsynslöst av föräldern att inte bry sig om sitt gråtande barn.
Hänsynslöst mot barnet.
Inte skall man låta väl någon stackare som är totalt beroende av en behöva gråta?

Annars så kan man ju göra som på ett Sjukhus i Kina - tejpa igen barnens munnar.
T.o.m. de Kinesiska myndigheterna blev upprörda över detta och skulle dra det hela till domstol.
 
Sv: Hänsynslösa?

Jo, men en del kan man ju göra.
Ta upp barnet och krama det hjälper ju mycket ofta.
Se till det inte är hungrigt, törstigt, sitter i skitig blöja.

Jag tycker också att det är hänsynslöst av föräldern att inte bry sig om sitt gråtande barn.
Hänsynslöst mot barnet.
Inte skall man låta väl någon stackare som är totalt beroende av en behöva gråta?
:bow:

Som passagerare kan man flytta till en annan vagn, eller till en annan del av bussen i de fall detta är möjligt.

Något som verkligen går mig på nerverna är när föräldrar låter sina barn springa fram och tillbaka, fram och tillbaka i gången på tåget. Dels stör det medpassagerarna, dels kan det hända otrevliga olyckor. Tack och lov så händer inte detta så väldigt ofta, eller i varje fall inte på "mina" avgångar.
 
Sv: Hänsynslösa?

jag fattar inte varför inte alla gör som jag gör.. jag brukar ta min bäbis i handen när hon skriker och lugnt diskutera hennes ev. problem och klagomål med henne. Tillsammans kommer vi oftast överens om att hon ska pausa skrikandet tills vi kommit av bussen.

:bow: :rofl:

För övrigt tror jag att TS är ett troll - alltså en sån som tycker det är skitkul att ställa till bråk på Internet.;)
 
Sv: Hänsynslösa?

Satt en gång på en spårvagn där en unge oavbrutet skrek "jag vill ha godis" i över 20 minuter, hon höll på att kräkas av andnöd ett par gånger. Efter 20 minuter gick de av, det är möjligt att ungen vrålar än...
Jag hade en tid att passa och kunde inte kliva av, samtidigt som jag tyst svor över ungfan så insåg jag att HADE föräldern gett upp så hade ungen vunnit, och då hade den ju aldrig lärt sig.
 
Sv: Hänsynslösa?

Jag är inte något troll. Jag bara undrar.

Ja, jag förstår om föräldern kämpar för att inte barnet ska vinna, men att totalignorera barnet när den sitter och gallskriker och alla på tåget/bussen kollar snett och surt på föräldern borde det väl vara en pik att det stör - att föräldern bör ge upp!

Att flytta sig när man åker tåg/buss är ju iprincip omöjligt, man kommer inte ifrån.
Tågen består av vagnar, man måste alltså vänta i 10 minuter om inte mer mellan varje station för att komma över till en annan vagn. I bussen så är det ju öppet hela vägen och då går det inte att komma undan!
 
Sv: Hänsynslösa?

Jag tror att det är en helt normal gnällig och självupptagen tonåring jag.
De brukar vara sådana.
 
Sv: Hänsynslösa?

:D Det är roligt hur olika man tolkar saker med utgångspunkt från sin egen livssituation. När jag läst följande rader tyckte jag oxå att det var hänsynslöst:

När jag åkt tåg, buss eller sitter någonstans på en allmänn plats och det kommer en förälder med en barnvagn med ett barn på 1-3 år som gråter så gör inte föräldern något åt det, totalignorerar det. Eller att barnet sitter och gnäller för att den vill ha något och föräldern struntar i det också.

Men oj vad förvånad jag blev när jag läste nästa mening:

Saknar föräldrar respekt och hänsyn till allmänheten runt omkring när de skaffat barn?

Allmänheten??! Jag tyckte det var hänsynslöst mot barnen!
 
Sv: Hänsynslösa?

Ja, jag förstår om föräldern kämpar för att inte barnet ska vinna, men att totalignorera barnet när den sitter och gallskriker och alla på tåget/bussen kollar snett och surt på föräldern borde det väl vara en pik att det stör - att föräldern bör ge upp!

Jag har inga barn, men till och med jag fattar ju att det måste vara det sämsta man kan göra som förälder. Ungar är inte dumma, ser du, de fattar rätt snabbt när de kan sätta saker i system. Och om man då ger upp, blir det hundra gånger värre nästa gång. Fundera på hur den ungen kommer att bete sig på bussen om 20 år, och var glad att det finns föräldrar som inte ger upp!

Edit: jag menar trotsiga barn, inte ledsna, förstås.
 
Sv: Hänsynslösa?

Personligen (svar till alla) så tycker jag att det är fullkomligt o-störande med skrikande barn. Jag har fem barn själv, stora nu, men de har ju varit små. Jag tycker mest att det är skönt att veta att det inte är _mitt_barn som skriker på bussen :rofl:
 
Sv: Hänsynslösa?

:D Det är roligt hur olika man tolkar saker med utgångspunkt från sin egen livssituation. När jag läst följande rader tyckte jag oxå att det var hänsynslöst:

När jag åkt tåg, buss eller sitter någonstans på en allmänn plats och det kommer en förälder med en barnvagn med ett barn på 1-3 år som gråter så gör inte föräldern något åt det, totalignorerar det. Eller att barnet sitter och gnäller för att den vill ha något och föräldern struntar i det också.

Men oj vad förvånad jag blev när jag läste nästa mening:

Saknar föräldrar respekt och hänsyn till allmänheten runt omkring när de skaffat barn?

Allmänheten??! Jag tyckte det var hänsynslöst mot barnen!

Precis min tanke med!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 425
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 882
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Frågeställning enligt rubriken. Mina barn är så stora nu att det är mer regel än undantag med kompisar på besök i huset. Det börjar...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
11 100
Senast: startpompe
·
Småbarn Tankar, tips och input mottages tacksamt. Mitt barn (R), drygt 2 år gammal, började på fsk i september. Han har trivts bra hela tiden...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
16 651
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Jämställt förhållande
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp