Gnider sig mot handduk..?

angiepangie

Trådstartare
Har ju som sagt en schäfer/huskytik på snart 2 år.
Har haft henne snart 2 månader och nu har jag börjat lägga märke till ett
ganska..udda beteende jag aldrig sett förut.

Varje gång jag har duschat och hänger upp handduken blir hon smått tokig.
Går och gnider sig, trycker emot, ibland drar hon till och med ner den och "leker" med den.
Hon gillar inte vatten, och inte att bli torkad om hon själv är blöt.
Accepterar det utan problem, men det är ändå ingen favorit.

Det är bara när det är min hundduk, aldrig sambons eller hennes egen.

Någon som vet vad detta kan bero på?

Min första tanke var dominans men hennes beteende när hon gör det är bara lekfullt och keligt.

Sv: Gnider sig mot handduk..?

Dominans tror jag inte det är heller...
har tyvärr inget svar men min setter går under gardinerna o låter dem dra över honom :D Vet inte varför han gör så

Vet inte varför.
Min hund gör likadant med alla handdukar dock och det har jag utnyttjat och lärt honom ordet "Torka" vilket han fnattar rundor på handduken så han torkar sig själv. :)

Det är ganska vanligt att de blir lite knäppa när man har badat dem :D. På din beskrivning så låter det dock som att du badar henne lite väl ofta om det har skett flera gånger under bara två månader? Är hunden frisk i huden så finns det ingen anledning att schamponera den mer än max 1-2 ggr/år.

Dominans tror jag inte det är heller...
har tyvärr inget svar men min setter går under gardinerna o låter dem dra över honom :D Vet inte varför han gör så

Haha ja vissa idéer förstår jag mig inte på. Men det är när du badat honom?
För min tös gör det när JAG har duschat, hon har inte ens varit i kontakt med vatten men blir tokig ändå xD

Vet inte varför.
Min hund gör likadant med alla handdukar dock och det har jag utnyttjat och lärt honom ordet "Torka" vilket han fnattar rundor på handduken så han torkar sig själv. :)

Haha bra idé, tyvärr vill hon inte alls göra det själv när hon är blöt. Då springer hon bara iväg och vill inte vara med alls när det är torkning på gång.

Det är ganska vanligt att de blir lite knäppa när man har badat dem :D. På din beskrivning så låter det dock som att du badar henne lite väl ofta om det har skett flera gånger under bara två månader? Är hunden frisk i huden så finns det ingen anledning att schamponera den mer än max 1-2 ggr/år.

Nejnej, alltså det är när JAG har duschat. Inte hon. Och jag duschar ganska många gånger på 2 månader ;)
Det är mina blöta handdukar som jag använt hon är tokig i.
Henne har jag bara duschat av en gång efter att hon rullat sig i bajs och då var det inte alls spännande eller kul, varken med torra eller blöta handdukar.

Senast ändrad:

Haha ja då förstår jag. Nej SÅ knäppa är inte mina jyckar att de får fnatt när JAG har duschat. Det räcker med när de själva är blöta ;)

Nej han har inte duschat då. Han bara går o njuter av att gardinen åker över honom, kan gå fram o tebax flera gånger :D

Alltså jag sitter här och funderar på om det kan vara din lukt hon vill åt?

Typ samma som när dom maskerar sig med äckelbajs osv i skogen, vill hon ha din lukt för att smälta in i eran flock?
Vem är ranghögst i din människofamilj? Du?

Alltså jag sitter här och funderar på om det kan vara din lukt hon vill åt?

Typ samma som när dom maskerar sig med äckelbajs osv i skogen, vill hon ha din lukt för att smälta in i eran flock?
Vem är ranghögst i din människofamilj? Du?

Åh det var ju en tanke helt klart!
Ranghög är jag nog inte, men däremot är jag den som är mest ledare för henne. Jag som tränar, aktiverar och tar hand om henne mest. Om hon får välja vem hon ska följa så följer hon mig så på så sätt är hon verkligen "min" hund.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 446
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 699
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Jag undrar lite över hur vanligt det är att hundar bryr sig om de är smutsiga eller ej... Just nu känns det som jag har två extremer här...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 357
Senast: Myrten
·
Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 370
Senast: krambanan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka