Lejonelle
Trådstartare
En tråd för alla med gamla hundar. Min löwchen är snart 12 år nu och mår bra för sin ålder. Han varken ser eller hör så bra längre, men får fortfarande styra över andrahunden, och han hänger med på promenaderna trots att han med åren har fått ett stort blåsljud på hjärtat. Han har också fått lite trubbel med magen så vi ger specialfoder för känsliga magar. Och glukosamin för lederna.
Blåsljudet gör att det är stor risk att han inte vaknar igen om man är tvungen att söva honom. Därför vågar vi nog inte göra någon mer tandrengöring trots att det egentligen skulle behövas. Men han får hänga med så länge det går och så länge han har glädje av livet. Löwchen kan bli rätt så gamla, så jag hoppas att han ska få ett par goda år till.
Hur mår era seniorer? Har de några ålderskrämpor och hur hanterar ni dem?
Blåsljudet gör att det är stor risk att han inte vaknar igen om man är tvungen att söva honom. Därför vågar vi nog inte göra någon mer tandrengöring trots att det egentligen skulle behövas. Men han får hänga med så länge det går och så länge han har glädje av livet. Löwchen kan bli rätt så gamla, så jag hoppas att han ska få ett par goda år till.
Hur mår era seniorer? Har de några ålderskrämpor och hur hanterar ni dem?