Gravid på övertid...

Status
Stängd för vidare inlägg.

dimmansstuteri

Trådstartare
Ja, vad gör man? Är nu inne på mitt nionde dygn över tiden - trots att jag redan i v 31-32 låg inlagd på BB för hotande förtidsbörd... Fick mitt förra barn (f-96) i v 36+4, har alltså gått mer än en månad längre med detta barn. Börjar nu bli orolig för att jag kommer att bli tvungen att bli igångsatt (jag har ju haft likadana sammandragningar i över 10 veckor!!). Är det någon annan som varit med om detta? Berätta i såfall om era erfarenheter! :bow:

Hlsn Helena
 
Sv: Gravid på övertid...

I vilken vecka är du?
Elin är född v 42 +5... Men jag påbörjade igångsättning v42+1
Fredrik är född v 42 +2 utan igångsättning...

Det är drygt och tungt och irreterande med alla som undrar om man inte har fött barn än... "Ser det ut som om jag ligger på BB eller?"
 
Sv: Gravid på övertid...

Jag har ju haft planerade snitt med mina, så jag har inte behövt gå över tiden. Men jag har för mig att man får gå 3 veckor över tiden innan man blir igångsatt, om allt verkar okej i övrigt.
dt är ju som med fölen - de kommer ut tids nog... ;) Det finns väl ingen som varit med om att ungen stannat kvar därinne för evigt :angel:
 
Sv: Gravid på övertid...

Jag gick 18 dagar över tiden och blev igångsatt - PÅ JULAFTON - det började bli väl torrt för busen därinne.
Dom mäter fostervattnet from 15 dygnet överburenhet. Inget farligt bara ultraljud.
 
Sv: Gravid på övertid...

Jag var beräknad till den 2/5 men ingen bebis behagade titt ut så jag fick tid för utvärdering och igångsättning den 18/5 men som tur var kom det igång av sig själv i tisdags så nu sitter jag här med min lilla Hugo :love: Min förra graviditet gick jag 39+1 och varje dag som den här graviditeten pågick kändes som en evighet.

Tyvärr är det nog bara att vänta, snart sitter du där med ditt underverk i famnen!

Lycka till!
 
Sv: Gravid på övertid...

Jag var beräknad till igår, men än har ingen bebis kommit och jag kan bara hålla med dig om att det är ett h*vete att vänta.
Jag slutade jobba för en vecka sedan och har alltså bara gått hemma och väntat denna veckan och en så lång vecka har jag nog aldrig varit med om..... Mitt förra barn kom några dagar för tidigt så jag hade nog räknat med det denna gången också. Allt är klart, bebisen är fixerad, läcker mjölk ur brösten, vaggan är fixad, väskan är packad, kläder är tvättade, ja allt utom bebisen är klart NU!!
Jag har blivit så fixerad vid att få ut bebisen så jag känner mig stundtals riktigt deprimerad och bara gråter. Ibland känner jag "nä kommer den inte nu så vill jag inte ha den" så korkad man kan vara :o Det är så trist för 4-åriga storasyster också, hon tror nog inte att det någonsin kommer ut ett litet knyte, för vi har ju sagt länge nu att "Nu kommer bebisen snart"
Men det är väl bara att bita ihop och vänta, för hur mycket jag än tjatar på magen så är det ju ändå bebisen som bestämmer när h*n vill komma ut!
Lycka till och kramar till dig!!
 
Sv: Gravid på övertid...

Jodå.
Med den sista.
Jag låg också inne för hotande förtidsbörd.
Och så var han ändå försenad en vecka när han kom.
Men jag hade hört om många som fått det så efter att ha fått Bricanyl mot sammandragningarna, så jag var förberedd.

Jag ägnade mig åt att vila och ha det tyst och lugnt omkring mig.
 
Sv: Gravid på övertid...

Jag vart inlagd och stoppad när jag var i v 36+5, Pontus tittade ut när jag var i v 42+2.

Men jag tyckte inte att det var så jobbigt att gå över tiden, nångång måste han ju komma ut, jag visste att jag inte kunde gå och vara gravid resten av livet så jag tyckte inte att det var så jobbigt men jag hade en underbar graviditet så det har säkert med det att göra.
 
Sv: Gravid på övertid...

Jag var helt inställd från början på att alla förstföderskor går över tiden minst nån vecka sådär :) Nu är ju det inte riktigt sant (även om det är vanligt) men det gjorde att jag inte alls förväntade mig att bebisen skulle komma runt BF. Det verkar vara så många som blir superfrustrerade så fort man går "över tiden" (fast det inte i strikt mening inte är över tiden eftersom BF är +/- två veckor...) och det verkar ju jobbigt.

Försök njuta av den sista tiden utan bebis! Jag tyckte det var superlyxigt när jag slutat jobba och klarat av flytten vi gjorde i vecka 40 :eek: och bara kunde gå och småpyssla lite, gå på bio och träffa vänner och sortera små gulliga kläder :love:

Sonen kom tio dagar efter BF och det var alldeles lagom - jag hann precis bli lite lagom otålig :)
 
Sv: Gravid på övertid...

Nu är jag i v 41+2, inte massor över tiden, och egentligen så är det inte de faktum att jag gått över tiden som "bekymrar" mig - utan för att det känns så absurt att barnet varit på väg sen v 31 - och så slutar det med att jag går över... Känns skumt...;)

Hlsn Helena
 
Sv: Gravid på övertid...

Ja du, hoppas att jag inte har blivit "smittad" av ett av stona här ute - hon fölade ju på dag 370 i år, 5v och en dag över tiden... Så länge tänker jag INTE gå! Men jag vet ju att den kommer - förr eller senare! :)

Skall in på BB för bedömning på onsdag (se där, jag tar för givet att det inte blir nån bebis innan dess!:rofl: ), v.41+6. Här kan de sätta igång från v.42+0 - men som det känns nu VILL jag inte bli igångsatt... Jag är egentligen mer orolig för att bli tvungen att bli igångsatt än det faktum att jag har gått över...:crazy:

Hlsn Helena
 
Sv: Gravid på övertid...

Hade vattnet gått för dig innan?
Själv har jag FÖR MYCKET fostervatten (polyhydroamnion), magen är gigantisk o bebin har fortfarande gott om plats för att röra sig ordentligt. Tydligen är det detta som har retat till för tidiga sammandragningar, alltså att jag har för mycket vatten... Kanske är det därför det inte blivit tillräckligt trångt ännu som den stannar inne?:D

Hlsn Helena
 
Sv: Gravid på övertid...

Nä, ingen kan påstå att det är KUL att gå över tiden...:crazy: Jag har varit sjukskriven sen den 13 mars, och inte gjort särskilt mycket sen dess... Det har varit lååånga dryga ensamma dagar. Som tur är har jag dels piggnat till, dels blivit rörligare nu på slutet - även om jag är oerhört begränsad. Hade jag bara kunnat ligga i sängen fortfarande hade jag blivit knäpp. :o

Här är också allt klart, och har varit det i nästan två månader :crazy: , barnet är fixerat sen 4 veckor tillbaka. Min snart 10-årige son var inte fixerad vid sista besöket hos BM, fyra dagar före förlossningen.

Nä, det enda man kan konstatera är att inget blir som man tror... Trodde ALDRIG att jag skulle gå över öht, dels för att sonen kom 3½v för tidigt ("förstagångsföderskor går ju ALLTID över"...), och dels för att detta barn har varit på väg så länge... Varken min mor eller min syster har gått tiden ut med något av sina barn...

Håller tummarna för att din bebis tittar ut snart, jag är som sagt inte så bekymrad över att jag har gått över, det känns mest bara konstigt, utan jag är mer orolig för att jag mäste bli igångsatt...:crazy:

Hlsn Helena
 
Sv: Gravid på övertid...

Men jag hade hört om många som fått det så efter att ha fått Bricanyl mot sammandragningarna, så jag var förberedd.
Ok, intressant! Det hade inte jag hört! Fick ju bricanyl under v 31-32 då jag låg inne. Det hjälpte mer än nog med andra ord!:D

Hlsn Helena
 
Sv: Gravid på övertid...

Tycker egentligen inte heller att det är så jobbigt, har ju bara gått en dryg vecka över tiden. Jag tycker mest att situationen känns skum... Bebin kommer när den kommer - men helst utan igångsättning! Jag har däremot haft en jättejobbig graviditet, tror att jag haft det mesta som man kan råka ut för... Som tur är har "det viktigaste", både blodtrycket o sockret varit ok, för övrigt har jag känt mig som en uppslagsbok över graviditetskrämpor...:crazy:
Det känns verkligen att jag är 10 år äldre än sist!:o

Hlsn Helena
 
Sv: Gravid på övertid...

Jag var också helt inställd på att jag skulle gå över med mitt första barn - men han kom i v 36+4... Men inget blir ju som man tror.;)

Hlsn Helena
 
Sv: Gravid på övertid...

Nästa sto som skall föla här är beräknad till den 22 maj, alltså i övermorgon. Vem tror ni hinner först?:angel:

Hlsn Helena
 
Sv: Gravid på övertid...

Inte_Ung skrev:
Och så var han ändå försenad en vecka när han kom.
Men jag hade hört om många som fått det så efter att ha fått Bricanyl mot sammandragningarna, så jag var förberedd.


Jasså! Jag som fick 4 eller 5 sprutor med Bricanyl på samma kväll!

Jaja född är han men det hade ju varit bra om dom berättat åt en att man brukar gå över tiden när man fått Bricanyl.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Sonen (fyller 3 om två månader) började på dagis för lite mindre än en månad sedan. Från början var det tänkt och sagt att han skulle gå...
2
Svar
35
· Visningar
4 995
Senast: Lupin
·
A
  • Låst
Övr. Barn Jag undrar om det är någon här som har haft njursten under sin gravíditet? Har nämligen fått det själv och är i v 32 nu, det utvecklades...
Svar
12
· Visningar
15 474
Senast: Ajano
·
  • Låst
Övr. Barn Förlossningsberättelse Tisdag 27 december på kvällen gick slemproppen och vad jag misstänker är sipper av fostervatten. Onsdagen...
Svar
10
· Visningar
2 002
Senast: Sanette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp