foster som "gömmer sig"

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare passi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 182
P

passi

Har ett sto som är dräcktig på dag 48:banana:
för två veckor sedan hittades inget foster men en foster blåsa med fostervatten, men idag på dag 48 hittades fostrets hjärtslag:rofl:, ett tag trodde både vet och jag att hon var sken dräcktig:(. Finns det andra som har upplevt denna kurragömma leken?

Sv: foster som "gömmer sig"

En kund till mig ringde för ett par veckor sedan och berättade att stoet resorberat. Det är andra året det händer. Det är ett superfint sto som pga skada inte går att rida, och går det inte få henne dräktig så är det inte så mycket mening att behålla henne.

Förra vecka åkte hon till Ulltuna för att göra en fullständig undersökning ör att försöka hitta varför hon inte behåller fostren.

Gissa vad de hittade?

Fölunge! :)

Så det är tydligen en liten sport hos dem att gömma sig för UL!

Har aldrig hört om det så sent när det bara är en fölunge, däremot har det ju hänt flertalet gånger att en tvilling gömt sig bakom den andra...inte lika roligt som när man hittar ett levande foster i ett 2tomt" sto:D

Det råkade jag ju också ut för i våras. Ett sto som ultraljudats 3 ggr och sedan kastar tvillingar i mars! :(

Vårt Electrosto gjorde likadant 2000, dräktig med Levantos II. Kastade fyra veckor för tidigt.
Oxå u.ljudad på 16, 40 och 90 dygn...

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 773
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
970
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
852
Senast: malumbub
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 037

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bilköp och hundbur
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat