Gamla hundar

Lejonelle

Trådstartare
En tråd för alla med gamla hundar. Min löwchen är snart 12 år nu och mår bra för sin ålder. Han varken ser eller hör så bra längre, men får fortfarande styra över andrahunden, och han hänger med på promenaderna trots att han med åren har fått ett stort blåsljud på hjärtat. Han har också fått lite trubbel med magen så vi ger specialfoder för känsliga magar. Och glukosamin för lederna.

Blåsljudet gör att det är stor risk att han inte vaknar igen om man är tvungen att söva honom. Därför vågar vi nog inte göra någon mer tandrengöring trots att det egentligen skulle behövas. Men han får hänga med så länge det går och så länge han har glädje av livet. Löwchen kan bli rätt så gamla, så jag hoppas att han ska få ett par goda år till.

Hur mår era seniorer? Har de några ålderskrämpor och hur hanterar ni dem?

Sv: Gamla hundar

Våran gamling är 16 år. Han ser när han vill och hör när han vill!
Är lite stel men när vi började med glucosamin för nån månadsen blev det bättre.
Vad vi vet så e han inte sjuk på nå sätt. Han har aldrig varit till veterinären och varit sjuk.
I bland då busar han och har sej. Senast i går gick en tennisboll sönder! Och grisöronen får man inte glömma! Sånna måste det finnas hemma!

Finns en till tråd oxå som heter 16år...står oxå om gamla hundar!

Vad lustigt! Jag tänkte på honom igår kväll faktiskt när jag skulle förklara för min sambo hur en Löwchen ser ut.:D

Vad härligt att höra att han fortfarande lever och mår bra. Min lilla fröken fyllde precis 14 år för några veckor sedan och är vansinnig pigg och fräsch. Men hon regerar hemmet med järntass. Faktum är att hon just nu sitter i fåtöljen och har ljud för sig som betyder att jag ska gå från datorn och lägga ut en filt över henne.

En Löwchen :love: Kan du inte sätta in en bild ??
Min äldsta veteran som jag hade (blev över 20 år hon finns på bild i den andra gamla hundar tråden

Tesora

Min lilla fröken fyllde precis 14 år för några veckor sedan och är vansinnig pigg och fräsch.

Vad roligt att höra nyheter om T****e. Jag vill minnas att hon var illa däran för ett par år sedan, så det var kul att höra att hon är i så fin form.

R tackar för hälsningen :love:

En Löwchen :love: Kan du inte sätta in en bild ??

Jag har väl ingen jättebra bild men denna får duga.
Han letar godis, därav bristen på intresse för fotografen.

HPIM0393.jpg

Som du ser är han inte i tillåten färg men vi tycker han är underbar ändå.

Edit: Ja, och frisyren är ju inte som den ska heller. Han kände sig löjlig i lejonklippning så vi skippade det för många år sedan.

Senast ändrad:

Min älskade Oceane :love: är nu 10,5 år gammal. En greyhounddam som älskar livet!! Hon busar runt med sin vän/syster Maya under våra promenader. Hon älskar att sova i soffan men det har hon alltid gjort ;). Hon är pigg och glad och älskar livet och sin matte.

Hoppas på att få ha min tjej i många många år ännu! Hon betyder verkligen massor för mig!! Hon har speciell plats i mitt hjärta min älskade tjej :love:
DSCI0040.jpg

Min gammel blir 13 år i maj-något som inte är speciellt märkbart. Han har lite artros i bak som lindras otroligt av simning och tillskott så den märks inte av, han ser något sämre och sover mer. Däremot hänger han med på allt som vanligt. Idag gick vi långpromenad på 50 minuter och han travade med utan problem. Därefter la jag spår och han blev lika hysteriskt sprallig och glad som vanligt. Det är så skönt :) , jag hoppas han lever länge till. Men man vet ju inte hur det blir. 12 veckor gammal kom han till mig som världens bästa födelsedagspresent, 10 år fyllde jag då. Vi har vuxit upp tillsammans och han är väl det bästa som hänt mig. Den dagen han inte vill vara med längre kommer han lämna en stort tomt hål i mig. Gud vad jag älskar den hunden!!
fina_harley-1.jpg

vet inte hur vanligt det är , Men hennes mamma i sin tur blev 19 år och åtta månader:love:

Tesora

Vilen underbar liten Westie :love: Hoppas du får behålla honom i många många år till

Tesora

Våran gamling är 16 år. Han ser när han vill och hör när han vill!
Är lite stel men när vi började med glucosamin för nån månadsen blev det bättre.
Vad vi vet så e han inte sjuk på nå sätt. Han har aldrig varit till veterinären och varit sjuk.
I bland då busar han och har sej. Senast i går gick en tennisboll sönder! Och grisöronen får man inte glömma! Sånna måste det finnas hemma!

Vad härligt att han är så pigg. Vad är han för ras?
Edit: fick svar på frågan i den andra tråden. Fina bilder också :love:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 874
Senast: Otherside
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 837
Senast: Milosari
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 320
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 915
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka