Frågor om föräldrapenning

Freyja_bus

Trådstartare
Hej!
Jag var inne på FK sida och försökte begripa någonting om föräldrapenningen (nej, jag är inte gravid, men man får väl planera=). För att få en föräldrapenning baserad på ens SGI, står det att man ska ha jobbat 240 dagar i följd den närmsta tiden innan barnets födelse. Om dessa 240 dagar i följd arbetas ihop upp till tre månader innan födseln, är det giltigt då? Låt oss säga att jag skulle jobba fram till oktober (har då jobbat ett år) och sedan studerar november, december och januari, kan jag då ändå få en föräldrapenning grundad på den lön jag hade under arbetet?

Hoppas någon vet =)

//Julia
 
Sv: Frågor om föräldrapenning

Ja, om du tar studiemedel under den tid du studerar! Viktigt att ha det från dag 1 för att behålla din SGI.
 
Sv: Frågor om föräldrapenning

ja om du ej har glappdagar, inte en enda dag får vara utanför systemet (skriv in dig på arbetsförmedlingen även om det bara är en ynka dag du e varken jobbare eller student.)
 
Sv: Frågor om föräldrapenning

Tack för era svar!

Det var verkligen bra att veta! Men man räknar väl fem dagars vecka då va?

//Julia
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag hade ett vik från februari till sista december, blev gravid i april och gick hem på graviditetspenning i november tills mitt vik tog...
Svar
7
· Visningar
1 075
Senast: Mirre
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 886
Senast: Egonson_
·
Övr. Barn Jag kommer snart avsluta mina studier och vill ha barn så snart som möjligt. På försäkringskassans hemsida står det att jag måste...
Svar
2
· Visningar
1 489
Senast: Ryttla
·
Övr. Barn Gammal medlem under anonymt nick Vi funderar på att skaffa barn men har svårt att bestämma när Han: har fast jobb, inga konstigheter...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 176
Senast: Anonym6
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp