gravid och förkyld?

Status
Stängd för vidare inlägg.
N

Naggur

Har varit förkyld i över två veckor nu. i normala fall skulle jag fått feber en-två dagar så skulle jag varit frisk nu. Men ingen feber kommer och jag håller på att bli galen på att gå å snörvla å hosta om vartannat. Skippar kroppen febern för att skydda bebisen eller? Igår kändes det som jag hade feber, men hade helt normal temp...

Och de viktigaste, vad gör jag för att bli frisk?

(vet inte om de har nån betydelse, men jag är i v 28)
 
Sv: gravid och förkyld?

Usch, jag är i samma situation. Har dock haft feber en dag och sedan ont i halsen, hosta, ögoninflammation och snuva i en vecka efter det. Känns som att jag hostar sönder lungorna snart och kan dessutom knappt sova alls på nätterna...

Vad fungerar?
 
Sv: gravid och förkyld?

Jag var också sjuk under min graviditet.

Min BM rådde mig att ta hand om mig bara. Äta bra, sova bra...o.s.v...
Det är svårare för kroppen att bli frisk när man är gravid, efter som kroppen sätter in salla sina resurser på bebisen.

Har tyvärr inga mer konkreta råd att ge :(
Krya på er!!
 
Sv: gravid och förkyld?

men åh... jag tycker inte jag gjort nått annat än att latat mig dessa två veckor.

så får man inte stoppa i sig vad som helst heller=( kollade på nån typ echinagard på ica, men den skulle man inte ta vid graviditet. å på apotekets hemsida står de inte ett skit om dom produkterna=/
 
Sv: gravid och förkyld?

Just förkylningar brukar hålla i längre och vara jobbigare än när man inte är gravid, eftersom alla slemhinnor i kroppen är/lättare blir svullna.

Vad som fungerar? Tja, förmodligen mest någon som tycker ordentligt synd om en...
 
Sv: gravid och förkyld?

Jag har också varit förkyld i nästan två veckor, men nu är den borta. Var förkyld för några månader sedan också, hade nog lite feber också, men som min mamma sa att det är nog inte många som går nio månader utan att drabbas av förkylning, influensa osv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 644
Senast: manda
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 068
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 099
Senast: mamman
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 793
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp