För höga mål?

linafina

Trådstartare
Jag känner mig ganska löjlig men jag vet igentligen inte varför. Jag vill ju gärna satsa på att bli amatörtränare och se om min häst kanske kan komma till start. Det vore i allfall himla skoj. Jag har ju bara en häst just nu men planer på fler finns ju så fort vi flyttat.

Det var flera år sedan jag träningsred galopphästar och jag kan inte så mycket inom galoppsporten längre. Men jag är villig att lära mig och prova något nytt.

Det är ju inte säkert att min häst ens kommer till start, det vet jag ju inte. Är jag löjlig då som satsar på att bli amatörtränare? Är det onödigt? Jag ser så himla mycket fram emot steg 1 kursen på Jägersro i början på april. Det ska bli superskoj.

Vad tycker ni?

Sv: För höga mål?

Tycker inte du är är löjlig. Har själv samma drömmar men helt utan fullblod.

linafina skrev:
Hur menar du då, utan fullblod? Ursäkta men jag är så trött......
Sorry det var nog jag som var trött när jga skrev. Jag fattade det som att du har ett fullblod som är klart att börja tränas. Själv har jag samma dröm som dig men har inte något fullblod just nu.

Har inte hållt på med galopp på 15 år ungefär och jag inbillar mig att jag glömt allt och att det vore en katastrof om jag vart tränare. Fast min sambo tror på mig och ibland när jag svarat här inne så har jag fått respons från Ninniw tex om att jag faktiskt svarade rätt vilket borde betyda att jag inte glömt så himla mycket trots allt.

Så nu slutar jag svamla och säger Nej din dröm är inte fånig. För då skulle jag tycka att mina drömmar var fåniga.

Dessutom tror jag att så länge vi är villiga att lära och kan erkänna att vi inte vet endel saker så tror jag att vi kan komma en bra bit på vägen i alla fall.

Så jag önskar dig lycka till med dina drömmar!

Mysaan skrev:
Sorry det var nog jag som var trött när jga skrev. Jag fattade det som att du har ett fullblod som är klart att börja tränas. Själv har jag samma dröm som dig men har inte något fullblod just nu.

Har inte hållt på med galopp på 15 år ungefär och jag inbillar mig att jag glömt allt och att det vore en katastrof om jag vart tränare. Fast min sambo tror på mig och ibland när jag svarat här inne så har jag fått respons från Ninniw tex om att jag faktiskt svarade rätt vilket borde betyda att jag inte glömt så himla mycket trots allt.

Så nu slutar jag svamla och säger Nej din dröm är inte fånig. För då skulle jag tycka att mina drömmar var fåniga.

Dessutom tror jag att så länge vi är villiga att lära och kan erkänna att vi inte vet endel saker så tror jag att vi kan komma en bra bit på vägen i alla fall.

Så jag önskar dig lycka till med dina drömmar!

Jo det stämmer att jag har ett fullblod, en arab för att vara exakt som ska sittas in och börja ridas till nästa höst. Du hade helt rätt.

Nu förstår jag vad du menar :). Har du ingen häst men planer på att köpa och träna? Det är bra att du har någon som stöttar och tror på dig i allafall :).

Har du bestämt dig för att gå kurserna och så eller? Jag ska ju gå steg 1 kursen och det känns verkligen superspännande. Jag hoppas att där finns andra i min sits som man kan snacka med och höra vad dom har tänkt osv.

Eftersom jag har min häst i ett stall där det står dressyrhästar, hopphästar och lite balndat så känns det som om en hel del där tycker jag svävar i det blå om jag skulle bli amatörtränare och träna Etan för galopp :D. Men det skiter jag fullständigt i. Jag vet vad jag vill och tänker kämpa mig dit.

Som jag skrev innan så är det bara tveksamheten som gör att jag känner att jag kanske har för höga mål. Att jag bara har en häst just nu och det är ju inte säkert att han duger osv. Kanske tar jag licensen och sen blir det inte mer och det känns ju onödigt.

Men i vilket fall som helst så ser jag fram emot det aldeles för mycket så det positiva tar överhanden :D!

Själv älskar jag uttrycket "om du siktar på månen så kommer du till trädtopparna". Man måste våga sätta mål, går det inte så går det inte, men då har du i alla fall försökt. Bättre än att du ångara att du aldrig försökte.
Tycker verkligen inte att din dröm är löjligt.

Just nu har jag 2 varmblodstravare :love: som ska bli ridhästar. Den ena ska omskolas och den andra ska ridas in. :) Står dessutom inhyrd vilket inte är skoj. Jag kommer inte gå steg 1 nu utan jag ska avvakta. Mina drömmar är långsiktiga planer. Vi letar just nu gård och min tanke är att när vi köpt den köper jag en åring. Plockar hem, rider in och fixar licensen under den tiden.

Jag tycker du ska satsa, det kanske kommer att gå jättebra och galoppen behöver så mkt mer folk :)

Mysaan skrev:
Just nu har jag 2 varmblodstravare :love: som ska bli ridhästar. Den ena ska omskolas och den andra ska ridas in. :) Står dessutom inhyrd vilket inte är skoj. Jag kommer inte gå steg 1 nu utan jag ska avvakta. Mina drömmar är långsiktiga planer. Vi letar just nu gård och min tanke är att när vi köpt den köper jag en åring. Plockar hem, rider in och fixar licensen under den tiden.

Aha oki jag förstår. Jag har tänkt på det med att stå inhyrd också. Vi ska ju flytta men det kan ta två tre år till innan det blir så. Men jag vill inte vänta. Det känns rätt nu.

Lycka till med allt!

Zeneca skrev:
Jag tycker du ska satsa, det kanske kommer att gå jättebra och galoppen behöver så mkt mer folk :)

Jag tänker satsa. Önskar jag hade nån mentor eller vad man ska kalla det. Har tappat alla kontakter under dessa år jag varit borta. Hade en väninna som red åt Reuterskiöld och en annan polare som köpte häst utav Tandari. Men det är så länge sedan så man har tappat alla kontakter.

Tycker inte du har för höga mål, att du ”bara” har en häst tycker jag är bra! Att börja med en ger ju inte den stressen som flera skulle ge. Inte minst den ekonomiska pressen… :smirk: Lycka till!

Ninniw skrev:
Tycker inte du har för höga mål, att du ”bara” har en häst tycker jag är bra! Att börja med en ger ju inte den stressen som flera skulle ge. Inte minst den ekonomiska pressen… :smirk: Lycka till!

Det var precis det jag tänkte med. Börja så lugnt så får man ju känna på det lite.

Jag tycker du ska höja målet.
Sikta istället på att din häst ska starta nästa säsong!
Licensen är bara en rolig kurs på vägen....:)
Pm.a gärna mig om du undrar nåt arabspecifikt?;)

CK skrev:
Jag tycker du ska höja målet.
Sikta istället på att din häst ska starta nästa säsong!
Licensen är bara en rolig kurs på vägen....:)
Pm.a gärna mig om du undrar nåt arabspecifikt?;)

Jasså det tycker du ;).

linafina skrev:
Aha oki jag förstår. Jag har tänkt på det med att stå inhyrd också. Vi ska ju flytta men det kan ta två tre år till innan det blir så. Men jag vill inte vänta. Det känns rätt nu.

Lycka till med allt!
Nja stå inhyrd i sig spelar inte så stor roll. Hade jag haft råd och plats för ett fullblod så hade jag tagit hem ett. Jag känner oxå av det där att man tappat kontakten med de man kände så man inte har någon mentor. Men det lsöer sig.

Jag tycker inte att du har för höga mål.
Steg 1 kursen är intressant och ger en ganska bra inblick.

Jag vill ju fortfarande gå steg 2 men ändå så känner jag lite Hur ska jag hinna?
Sweety är min bebis och han kommer alltid att finnas vid min sida. Zertlin har ju gått av banan. Det betyder att jag måste ha minst 3 hästar....

Men framtiden får utvisa.

Jag tror att Etis blir en fin galopphäst!!

Tiggertjejen skrev:
Jag tycker inte att du har för höga mål.
Steg 1 kursen är intressant och ger en ganska bra inblick.

Jag vill ju fortfarande gå steg 2 men ändå så känner jag lite Hur ska jag hinna?
Sweety är min bebis och han kommer alltid att finnas vid min sida. Zertlin har ju gått av banan. Det betyder att jag måste ha minst 3 hästar....

Men framtiden får utvisa.

Jag tror att Etis blir en fin galopphäst!!

Ja jag förstår dig.

Så du tror att Etan kan bli nått ;).

Det är bara att köra på och tro på sig själv!! Jag vill komma med i landslaget i agility och det är ett ganska högt mål men det är ju bara att go for it om man verkligen vill!!

Ruben Salte skrev:
Det är bara att köra på och tro på sig själv!! Jag vill komma med i landslaget i agility och det är ett ganska högt mål men det är ju bara att go for it om man verkligen vill!!

Du har helt rätt!

Liknande trådar

Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 522
Senast: anna_panna
·
Hundträning En av mina intentioner för året är att jag ska bli bättre på att planera och följa upp min träning med hundarna. Men det är så svårt...
Svar
3
· Visningar
1 042
Senast: farin
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har de senaste åren blivit mer medveten om vad jag tänker och framförallt hur jag ibland fastnar i olika tankeloopar. Tex vet jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 963
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 688
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar