Fölvisning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare evrebellma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 210
  • Visningar Visningar 20 581
E

evrebellma

Kan man hitta resultat/ siffror från årets fölvisningar på internet?
Har försökt söka lite men utan resultat..

Sv: Fölvisning

Alla resultat kommer så småningom in på ASVH:s hemsida under unghästbedömningar - föl.
Ännu är det nog inte så många - om ens några - regionala föreningar som haft sina fölmönstringar. Det är alltså fortfarande alldeles för tidigt för att kunna hitta några resultat.

Försök igen i slutet av månaden så ser det helt annorlunda ut.

Någon som har varit på Starby i dag och visat eller kollat på fölen? I sådana fall, såg ni några fina?

Puttar igen!

Hela denna vecka är det visningar här i Nordvästra Skåne. Idag har det varit i Klippan o Troedsberga o som sagt, igår i Starby. Ingen som har varit o tittat o har resultat?

I morgon har vi här hemma hos oss så efter det kan jag rapportera.

Torsdag på Gränsbo o sen är championatet på lördag i Åstorp.

Hälsn Ann

Det verkar som om vi får tåla oss till morgon, jag tänkte komma till er och kolla. De brukar ha med resultat från dagarna innan.

Någon som har varit på Starby i dag och visat eller kollat på fölen? I sådana fall, såg ni några fina?

Vi var där och visade:D Och båda våra är kvalificerade till fölchampionatet och riksföl:D
Så det blir till att åka till Åstorp på söndag med båda två.:banana:

Idag hade vi visning hos oss. 27 hästar anmälda, inkl några stamboksföringar.

Vi visade två. Stoet e Bocelli-Warkant fick 47 p och hingsten e Don Primero-Grundsee gick vidare till championatet på lördag. Innebär att han i alla fall har 48 p. Vi får inte siffrorna förrän efter championatet.

Vi var också inblandade i ett par föl till. En hingst e Richfield-Bellini (vi sålde stoet dräktigt i höstas o hjälpte till att visa) som fick 46 p. En inackordering, ett sto e Don Romantic-Master gick också vidare till championatet på lördag.

Inga ytterligare gick vidare till championatet. Tror det var ca 10 från måndag o tisdag som gick vidare.

Jag har inte fler siffror eftersom jag var med o visade fyra plus att det blir lite pyssel med fika o annat när visningen är hemma! Såg många fina, välskötta o välvisade hästar o föl i alla fall! Har blivit betydligt bättre de senaste åren.

Elle12 har kanske mer info. Tror de kommer att ta fram resultat så långt i morgon så då kanske vi kan få lite mer koll.

Har lagt bilder o kritiken på vår hemsida.

Hälsn Ann

Vi var där och visade:D Och båda våra är kvalificerade till fölchampionatet och riksföl:D
Så det blir till att åka till Åstorp på söndag med båda två.:banana:

Grattis! Vad har de för stam?

Jag var hos Ploppi i dag och tittade. Dagens klart lysande stjärna tyckte jag, de andra som såg den och domaren också, var Ploppis uppfödning Diabas, hingst e. Don Primero eu. Grundsee, han formligen flöt fram i traven. Han och ett stoföl e. Don Romantic-Master fick komma till championatet om de vill.

Sedan har jag två borkfärgade stoföl e. Empire kvar på näthinnan, den ena var bara 1 månad, men travade riktigt fint (8), den fick totalt 45, och den andre fick 47 p, den senare var väldigt ståtlig och fick 9 på typ. Borken kommer från Pompe längre bak, mödrarna är två isabellston ur samma stam. Jag tog några bilder på dem och Ploppis föl, men kolla på Ploppis sida på deras föl, hon är nog en bättre fotograf än jag;)
http://www.dropshots.com/Horses2#date/2007-08-15/09:26:15
http://www.dropshots.com/Horses2#date/2007-08-15/10:32:41

Ploppis sto e. Bocelli eu.Warkant var jättesnygg, 9:a på typ, hon kanske var lite i växtfas, för det såg ut att finnas ännu mer gång i henne, hon fick dock bra poäng, totalt 47.

Jag åker till Gränsbo en runda i morgon, det skulle visst hålla på i 12 timmar...så länge tänker jag inte vara där, men då kanske det finns lite mer resultat att tillgå.

Ska till UVFK (Uppsala) o kolla på fredag. Kan komma med rapport från den.
Sedan ska jag själv visa föl på lör o sön. Ska försöka kolla lite också men man är ju lite i sin egen värld då...:p

Åh, kan du speciellt spana på en fölis e: Sir Donnerhall - Rohdiamant åt mig där? Hos Gränsbo alltså?

Tackar! :bow:

Ja, den startar 9.15 och jag tänkte vara där på förmiddagen. Vi har en 1-åring e. Sir Donnerhall i stallet jag står i och jag har ej sett fler "live" så den hade jag tänkt spana på ändå.

Jag var i klippan i tisdags och tittade. En riktig fining e.His higness. Gick vidare till championat.
Och så en jättefin e.Biggles, verkligen fin modell.

Min lilla buse skulle också ha visats, men han står med hoven i paket efter en hovböld så det blev inget av med det :cry:

Hade dock mutat (hotat) tonårstjejerna som följde med att efter varje visat föl säga: "Din är mycket finare":angel::D

Skulle velat åka till Gränsbo också, men då ska vi på återbesök och bli av med gipset. (hoppas vi slipper boxvila sen)

Rapporter önskas. Nyfiken på figaroungar då jag har en dräktig hemma med honom. Och så First Wishare också, såklart.

Senast ändrad av en moderator:

Hittar inga startlistor från Klippan, någon som vet vad det var för möderne på den e Highness?

Jaha, då har man sett en hel massa fölungar, jag var inte där riktigt hela dagen och såg alla själv, men jag har poängen på alla som fick det. Om jag har räknat rätt så har 30 föl fått 48 p och högre av 117 föl, på 4 av fölen tidigare i veckan fanns resultaten ute, sedan kanske det är några till från i dag som väljer att ej deltaga på lördag.

Här är stammarna på de som fått 48 p
Fyra som ej kommer till championatet
Don Romantic-Bayron-Unikum
Black Coffee-Lavirco-Chapman Är det Winnie the poohs så är det motstridiga uppgifter om den kommer eller ej på lördag
Carson Ask-Corrado WL-Beach Boy
First Wish-Chapman-Lambert
övriga med 48 p eller mer
Don Romantic-Good Future-Maraton
Sandakan-Torboldt-Utrillo
His Highness-BlueHors Hertug-Bayron
First Wish-Flemmingh-Elberton
HipHop-Cortez-Never Slip xx
First Wish-OO Seven
First Wish-Chapman-Lambert
Don Romantic-Master-Herkules
Don Primero-Grundsee-Shogun xx
Bocelli-Rousseau-Jazz
Bocelli-Underworld xx-Imperial Fling xx
Donelli-Bellini-Pascal
L´Acteur-Angard-Rote Boldt
Figaro R-Don Schufro-Burggraf
Figaro R-Chirlon-Allegretto
Figaro R-Esclavo xx-Salvo xx
Figaro R-Bernstein
De Noir-Amiral-Romeo xx
Corlensky G-Voltaire-Castello
Santana-Lobo-Lagano
Figaro R-Sunshine Prince
Bocelli-Boubon-Parnass
Spender S-Elberton-Mix
Figaro R-Bayron-Monaco
Figaro R-Gaugin de Lully-Pajazzo
Figaro R-Bernstein-Furioso III

Månsane: som du ser på resultaten så var det en hel del fina föl både e. Figaro och FW

kl

vi ska visa två föl i Ljungby, nån mer som ska dit?

Vi ska visa ett hingstföl e:Sandakan u: diplomsto 3årstest vinnare, e: Vivaldi- Trofé samt ett stoföl e: Looping u: xx-sto

Liknande trådar

IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: ufot
·
Avel SWB är inte den snabbaste föreningen jag vet på att svara så tänkte kolla om någon annan vet om en får ha någon bettlös variant på stoet...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: Ketrawzc
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 502
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Såg precis att det från och med nästa år blir obligatoriskt att genomföra test av andningen på mops samt engelsk och fransk bulldogg...
2
Svar
37
· Visningar
3 466
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bilköp och hundbur
  • Akvarietråden V