Glasögon!

H

Helylle

Min 11-åriga pojke var till ögonläkaren i dag och det visade sig att
han behöver glasögon p.g.a. sin närsynthet.

Inför besöket har vi pratat om att det möjligen blir så att han måste
ha glasögon och det har INTE varit populärt.

Han oroar sig för att bli retad i skolan. Det verkar som om han tar det
som en självklarhet att det kommer att bli så.:(

Någon annan här som har barn som börjat använda glasögon i unga
år? Var har ni för erfarenheter?
 
Sv: Glasögon!

Jag började använda linser i 12-års åldern, vägrade också glasögon. Kanske kan vara nåt att pröva? Inte hela tiden och inte varje dag, men som komplement för att slippa ha glasögon vid idrott och dylikt?
 
Sv: Glasögon!

jag fick glasögon när jag va 7-8 år. Jag har inget minne av att någon retade mig för det. men det har väl kanske med hur "populär" man är innan kanske. Men sen började man ju intressera sig för killar å då ägrade jag ha glasögon längre. så när jag va 12 år så bytte jag till linser. Hade linserna hela dagen, men man kan ju ta av sig å ha glasögon hemma kanske?
 
Sv: Glasögon!

Är det inte rätt coolt med glasögon nu för tiden? Jag menar det finns ju så otroligt mycket att välja på.
Ett par schyssta glasögon kan ju verkligen göra underverk för utseendet!
 
Sv: Glasögon!

Fick glasögon när jag var elva. Ingen biggie.
 
Sv: Glasögon!

Jag fick glasögon i 10-års åldern och det var inga problem. När jag var 16 fick jag linser.
Tror inte att någonting förändrades av att jag fick glasögon, mer än att jag såg bättre!
 
Sv: Glasögon!

Jag fick glasögon i den åldern, ingen biggie. Tänk bara på att köpa ett par som är snygga å inte typ det billigaste dom har. Väldigt viktigt att man trivs med sina glasögon.
 

Liknande trådar

Hemmet Ni med erfarenhet av att hyra ut hus - hur vågar man egentligen kasta sig in i leken och hur ska man förbereda sig? Vi håller mentalt...
2
Svar
38
· Visningar
2 792
Senast: Tiffany
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 058
Senast: Enya
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 722
Senast: Wille
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 957
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp