Fram-bakåtvänd vagn?

Status
Stängd för vidare inlägg.

bananabambi

Trådstartare
Jag behöver hjälp. Står i valet och kvalet mellan två vagnar.

Det är en syskonvagn jag ska köpa, då min son vid fjorton månader kommer få ett syskon. Hade tänkt mig en Emmaljunga syskonvagn, med vändbart styre, eftersom jag vill se mina barn. Dock blir ju båda vända åt samma håll, antingen mot mig, eller från mig.

Idag såg jag i ett reklamblad från Babyproffsen en Baby Travel syskonvagn, med icke vändbart styre. Det stora barnet är vänt framåt, medan den lille ligger vänd mot mig. (Vagnen såg mycket smidigare ut än den Emmaljungan jag hade bestämt mig för, min vanliga Emmaljunga är svårstyrd och tung, man måste "lyfta" den i tvära kurvor för att det ska gå att svänga. Kan tänka mig att det blir ännu värre med en syskonvagn.) Det var svängbara framhjul vilket jag inte är så förtjust i, dock var dessa stora och vagnen såg väldigt stabil ut.

Det jag undrar mest över är det här med att inte kunna vända äldsta sonen mot mig. Kanske behöver han det inte när han är nästan femton månader gammal? Som det är nu är det skitpraktiskt att kunna vända styret, är han kinkig kan han vara vänd mot mig och jag pratar med honom, men är han pigg och nyfiken kan jag vända honom framåt. (Dock är han nästan alltid vänd mot mig, jag gillar att småprata med honom när vi är ute. Peka på saker, hålla kontakt helt enkelt)

Vad anser ni?
 
Sv: Fram-bakåtvänd vagn?

Kan bara säga att min kille är 15mån. nu och han blir skogstokig om han ska titt apå mig när vi är ute och går. Nu vill han titta på vattenpölar, träd och andra grejor...

Går framhjulen att låsa? Det är ett krav annars är den svårstyrd.
 
Sv: Fram-bakåtvänd vagn?

Vet inte om hjulen går att låsa, annonsen var inte så utförlig. Har varit emot svängbara framhjul eftersom de ser så skeva och vingliga ut, så jag har noll erfarehet av dom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är inte gravid nu men om allt går som vi planerar så kommer Emilia få ett syskon när hon är runt 1,5 år och en syskonvagn känns...
Svar
4
· Visningar
1 233
Senast: kpist
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
1 885
Senast: alice
·
Övr. Barn Vår dotter är 10 månader och jag börjar se behov av en nättare vagn än vår ordinarie som vi haft sedan hon föddes – en Teutonia Spirit...
Svar
4
· Visningar
2 853
Senast: Bebben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp