Förändringar

I

Idasagare

Med tanke på trådar, forum osv... :angel:

Iallafall är datum nu klart för en stor tävling, det blir 26-28 maj. ponnyer i Hermanstorp och hästar i G.

Kanske det är ok? Vad säger ni?

Hur blir det med Trossnäs då?

Sv: Förändringar

Wiiie! :banana: verkar toppen tycker jag :bump:
nu får man se till att trimma till hästen så att han kan gå ** då :D

Låter som en rätt smart lösning
Bra att det blr i gärds:bump: , men synd att man inte kan rida i hermanstorp... gillar deras bana. kan ju hoppas på en tävling för häst där senare...:angel:

Idasagare skrev:
Med tanke på trådar, forum osv... :angel:

Iallafall är datum nu klart för en stor tävling, det blir 26-28 maj. ponnyer i Hermanstorp och hästar i G.

Kanske det är ok? Vad säger ni?

Hur blir det med Trossnäs då?

Så dom ställer in tävlingen på Hermanstorp för hästarna då som skulle vara i maj:(

wert skrev:
Så dom ställer in tävlingen på Hermanstorp för hästarna då som skulle vara i maj:(
Ja.. de ville inte köra tävlingen om G var samtidigt. egentligen tror ju jag att där är underlag för det men men..

är det definitivt att hermanstorp inte ska ha för stor häst???:confused:

Så Gärds är helt bestämd nu då? hermanstorp har Msv å MSV A va?

Jag hade nog tänkt Hermanstorp istället för Gärds........med tanke på resor......Tycker om båda banorna så det har väl egentligen inte så stor betydelse. För mig handlar det väl delvis om ekonomi men i Gärds har jag ju billig uppstallning :angel:

Vad som jag tycker har blivit lite jobbigt med Gärds är att det varit hysteriskt mycket starter och blandningen med ponnyer.

Skulle det inte fungera att ha Hermanstorp för oss lite längre norrut så kan ni "söderlingar" stanna i Gärds????:idea:

Idasagare skrev:
Ja.. de ville inte köra tävlingen om G var samtidigt. egentligen tror ju jag att där är underlag för det men men..

Jag förstår ärligt talat inte varför det jämt blir så här arrangörer emellan? Jag förstår Hermanstorp att dom ställer in om Gärds skall sno den helgen, men om det nu inte finns underlag för att ha 2 tävlingar så nära varandra (och det är helt sanslöst att 20 mil klassas som nära varandra oxå) varför går då en arrangörsklubb in och tar ett redan upptaget datum.

Det har ju hänt förr ett antal gånger och det är fan inte konstigt att vi inte har några tävlingar kvar i detta landet längre när arrangörerna inte ens kan ta mer hänsyn till varandra:mad:

wert skrev:
Det har ju hänt förr ett antal gånger och det är fan inte konstigt att vi inte har några tävlingar kvar i detta landet längre när arrangörerna inte ens kan ta mer hänsyn till varandra:mad:
och det händer varje år... fast jag uppfattar det ändå som att de diskuterar, annars hade G tagit en annan helg som de hellre ville ha. :angel:
problemet iår är ju nu att det inte finns några ** fast nu kommer de på rad..sen är det ju 90/100 som ger ekonomi..

vad MC sa så var det H som erbjöd sej att bara ha ponny. Det fanns ju ingen helg kvar för G ... alla helger var upptagna

Vad jag hörde av en källa så var det så att om inte Gärds fick ha kristihimmelfärdsdag helgen skulle dom inte ha alls.... men men, dom kunde skippat sydslätten istället :devil:

Dessutom tycker jag att Hermanstorp har en betydligt bättre anläggning och underlag samt terrängbana än vad Gärds har.
Jag har valt bort Gärds dom senaste åren för jag inte gillar deras bana och underlag så suck...:cry:

Senast ändrad av en moderator:

jag har drygt 2½ h resväg till hermanstorp och nästan 5 h till gärds så jag skulle föredra att få rida i hermanstorp..:angel:

särskilt när det är en så bra bana och att de inte hade något för häst förra året....;)

wert skrev:
Vad jag hörde av en källa så var det så att om inte Gärds fick ha kristihimmelfärdsdag helgen skulle dom inte ha alls.... men men, dom kunde skippat sydslätten istället :devil:

Fast helgen när Sydslätten ska ha, har Gärds dressyr i 3 dagar. Nat/reg dressyr.. = vissa problem

Det fanns 2 andra datum möjliga men förbundets fk valde detta!

(idasagare- numera Vinslöv, inte G :angel: )

Hoppsan!
Här antas både det ena och det 2a...:eek:
Var inte så hårda i era utsagor om huruvida arrangörerna "snor" varandras helger eller inte.:devil:
Vet att det samarbetas så det "jordbrinner" per telefon,mail,arrangörsmöte,och möte alldeles nyligen för tävlingssekreterare och tävlingsledare,i Karlstad.De var från olika klubbar.
Vad vi tävlande alltför ofta inte tänker på,är att det är mycket och många ute i pereferin som skall säga sitt.T.ex de som äger marken,de som skall ta sitt hö på marken,banbyggarna måste naturligtvis trolla till ett hål i sina almanackor,vet,ambulans,servering,
ALLA funktionärer,
YOU NAME IT...:bump:
Vi håller tummarna att alla får till en så bra tävlingssäsong som det bara är möjligt.Och kom ihåg,att det är på idiell basis för de flesta :bow: :bow:

LilleSkutt skrev:
Hoppsan!
Var inte så hårda i era utsagor om huruvida arrangörerna "snor" varandras helger eller inte.:devil:
Vet att det samarbetas så det "jordbrinner" per telefon,mail,arrangörsmöte,och möte alldeles nyligen för tävlingssekreterare och tävlingsledare,i Karlstad.De var från olika klubbar.
Vad vi tävlande alltför ofta inte tänker på,är att det är mycket och många ute i pereferin som skall säga sitt.T.ex de som äger marken,de som skall ta sitt hö på marken,banbyggarna måste naturligtvis trolla till ett hål i sina almanackor,vet,ambulans,servering,
ALLA funktionärer,
Vi håller tummarna att alla får till en så bra tävlingssäsong som det bara är möjligt.Och kom ihåg,att det är på idiell basis för de flesta :bow: :bow:
Helt rätt :bow: :bow: :bow:

LilleSkutt skrev:
Hoppsan!
ALLA funktionärer,

Visst men Hermanstorp fick ju trots allt ställa in sina hästtävlingar för att Gärds skulle ha den helgen...:smirk:

wert skrev:
Visst men Hermanstorp fick ju trots allt ställa in sina hästtävlingar för att Gärds skulle ha den helgen...:smirk:

Fast den versionen fick inte Gärds.. :o
(H-torp ville inte köra sin om G hade trots att det är 20 mil... nog farao hade det gått?)
Fast å andra sidan så snackas det ju mycket så det är väl därför förbundet bestämmer... ävenom det heter att det diskuteras.. :(

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 280
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 805
Senast: Rosett
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 203
Senast: Badger
·
Dressyr Är som så många andra uppriven och tagen efter Helgstrand-fimerna, men kanske mest frustrerad över känslan att det liksom går utför med...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
10 116

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat