Gravid på övertid...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravid på övertid...

Nä inget vatten gick - så när det var dags så kom det knappt så jag märkte det. Vattnet försvinner tydligen mot slutet.
 
Sv: Gravid på övertid...

Med mitt tredje barn var jag sjukskriven från v. 25 (livmodertappen utplånad) och vågade knappt röra mig. I v.38 tyckte jag hon kunde komma ut och började gå långa promenader (eller vagga fram iaf ;) ), men hon kom inte ut förrän v. 42+, jag skulle satts igång dagen efter. När hon väl kom så gick det jäkligt snabbt å andra sidan!
Ut kommer de till slut!
//Kopia
 
Sv: Gravid på övertid...

Jag var helt inställt på att gå över en vecka så jag fattade inte först att det var värkar jag hade dagen efter bf. Tänkte bara att fan vad ont i magen jag fick nu då.


Angående igångsättning så har jag bara positivt att säga.
Blev igångsatt med första.
Det mest positiva är att man slipper åka bil med värkar.
Det var hemskt tycker jag.
 
Sv: Gravid på övertid...

ainasoja skrev:
Jasså! Jag som fick 4 eller 5 sprutor med Bricanyl på samma kväll!

Jaja född är han men det hade ju varit bra om dom berättat åt en att man brukar gå över tiden när man fått Bricanyl.
Det finns visst ingen riktig medicinsk orsak till det, så de kan inte säga så.
Jag hade hört det av en arbetskamrat som råkat ut för det.
Men på sjukhuset så ville de inte kännas vid att det kunde vara så.
 
Sv: Gravid på övertid...

12 dagar över tiden kom han - utan igångsättning! En stor kille, 4660g, 54 cm, född i tisdags (23/5) morse. Allt gick snabbt, vattnet gick kl 02, var inne på Ystads BB (4½ mil hemifrån) kl 4.30 och kl 6.25 är han född. :)

Hlsn Helena
 
Sv: Gravid på övertid...

Du hade rätt, mitt sto fölade igår kväll, så jag hann hem från BB också :)
Det blev ett brunt hingstföl, utan tecken, e.Fredriksbergs Dizney u.Dimmans Elmia ue.Silverlea Buckskin. New forest - såklart ;)

Hlsn Helena
 
Sv: Gravid på övertid...

Grattis!

Och får jag passa på att fråga vad du tycker om Ystads BB? Har inte hittat någon att bombardera med frågor, känner inte så många härnere.. Men det är där det är planerat att jag ska föda, så jag är mycket nyfiken på personal, rum osv :)
 
Sv: Gravid på övertid...

Nej men oj! Vilken tur att jag kikade in på tråden. Tänkte att "stackars tjej som fortfarande väntar...".

Grattis till killen (och fölet!).
 
Sv: Gravid på övertid...

Tack alla som har gratulerat mig i tråden!!

Bebben, pm:a mig gärna om du vill veta mer om Ystad BB. Jag är i alla fall mycket nöjd!

Hlsn Helena
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Sonen (fyller 3 om två månader) började på dagis för lite mindre än en månad sedan. Från början var det tänkt och sagt att han skulle gå...
2
Svar
35
· Visningar
4 995
Senast: Lupin
·
A
  • Låst
Övr. Barn Jag undrar om det är någon här som har haft njursten under sin gravíditet? Har nämligen fått det själv och är i v 32 nu, det utvecklades...
Svar
12
· Visningar
15 474
Senast: Ajano
·
  • Låst
Övr. Barn Förlossningsberättelse Tisdag 27 december på kvällen gick slemproppen och vad jag misstänker är sipper av fostervatten. Onsdagen...
Svar
10
· Visningar
2 002
Senast: Sanette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp