Går det att låna/hyra bur på flyget?

Ainon

Trådstartare
Ni som har flugit med hund i lastrum, brukar det gå att hyra buren som hunden är i på flygplatsen? Vilket flygbolag?

Sv: Går det att låna/hyra bur på flyget?

Nej, dom vill inte hålla på med sanering av burar så du måste hålla med egen bur.
SAS bland annat säljer, men det gör å andra sidan vilken bra djurbutik som helst.

Som föregående talare skrev, nej bur får du fixa själv. Hur stor hund handlar det om?

Ärsh vilken otur. Är ju lite jobbigt att släpa på en fet transport på buss och allt, för antar att den måste vara hård...

Ja ska hunden flyga i lasten måste den vara hård. Har du kollat så flygbolaget flyger hund? Vissa har nämligen börjat krångla med det till vissa destionationer, då tar dom bara hundar på lastflyg, inte på passagerarflyg.

Det går bra att flyga i en sånhär:
bur1.jpg

det går att fälla ihop på bussen!

Du måste ha en hård bur godkänd för flyg. Hoppfällbara nätburar är farliga om något skulle hända under flygturen.
Storleken på bur är också viktig, får inte vara för liten.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
717
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 278
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 965
Senast: tuaphua
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 203
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka