gympa för 3 - 5 åringar

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

Havregryn

jobbar med barn mellan 3 - 5 år. Nu på torsdag är de fallet för mig att leda gympan för dom. har lite små ideer men vill gära höra vad ni säger.

vad tycker ni vore en kul grej för gympan?

vill ha massor av ideer, vill att de ska bli bra..

är ute efter nån bra lek, nån form av träning så de tränar sin motorik osv. även tänkt att dela upp dem lite, 3 åringarna för sig och 4 -5 åringarna för sig.

kom ugen nu, ge mig massor..
 
Sv: gympa för 3 - 5 åringar

jobbar med barn mellan 3 - 5 år. Nu på torsdag är de fallet för mig att leda gympan för dom. har lite små ideer men vill gära höra vad ni säger.

vad tycker ni vore en kul grej för gympan?

vill ha massor av ideer, vill att de ska bli bra..

är ute efter nån bra lek, nån form av träning så de tränar sin motorik osv. även tänkt att dela upp dem lite, 3 åringarna för sig och 4 -5 åringarna för sig.

kom ugen nu, ge mig massor..

Följa John brukar alltid vara poppis.

Balansgång på något lågt räcke eller på en målad linje

Hoppas du låter de slappna av lite på slutet om de är inomhus och kan ligga ner. Då kan du känna om deras ben blivit "spagetti" av avslappningen medan de får varva ner.
 
Sv: gympa för 3 - 5 åringar

Alltså...
Jag har någon gång funderat på att låta åtminstone Selma börja på gymnastik eller nåt. Men du fick mig genast på andra tankar! :smirk:
Menar du att man tillåts hålla i småbarnsgymnastik utan att ha utbildning på det??

Ledsen, men jag anser att ALL verksamhet med barn ska utgå ifrån deras förutsättningar och ledas av utbildad personal, eller åtminstone styras av utbildad ansvarig som kan tala om vad som är lämpligt för åldersgruppen och vad man kan kräva av dem.
(t.ex att man inte kan låta ett gäng 4-6-åringar titta på en videofilm för att lära sig ridvägarna :craxy: - jodå det har inträffat!)
Som förälder känner jag mig inte särskilt trygg i att Du frågar på ett internetforum om tips på övningar... Vem vet hur många andr asom också gör så?
 
Sv: gympa för 3 - 5 åringar

nu är de så att jag fick ett "vick" på en skola då dom behövde personal omg för en tid. tycker att du kanske reagerar lite häftigt, vi är 4 st som jobbar på en avdelning, 2 äe utbildade och 2 inte (var av en jag). Alla 4 är med under hela gympan, men det är 1 som varje vecka ska planera gympan och då finns det en del saker som ska vara med och andra får den person som leder gympan hitta på.

jag hade mina egna ideere men t'nka att jag skulle höra lite vad ni här har för ideere.

att någon skulle reagera så här, trodde jag ej.

sen när du la in det med ridvägar, vet jag inte hur du riktigt menar, men jag själv har jobbat med att hålla lektioner för barn på ridskola, vet folk under 18 som håller lektion osv. Även 25 åringar utan utbildning. Måste fråga, bara för att man på papper är utbildad, behöver inte alls betyda att man är pedagogisk för 5 öre. Utbildning säger inte allt.

/M
 
Sv: gympa för 3 - 5 åringar

de böev lite följa john, bla annat..

tack så mkt..

jo avslappning har dom efter varje pass, dom lyssnar på lugn musik och ligger på golvet. =)
 
Sv: gympa för 3 - 5 åringar

sen när du la in det med ridvägar, vet jag inte hur du riktigt menar, men jag själv har jobbat med att hålla lektioner för barn på ridskola, vet folk under 18 som håller lektion osv. Även 25 åringar utan utbildning. Måste fråga, bara för att man på papper är utbildad, behöver inte alls betyda att man är pedagogisk för 5 öre. Utbildning säger inte allt.
Utbildning säjer inte allt, men ska man hålla i undervisning för små barn är min bestämda åsikt att man i alla fall måste veta HUR små barn fungerar och vad som ger dem mer kunskap. Små barn lär sig att vända snett igenom genom att GÖRA det. De har svårt att förstå sambandet mellan det de gör och det som visas på tv.

Nej, utbildning är inte allt, men VÄLDIGT mycket!

När jag själv en gång i tiden gick RIK-0 (ridledarkursen) så framhöll kursledaren där något mycket klokt: "Det bör vara de MEST erfarna instruktörerna som håller i undervisningen av de som kan minst!"
Jag tycker det är vansinne att sätta 16-åringar att hålla i nybörjarlektioner och barnridning, om jag ska vara riktigt ärlig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 878
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 420
Senast: Exile
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 702
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 932
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp