Gulp! Jag är på smällen!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gandalf

Trådstartare
Jag började ju misstänka att det blivit nåt denna månad (vi har inte direkt försökt men inte skyddat oss heller; Ödet-får-bestämma-metoden liksom ;)) eftersom jag varit luktkänslig, gått på toaletten ofta och haft mensvärk utan att det synts till något blod sedan någon vecka... Men ändå, det är ju en chock när man väl ser plusset på testet! Mamma mia, jag ska bli tvåbarnsmamma... :crazy: - det känns på något sätt nästan ännu större än att få första barnet konstigt nog.

Ni får faktiskt veta innan min sambo - sitter och funderar på hur jag ska meddela honom nyheten när han kommer från jobbet :angel:

Tusen tankar rusar genom huvudet - har liite svårt att greppa att jag snart ska få en gravidkropp igen, när jag äntligen fått den gamla i (nästintill) topptrim igen :smirk: Och ska semestern förstöras av illamående en gång till? :eek: etc etc.....

Men tänk... en ny liten bebis :love:
 
Sv: Gulp! Jag är på smällen!!

Grattis!!
Har en känsla av att det känns snabbare andra graviditeten när man redan har ett barn att ägna sig åt. Kroppen kan du säkert få i trim igen!
 
Sv: Gulp! Jag är på smällen!!

Å vad skojj. En till bukebebis!!
Kan vara roligt att läsa om dina reflektioner kring att vänta barn två. Om du upplever graviditeterna olika och om du har samma funderingar och tankar...
Lycka till!!
 
Sv: Gulp! Jag är på smällen!!

Grattis! :bump:

Jag funderade senast idag på om jag vill ha fler barn eller inte senare.. Som det känns just nu så vill jag aldrig mer vara gravid i alla fall :D :crazy:
 
Sv: Gulp! Jag är på smällen!!

mino skrev:
Grattis!!
Har en känsla av att det känns snabbare andra graviditeten när man redan har ett barn att ägna sig åt.
Jo, det blir nog inte så mycket tid att ligga på sägen och läsa gravidböcker och käka vindruvor den här gången :smirk: Det är verkligen full rulle här hemma. Dessutom så pluggade min sambo fortfarande förra gången, och gillade att passa upp på mig (fast det alls inte behövdes) - och nu jobbar han långa dagar och kan inte ha så mycket semester i sommar heller... så det är jag och den helvilda ettåringen :love: I augusti börjar han på dagis dock, så då hinner jag i alla fall återgå till mitt jobb ett tag innan det är dags igen.

mino skrev:
Kroppen kan du säkert få i trim igen!
Ja då, det är inte så att jag oroar mig för det, det känns bara lite konstigt att det liksom ska börja om igen alltihop! Jag kommer till exempel att använda amningsbehå i flera år i rad, jag ammar ju sonen fortfarande... *vinkar sorgset till min påse med snygga vanliga behåar - i mänsklig storlek - som ligger i garderoben sedan hösten 2004...*
 
Sv: Gulp! Jag är på smällen!!

Jag önskar verkligen att jag får en liknande graviditet!! Jag mådde så himla bra förra gången (förutom halsbrännan då, och nästäppan... och mitt fruktansvärda humör i början :angel: ). Men visst blir det jätteannorlunda när man redan har ett barn! Han kommer väl vara i värsta svartsjukeålderna när syskonet föds också... :crazy:
 
Sv: Gulp! Jag är på smällen!!

Bebben skrev:
Grattis! :bump:

Jag funderade senast idag på om jag vill ha fler barn eller inte senare.. Som det känns just nu så vill jag aldrig mer vara gravid i alla fall :D :crazy:
Tack!! Ja du, konstigt nog verkar ju folk glömma det där så småningom :angel:

Jag har nog alltid velat ha flera barn, jag har många syskon och det var så himla roligt. Men det känns otroligt konstigt att jag ska behöva dela min uppmärksamhet mellan min son och ett nytt barn. Fast många föräldrar har ju fixat det före oss :) .
 
Sv: Gulp! Jag är på smällen!!

:love: Åh vad underbart, jag blir nästan avundsjuk trots att mina små inte är året än. Tänk att få ha en liten barnakropp inuti sig igen!:love:
 
Sv: Gulp! Jag är på smällen!!

Skumt nog verkar människor förtränga allt jobbigt :angel:

Nej, vi har ju ingen brådska här egentligen. Jag är ung, men min sambo är äldre så det är väl mest hans ålder som ska tänkas på då. Men jag tycker att det låter ganska lagom med ett faktiskt :)
 
Sv: Gulp! Jag är på smällen!!

Bebben skrev:
Skumt nog verkar människor förtränga allt jobbigt :angel:
Jepp det har evolutionen sett till, annars skulle ingen ha mer än ett barn och människoarten sakta dö ut :D


Bebben skrev:
Nej, vi har ju ingen brådska här egentligen. Jag är ung, men min sambo är äldre så det är väl mest hans ålder som ska tänkas på då. Men jag tycker att det låter ganska lagom med ett faktiskt :)
Du är ju så ung att du hinner med en kull till när den första typ flyttat hemifrån ;) Härligt! Själv har man ju krupit över trettiostrecket så det är väl bara att ligga i antar jag :)
 
Sv: Gulp! Jag är på smällen!!

Hehe, så kan man ju också tänka! Nu kände jag mig plötsligt jätteung :D Fast sambon vill väl inte vara en pensionär till småbarnspappa kan jag ana, så några "sena" barn blir det nog inte här. Oj, nu låter det som om han är redo för graven redan nu :o Han är bara strax över 30, men ska man vänta till jag fyller 35 ca så blir ju han genast ganska gammal.
 
Sv: Gulp! Jag är på smällen!!

Grattis:love: du behöver nog inte oroa dig för svartsjukan ett par dar efter bebben har kommit kommer han inte ihåg hur det var innan:love:
Huvudsaken till svart sjuka är att man glömmer bort att stroebror/syster fortfarande är lika liten som innan bebben kom och det kommer ju inte du att göra:love: :love:
 
Sv: Gulp! Jag är på smällen!!

Grattis!
ja det var väl för lite mer än ett år sedan som jag stod med stickan i handen nu och det var två klara blå streck :) .
Tyckte att det kändes mer nervöst med tvåan, kanske för att man har en liten aning om vad det är för resa man ger sig in på, det har man ju inte med ettan :) .
En kompis som ska få trean här nu i dagarna sa att han var mer nervös nu än vad han varit med någon av de andra... så det verkar ju inte bli bättre heller :) !
 
Sv: Gulp! Jag är på smällen!!

Grattis! :)
Berätta inte för sambon att du berättade för oss först bara... men vi känner oss hedrade!
 
Sv: Gulp! Jag är på smällen!!

Jag ringde och berättade det för en kompis före sambon :o Jag blev bara så grymt chockad av det lysande strecket på stickan så jag var tvungen att prata med NÅGON. Och jag ville inte ringa sambon och berätta att han skulle bli pappa över telefon heller..
 
Sv: Gulp! Jag är på smällen!!

Hehe, schysst! :D

Han skulle egentligen ha varit borta hela helgen just den helgen, och jag testade mig på lördagen. Men så ringer han hem och väcker mig mitt i natten och säger att han kommer tidigare! Så jag säger nåt i stil med; "Orkar du prata lite när du kommer hem? Vill inte ta det över telefon..". Han befarade att jag skulle komma med värsta problemet, lät nog så eftersom jag var trött. Väl hemma så sade han att jag skulle kläcka ur mig besväret så att vi kunde få det ur världen :D Och när jag berättat sade han; "Men det är inget bekymmer ju.. Jag trodde du hade något jobbigt att säga." :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Var med mamma hemma hos mammas särbo idag. Hade hunden med mig som vanligt och vi satt och pratade i köket, min hund låg lugnt på...
Svar
13
· Visningar
1 802
Senast: Calazirya
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 413
Senast: paradiset
·
Hästvård Kele strikes again :crazy: Alla hästarna sov ute inatt eftersom bara Vision ville in, och när han insåg han skulle bli ensam inne...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 852
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp