Grönt kort, Skånska distanssällskapet

aztecaqs

Trådstartare
Hej allesammans! :banana:

Jag är en tjej som snaaart fyller 13 år. *Jippie*. Jag skulle vilja tävla distans, men måste ju ha ett Grönt Kort. Jag har funderat på att bli medlem i Skånska Distanssällskapet. (Bor liksom i Skåne). Och undrar om man kan ta Grönt Kort där, och när i så fall? :confused: Har eller ska någon ta det i den klubben? Är det förresten någon som är med där? :bump:

//Sandra

Sv: Grönt kort, Skånska distanssällskapet

Skånska Distanssällskapet brukar inte ha Grönt kort kurser. Men du kan ta det på vilken klubb som helst även om du inte är medlem. Jag vet att "systerklubben" Anklams ryttarsällskap har haft nu i vår.
Hör med de klubbar/ridskolor som ligger i din närhet om de kommer att ha kurs inom kort.

// Linda

Kolla även vissa studieförbund som finns. Vuxenskolan eller vad det kallas.
Jag tog mitt kort på en sådan och det var 13 åringar med på den.

Kollade med ridklubben där jag bor och då skulle kortet kosta 600 spänn!
Varför? Jo för man blev PÅTVINGAD ett jäkla medlemskap.:(
Tänker inte betala några 250 spänn för ett medlemskap i en klubb jag inte ens vill gå med i!
Otroligt fult gjort. Det värsta av allt var på att klubbens hemsida stod det att kortet BARA skulle kosta 300 kr..
INGETING om ett påtvingad medlemskap. Kolla upp noga så kan kostnaderna skilja sig markant!

Skånska Distanssällskapet brukar inte ha Grönt kort kurser. Men du kan ta det på vilken klubb som helst även om du inte är medlem. Jag vet att "systerklubben" Anklams ryttarsällskap har haft nu i vår.
Hör med de klubbar/ridskolor som ligger i din närhet om de kommer att ha kurs inom kort.

// Linda

Måste man inte vara medlem i klubben man tar det i? Asså kanske inte hela tiden men När man tar det. Har bara hört att man måste det, men det kanske kan växla mellan olika klubbar. :)

där jag tog mitt skulle man vara medlem, men det kostade bara 50 kr så det kändes lite "skit samma".

Nej, man måste inte vara medlem i den klubb man tar grönt kort genom. De flesta klubbar tar en liten högre avgift för ickemedlemmar.
Sen finns det givetvis de klubbar som gör som Jenny här ovan råkade ut för.
// Linda

Jag tog mitt gröna kort för ett tag sedan. Eftersom jag inte var medlem i klubben fick jag betala 150 kr. Fast sedan fick jag tillbaka pengarna för att jag skulle ädå bli medlem i klubben under året. Ärlig och bra klubb! Avgifterna på icke medlemmar varierar nog, men jag tycker inte det ska kosta över 300 kr.

Liknande trådar

Tävling Jag tänker att jag behöver ta grönt kort. När jag var liten och tävlade behövde man inget grönt kort. Sen flyttade jag till Irland och...
Svar
13
· Visningar
2 220
Senast: Kiwifrukt
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 266
Senast: sorbifolia
·
Tävling Hej! Jag är en tjej på snart 14 år (fyller i Juni). Och jag har en fråga, som jag inte hittar svår på Google. För två år sedan tog min...
Svar
0
· Visningar
935
Tävling Jag fyller 13 år nu i februari 2014. Men problemet är att det är en massa tävlingar som börjar i april 2014 som jag vill vara med på...
Svar
2
· Visningar
2 252

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka