Gaffelband

Anyo

Trådstartare
Min dressyr pingla var till vet i veckan och fick konstaterat en tänjning i gaffelbandet. Jag själv var aldrig med utan "ägaren" åkte med henne då jag jobbade. Så då fick jag ju aldrig vara med och lyssna skälv. Men vad ja "hört" är gaffelbands skador ganska svåra ? Hon skulle få medicin i 2 veckor och sedan återbesök. Någon som kan förklara lite om era hästar som fått liknande ? Har det gått bra för er eller gick det inte "bota" ? Jag har ingen erfarenhet av just detta så vore snällt med lite info.

Sv: Gaffelband

Min förra häst fick en kronisk förslitning i gaffelbandsfästet, i detta fall hade det gått så långt att det inte fanns något att göra åt det och hästen fick snällt nöja sig med att bli halvpensionär.
Men det beror helt och hållet på hur illa skadan är. I många fall kan hästen bli helt återställd men det tar som sagt väldigt lång tid.

Sv: Gaffelband

Okej! Detta har blivit i hagen. Antagligen har hon kommit i full fräs i ett lerigt ställe så har det antagligen blivit ett "sug" och på så vis töjt. Men ja vi får se hur det hela avlöper på åter besöket. Vore hemskt om hon inte skulle kunna användas i ridning mera med tanke på hur himla fin hon är :(

Liknande trådar

Hästvård För att korta ner historien. Märkte att hästen började sur och grinig vid ridning sommar-21. Åkte in till klinik där man konstaterade...
Svar
8
· Visningar
2 287
Senast: Unhappy
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 744
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 104
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 052

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka