Sv: Galoppridna distanshästar.
Visste att folk skulle säga detta och liknande, därför skrev jag ju även detta. :
För att påpeka att hingstarna i övrigt är likvärdiga, lika bra stammar, lika bra exteriör, lika passande till stoet (för att väga upp hennes eventuella nackdelar osv.). Så om det inte gick fram till alla så förtydligar jag mig igen, Hingst1 och Hingst2 är likvärdiga i alla avseenden utom just sina prestationer.
Nej, så tänker inte jag.
Jag vill se en gedigen härstamning bakom hingstarna. Även om den med 2400 km gått så hade gått fortare, så intresserar han mig inte, om härstamningen är usel, och full av hästar utan tävlingsmeriter.
Visste att folk skulle säga detta och liknande, därför skrev jag ju även detta. :
Ursprungligen postat av Weeazel Visa inlägg
Ett exempel.:
Frågan är då om ja ska välja Hingst1 eller Hingst2. Hingst1 har gått 2400 tävlingskilometer, och Hingst2 har "endast" 1600 tävlingskilometer, i övrigt är hästarna likvärdiga och passar mitt sto lika bra.
Automatiskt tänker vi ju att Hingst1, han vill vi använda!
För att påpeka att hingstarna i övrigt är likvärdiga, lika bra stammar, lika bra exteriör, lika passande till stoet (för att väga upp hennes eventuella nackdelar osv.). Så om det inte gick fram till alla så förtydligar jag mig igen, Hingst1 och Hingst2 är likvärdiga i alla avseenden utom just sina prestationer.