Gravid, uppsöka barnmorsa - när?

Status
Stängd för vidare inlägg.
I

ImFabulous

Har fått veta att jag är med barn och gissar att jag är i 5e veckan. När är det normalt att uppsöka barnmorska? :p
 
Sv: Gravid, uppsöka barnmorsa - när?

Jag kommer inte ihåg exakt när det är man brukar gå första gången, men ring till mvc så frågar dom hur långt gången du är, också får du en tid.

Grattis, förresten! :bump:
 
Sv: Gravid, uppsöka barnmorsa - när?

Som heineken skriver, ring mödravårdscentralen, berätta läget och svara på deras frågor! :)

Första besöket brukar vara runt ve 12.

/Timsetim
 
Sv: Gravid, uppsöka barnmorsa - när?

Ja, ring MVC så bokar de in en tid åt dig. Ring direkt.
På min MVC var det långa "köer" för att få ett inskrivningssamtal, så jag fick det flera veckor efter att man "egentligen" ska ha det..
 
Sv: Gravid, uppsöka barnmorsa - när?

På mitt mvc har de inskrivningssamtalen i v 10 och det är ganska långa köer. Jag ringde inte förrän i v 9 (var nog inte riktigt redo att prata med någon om graviditeten innan dess, inte ens ett proffs) och fick en mild förmaning av barnmorskan att jag borde ringt tidigare. sen hittade de en återbudstid åt mig. Så mitt tips är: ring mvc direkt, även om det känns konstigt. Det är lika bra att boka in i god tid.

Och grattis och välkommen i gravid-på-buke-klubben!:)
 
Sv: Gravid, uppsöka barnmorsa - när?

Du kan gå till Mvc närsomhelst...men allra bäst är det att gå så fort som möjligt förstås.

Lycka till med den Lilla

//Madde
 
Sv: Gravid, uppsöka barnmorsa - när?

Jag har för mig att jag var dit i vecka 9, men det kanske var för att jag hade funderingar om abort?
 
Sv: Gravid, uppsöka barnmorsa - när?

Jag ringde så fort jag konstaterat att jag var gravid. Fick komma på ett första besök där vi bara pratade redan runt v. 6.
Sedan hade jag det "riktiga" inskrivingsbesöket runt v. 10.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
856
Senast: McFlurry
·
Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
919
Senast: gulakatten
·
Småbarn Hur lärde du dig att simma? Fick du någon simundervisning i skolan, eller genom kommunen, privat? Hur har du gjort med dina barn, lärt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 634
Senast: Lingon
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 794
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp