Förmänskliga era hundar!

escodobe

Trådstartare
Ja, rubriken säger väl allt?

Som en motreaktion på landsbygdsbos anklagelse över att jag gör bara för att jag lärt min motsträviga hund att klippa klorna utan att behöva sätta mig på honom tills han "visar underkastelse".

Sv: Förmänskliga era hundar!

Brutus, 10 år rottis. Hade han varit människa så hade han varit en av de där "jackass"typerna som åker i puckelpisten med snowracer och hoppar från hustak ned på studsmattor och studsar vidare till (förhoppningsvis!) nån barnpool - men som lika gärna raser ned i asfalten och är lika glad ändå eftersom han kan vara med "scarred"! Livet är skitkul och han älskar alla!
Han är den där som aldrig får några tjejer eftersom han bara ses som "snälla kompisen". För snäll och glad är han, tills han får för mycket innanför västen. Då ska han helst slåss med allt och alla..... Morgonen därpå är han mycket skamsen och vill helst krypa upp i mammas knä hur stor han än är....

Ceasar 3 år, tibbeterrier Skulle vara någon sur portvakt som lever för att vara paragrafryttare. Han är rättshaverist och drar ärenden om ludd i torktumlaren i långbänk och fortfarande ältar att hyresgästen i 2an som dog -77 inte betalade igen tian han fick låna veckan innan han dog.
Gud nåde dig om du kommer 10.01 om du bestämt tid 10.00. För tidigt ska du helst inte komma heller.... Hamnar du på hans goda sida är han dock lojal som få och ibland, om man ber riktigt snällt så spolar han is på fotbollsplan. När ingen annan i huset ser, så är han en riktig mysig morfar.

Minina: 14 år, schäfernågonting. En mogen dam men med ett ungdomligt utseende. Hade varit nitisk polis, numera pensionerad. Kännetecknande är att hon alltid ska lägga näsan i blöt och de som inte rättar sig i ledet bestraffas omedelbart. Om kollegor gör något de inte får är hon den första att skvallra hos högsta hönset. Efter en hård arbetsdag njuter hon av att ta det lugnt, helst av allt vill hon ligga i soffan och slötitta på någon polisrulle med chipsen i ena handen och fjärrkontrollen i andra. Minina dras till matchomän och för att skilja agnarna från vetet så går hon på med en tuff attityd från början och den som inte ger vika har vunnit hennes hjärta. Fast i smyg, när ingen ser, så blir hon lite glad innerst inne när unga spolingar busvisslar och inte slutar fast hon säger till.

Loke, 10 år, labbe. Loke hade varit tjockisen i gänget, ständigt hungrig så beställer han två hamburgare, plusmeny och efterrätt när de andra nöjer sig med en liten cheeseburgare. Han är också en riktig festprisse som ser till att stämningen alltid är på topp. Det ligger i hans natur att bjuda hem alla han träffar på middag med efterföljande sällskapslekar. Loke föredrar tjejer som är lika naiva och levnadsglada som honom själv, men efter att ha åkt på en oväntad näsbränna så har han blivit lite mer försiktig på äldre dar. Loke hade jobbat med något praktiskt, för han är inte särskilt filosofiskt eller analytiskt lagd. "Shit happens" säger han, och rycker på axlarna.

Hmm man skulle kanske matchmaka minina och ceasar? De låter som det perfekta paret. De kan vara långliggare på en husvagnscamping med rabatter och matchande staket och håller resten av campingen i en herrans tukt och förmaning...

Zala (snart 10årig saluki).
Hade hon varit människa hade hon varit en rik kvinna, kanske fotomodell, gift med en rik fotbollsspelare eller liknande och bott vid en strand i ett varmt land. Självfallet med personlig betjänt som kom med dyra drinkar till henne eftersom hon inte skulle vilja lämna solstolen. Lika självklart är det med personlig massör, fina kläder och lyxmiddagar.

Samtidigt som hon levt lyxliv i varma, soliga länder hade hon passat på att ragga på alla snygga män hon såg. Män, inte fåniga småkillar. Tjejer skulle se henne som en riktig surkärring och nog vara lite rädda för henne.
På fritiden skulle hon ägna sig åt sport. Att titta på makens fotbollsmatcher hade hon uppskattat, och hon skulle hålla formen genom att jogga och klättra i berg. Riktig naturälskande diva med andra ord.

Wahidah (2½ år. saluki)
Klassens clown. Blivande skådespelare, fotbollsspelare, extremsportare, matälskare.. En tjej som alla älskar för att hon är ständigt positiv, orädd och vill vara med överallt hela tiden. Med vem eller vilka spelar mindre roll och hon kan rädda vilken fest som helst. Männen kan knappt se henne utan att bli förälskade, kvinnorna vill bli hennes bästa vän och barn ser henne som en rolig lektant. Kort sagt en rolig jäkel, även om andra då och då suckar åt hennes enorma energi och ständiga idéer på vad man ska göra för att roa sig.

Hon gillar dessutom killar med mycket hår som om det växt ut lite sedan han blev snaggad låter det som det perfekta paret!

Loka hade varit en magbypass-patient sedan länge då hennes matintresse överstiger allas förstånd. Med största sannolikhet hade hon bott i lägenhet, kanske första våningen, för det är ju praktiskt med lägenhet. Hade antagligen mest kollat på Oprah dagarna i ända och kanske nån gång då och då, när det vankas mat, gått ut på stan en runda.

Fortune är hundvärldens Maria Montazami med en släng av rädsla och damp.

Rover, 5-årig korthårig collie, skulle vara en hopplös nörd, dock utan att riktigt inse det själv. Han skulle ha ett lågstatus kontorsjobb och ha ett par katter i sin ungkarlslya. På fritiden skulle han spela korpfotboll och inte banga för hårda tacklingar eller smuts. Trots att han är lite av en fegis skulle han köra ett pinsamt anfall-är-bästa-försvar och käfta tillbaka om någon muckade(om det inte blev allvar, då skulle han smita med svansen mellan benen) - alltså kanske inte någon man vill ta med sig på krogen. Annars en stor människovän som trots en viss överspändhet skulle gilla sociala sammankomster och göra sitt bästa för att charma alla - tills han somnade i ett hörn...

kl

Kul tråd!

Sigge (dvärgschnauzer 1½ år) skulle vara en otroligt social ung kille som alltid är med på vad andra hittar på. Han skulle inte ha så höga ambitioner med livet utan nöja sig med att kunna ta det lugnt, träffa vänner och sticka ut och träna någon gång ibland. Ligga och sova bort halva dagarna i sin ungkarlslya skulle vara mer standard än undantag.

Skulle bara säga fint namn! På arabiska betyder det "den enda" (till tjej), Wahid är "den ende" till kille. Lite allmän rolig info bara... :p

Det är just därför jag valde namnet :D Hela kullen skulle ha arabiska namn på W, så jag letade upp ett gäng namn på nätet och så satt jag och uppfödaren och bestämde vilka som skulle heta vad. Det finaste namnet såg jag till att min lilla dam fick :angel:

Det är just därför jag valde namnet :D Hela kullen skulle ha arabiska namn på W, så jag letade upp ett gäng namn på nätet och så satt jag och uppfödaren och bestämde vilka som skulle heta vad. Det finaste namnet såg jag till att min lilla dam fick :angel:

Jassåå där ser man hehe :D lite nyfiken bara, varför just arabiska? :) Ja du har rätt i att du valde det finaste! Både låter fint och har en fin betydelse :laugh:

Gizmo (kinesisk nakenhund 10 år) hade varit en lätt tjurig man, en sån som mumlar saker i kassakön men aldrig skulle erkänna det. Han ser ner på stökiga ungdomar och suckar över deras okunskap. Lite lätt bitter men aldrig arg, och när barnen kommer med nyplockade äpplen från hans träggård så är allt glömt. Då bakar han Äppelkaka och bjuder alla barnen

Moff (taxblandning 5 år) Moff hade varit den störig killen i klassen, måste hela tiden göra nåt. Fixa och pilla, han är ungen som hängde fröken i hasorna och säger "fröööken" fröööken"
-Ja Moff?
-kan man äta myror?
-Ja det kan man nog, men det är inte så bra för magen för oss förstår du
-Fröööken
-Ja Moff? Pelle säger att när man inte är hemma så dansar han katter på borde!
-Nej Moff katter kan inte dansa, Pelle har nog tänkt på ett annat ordspråk
- Fröööööken.....

osv osv till dagen tagit slut. Dessutom hade han varit den som försökte bestämma över alla. Vem som ska leka med vem och när,. inte aggressivt direkt. Bara lite barsk sådär. Alla borde förstå att Moff bestämmer :D

Senast ändrad:

Ja hade Aros 15v varit människa, så hade han varit en odräglig liten snorunge bland alla barn i sandlådan.

Han hade sprungit(manglat) runt bland alla barnen och tagit leksaker, och när det var klart och han fortfarande vill leka men av förståeliga skäl vill ju inte dom andra barnen leka.. så hade han lekt själv..med att fortsätta vara odräglig... med att nypa alla barnen! Och sen jagat alla barnen när dom springer till mamma/pappa, för då är det ju "Följa John" eller "Kus"!:D

Kan ni tänka er vilken odräglig unge??

Narmo (7 årig Lapsk Vallhund): Pondusmannen alla vill vara med (som förtjänar det). Mannen alla lyssnar på när han pratar. Med endast en blick faller damerna pladask. Håller liite för hårt på regler emellanåt. Inget stök när Narmo är i närheten. Han äger allt han vilar ögonen på utan att behöva tala om det för någon. Kan manipulera vilken arbetskollega som helst till att göra vad som helst och klara sig undan från konsekvenserna.
Samtidigt som han kan släppa loss ordentligt och vara världens bästa lekkompis med ett enormt tålamod. :love:

Coyote (6mån Malle): Busfröt som alltid ska göra tvärt emot så fort mamma vänder ryggen till. I klassen är han städad och duktig om läraren lyckas ge honom tillräckligt stimulerande uppgifter, annars vänder han alla andra barn till stökiga monster för egen vinning. Väl hemma vill han ta det lugnt och gärna ta en eftermidagslur i mammas knä innan det är dags för nästa busraid! :devil:

Idéfix är den charmige inflyttade norrmannen som med sin kikare är ute och spejar på fåglar och vilt. Han är ungkarl men tror på kärleken men har inte prioriterat in det i sitt liv, att träffa tjejer är kul men hans hobby tar upp större delen av sitt liv. Antagligen är den hans jobb också. Han är hopplöst morgontrött och gillar sena kvällar i soffan med gott sällskap eller ett korsord. Han är ganska populär och har många vänner, men hans bäste kamrat och sålika arbetskamrat är den som han öppnar upp för sig för.
Han bor på landet, han vill ha det välstädat och en välsorterad frysbox med kött i men äter lika mycket frukt och grönt. Trädgården är mest grönytor, han har både höns, kaniner, katter kanske också en och annan ko eller häst. Han är lite av en djursamlare.
Det är är mannen som trivs med livet ute på landet där han får vara ensam ute i skogarna och filosofera och studera, men på övrig tid vara i gott sällskap med vällagade middagar och långa samtal, eller bara rå om djuren på sin gård.

Senast ändrad:

Fanny (5-årig Golden retriever)
är helt klart en blond, lagom rund kvinna i sina bästa år. Arbetar förmodligen antingen på äldreboende eller som barnskötare. Har bott i sin lägenhet i några år och fortfarande inte lärt sig hitta ner till tvättstugan utan att gå vilse.

Tycker absolut inte om det man 'bör' äta utan vill bara äta det som är gott. På fritiden är hon gärna och badar, eller ligger i sängen och kollar på tv. Gärna med en massa godis bredvid sig. Har ett par barn och är helst hemma och tar det lugnt. Trivs allra bäst när hon får krypa upp i soffan med sina barn under en filt och tittar på film.

Fanni (1-5årig golden retriever. Vi har dålig fantasi på namn ^^)
Är tjejen som verkligen är överallt samtidigt. Extremt sportig och tävlar i alla möjliga sporter inkluderande löpning, häcklöpning, fotboll och simning. Ständigt med på alla upptåg. Älskar att leka med barn och sitter inte still en minut.
Gör lärarna i skolan tokiga med sin energi och föräldrarna också. Kan inte vara stilla. Men är lika glad minuten efter hon fått skäll. Har ett obotligt positivt sinne och ställer upp på allt de andra hittar på. Har förmodligen en hel bunke bokstavs-diagnoser.
Äter all nyttig mat man bör äta med glädje, tycker om godis men sparar på det för att det ska vara längre. Vilket ofta resulterar i att hon antingen glömmer var hon lagt det eller någon annan som är på besök äter upp det för henne.
Har ett brinnande intresse för att gräva. Överallt. Hela tiden. Så antingen blir hon arkeolog eller grävmaskinsförare som vuxen. ;)

Bingo (3 årig mellanpudel)
Han skulle vara enstöringen som helst håller sig på sin kant, en försiktig en som dock gärna vill ha någon att hålla kär, men inte vet riktigt hur man gör. Hittar han någon som stannar kvar hos honom är han en trogen karl!

Chili (4 årig storpudel)
Här har ni klassens clown, den roliga snälla som iprincip alla gillar. Killen som alltid är på gång om någonting roligt nalkas och som i sin iver att komma först kan mangla ner både folk och fä påvägen utan att märka det. Han har dock ett hjärta av guld och är inte den som räds för att visa att han tycker om mysiga hemmakvällar också, en riktigt charmig en.

Senast ändrad:

Beya vit herdehund 4.5 år.
Den snälla storasystern som har en ängels tålamod med de yngre syskonen. Håller alltid ett vakande öga på småungarna och ser till att allt går rätt till i deras lek. Deltar ibland i leken med viss försiktighet. Säger inte ifrån i första taget men när gränsen är nådd så visar hon det ordentligt. Lite fina damen över henne och bara tanken på att gå där någon annan "besudlat" marken får henne att backa med rynkad näsa.

Riki american akita 3år.
Är nog den som alla i grannskapet är något rädda för. Känd som "den sura gubben på hörnet". Dock är han helt annan med familjen, där kallas han istället för "lekfarbrorn".

Troja vit herdehund 2år.
Den snygga bruden i klassen som verkar kaxig och självsäker men som i själva verket är ganska försiktig och vill vara alla till lags. Sportbruden som älskar ALL bollsport, har dock svårt för lagspel då hon helst vill ha bollen själv hela tiden. Hon har dessutom en släng av ad/hd vilket gör att hon kan missförstås av andra som tycker att hon mest är en pain in the ass.

Storm siberian husky 9månader.
En äkta naturkvinna! Skulle förmodligen varit en indian som lever på det hon hittar i skogen och inte har några som helst problem att sova under bar himmel och vistas utomhus 24/7. Enormt stort självförtroende och låter trots sin unga ålder, inte någon sätta sig upp mot henne. Med sitt röda hår syns hon och hon ser till att allas blickar är vända mot henne. Hon är medveten om sin skönhet och utnyttjar den till max.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 078
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 138
Senast: Myrten
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 652
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 869
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Falsterbo horse show byter namn